Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حوزویان هنرمند نباید از جریان‌های هنرهای انقلاب و هنر آیینی و قدسی جدا شوند، همه ما یکی هستیم باید در جهت آرمان‌های بزرگ حرکت کنیم. ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره هنر آسمانی که در مدرسه علمیه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: در چند جلسه که در محضر رهبر انقلاب حضور داشتم، ایشان بر اهتمام حوزه بر هنر در چارچوب اسلامی و حوزوی تاکید فرمودند و مثال‌هایی نیز بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 25 سال پیش در یکی از پایتخت‌های اروپایی مهم بودم که گفته می‌شد که در یک روز بیش از 100 برنامه هنری در این شهر برگزار می‌شود، قدرت هالیوود و انواع طیف وسیع هنرهای درست و غلط که غالباً متکی به نگاه‌های غیر اصلی است یکی از مجرای فکر تمدن غربی و یکی از ابزارهای نفوذ در عالم است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: حوزه علمیه نمی‌تواند شانه را از زیر بار فراگیری و کاربست و هدایت هنر با چارچوب‌های منطق انقلاب اسلامی خالی کند.

امام جمعه قم  گفت: اگر بخواهیم با جریان مهاجم غیر الهی مواجه هوشمندانه و حکیمانه داشته باشیم نیازمند هنر پاک و متعهد و قدسی و آسمانی هستند و همچنین اگر بخواهیم از موضع فعال، اندیشه خود را در اعمال جان انسان‌ها بنشنانیم نیازمند کاربست هنر است.

آیت‎الله اعرافی با اشاره به نظامات شکل گرفته و تدوین شده در حوزه بیان کرد:نظام جامع هنر ابلاغ شد و طلاب از سال اول می‌توانند به سمت هنرهای مشترک و انتخابی بروند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده نظام‌های جامع هنر، برنامه 5 ساله و نظام آموزشی سطح 1 تا 3 که طراحی شده و علاوه بر آن‌ها نظام جامع حوزه در حال انجام است.

استاد حوزه علمیه گفت: حوزویان هنرمند نباید از جریان‌های هنرهای انقلاب و هنر آیینی و قدسی جدا شوند، همه ما یکی هستیم باید در جهت آرمان‌های بزرگ حرکت کنیم.

امام جمعه قم افزود: هنر دارای بخش‌های مختلف است و گاهی از هنر اسلامی بحث می‌شود و هنر حوزه ای نیز در شکل اخص آن بیان می‌شود؛ هنر، اسلامی، آنگاه که قید اسلامی به هنر متصل شود می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: زمانی که از هنر اسلامی بحث می‌کنیم دارای چهار زاویه است که اولین آن، در عرصه فعالیت درزمینه فلسفه هنر است؛ فقه هنر، اخلاق هنر و نظام هنر اسلامی دیگر زوایای این هنر است که حوزه و مدیریت حوزه در این زمینه مسئولیت دارد؛ نظام تمدنی هنر را نیز باید مد نظر داشت.

آیت‎الله اعرافی گفت: در این زمینه دیدگاه‌های متعدد وجود دارد ولی حداقل 15 حوزه مطالعاتی در این زمینه وجود دارد؛ نباید بگوییم که علوم انسانی اسلامی وجود ندارد که صاحبان تندترین نظرات نیز این سخن را نمی‌پذیرند.

انتهای پیام/ ت

R7854/P1336/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از زومیت، در چند ماه اخیر موضوع واگذاری سهام بعضی کسب‌وکارهای مطرح حوزه اقتصاد دیجیتال، موجی از نگرانی را بین فعالان اقتصاد دانش‌بنیان به راه انداخت؛ گلرنگ سهام تپسی را خرید و در هفته‌های اخیر هم خبرهایی از احتمال واگذاری عمده سهام دیجی‌کالا به همراه اول مطرح شد. این مسئله در کنار صحبت‌های چندماه پیش مدیرمسؤول روزنامه کیهان، تصوری ایجاد کرد مبنی بر این‌که فشارهایی برای واگذاری سهام استارتاپ‌های بزرگ وجود دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تکذیت این مسئله توضیح داد: «چون پیش‌ازاین، یک عده صحبت‌های نادرستی را بدون دلیل و مدرک درباره واگذاری بعضی کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به نیروهای انقلابی مطرح می‌کردند، این حساسیت به وجود آمد؛ اما در اصل چنین هدفی وجود ندارد».

او در همین خصوص به فروش سهام تپسی اشاره کرد و گفت: «آقای منشی‌پور از ما خواست کمک کنیم که انتقال سهام تپسی حتماً انجام شود. این درخواست ابتدا با مخالفت معاونت علمی روبه‌رو شد اما با اصرار تپسی درنهایت با این موضوع موافقت کردیم».

او چنین واگذاری‌هایی را نه به معنی واگذاری کسب‌وکارها به حاکمیت، بلکه نشان‌دهندهٔ بلوغ این حوزه دانست: «واگذاری سهام این کسب‌وکارها بلوغ آن‌ها را نشان می‌دهد. این یعنی کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال سرمایه‌های بزرگ از سایر شرکت‌ها جذب می‌کنند که درنهایت به بزرگ شدن جدی این کسب‌وکارها منجر می‌شود. یکی از این کسب‌وکارها با سرمایه یک واحدی وارد شده و الان سرمایهٔ ۳۰۰ واحدی دارد. این یعنی هم فرصت رشد در این حوزه وجود داشت و هم سرمایه کلانی به این حوزه بازگشته است».

دهقانی فیروزآبادی در موضع‌گیری نسبت به مسئلهٔ فروش سهام کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال، حمایت خود از این موضوع را اعلام کرد و تنها شرط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برای موافقت با فروش و واگذاری این سهام را بازگشت سرمایه به حوزه اقتصاد دیجیتال دانست.

بااین‌حال، سال گذشته با بعضی چالش‌ها و مشکلاتی که برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمد، چنین تصور می‌شود که اراده‌ای وجود دارد که مایل است در مدل مدیریتی کسب‌وکارهای این حوزه تغییراتی ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی وجود چنین موضوعی را کذب دانست و توضیح داد: «هم من هم آقای زارع‌پور دفاع و حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارها داشتیم. وقتی وارد حوزهٔ اقتصاد دیجیتال می‌شویم محیط این فضاها با سایر صنایع متفاوت است و دلیلش این است که بخش عمده‌ای از این اقتصاد از محیط خارجی آمده است؛ اما ما به‌هیچ‌عنوان موافق تعطیلی کسب‌وکارها نیستیم. حرف من این بود که اگر می‌خواهیم کاری در این زمینه انجام بدهیم، باید این باشد که به جریان‌های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم؛ اما اینکه این کسب‌وکارها به نیروهای انقلابی و حاکمیت واگذار شود کاملاً غلط است. حرف ما این است که کسب‌وکارها را نبندیم و به‌جای آن از جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها استفاده کنیم».

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900257 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند