Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مستشار دادگاه ویژه موسوم به گلیم و گبه کرمانشاهان روز دوشنبه در نشست خبری، احکام صادره متهمان پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاه از سوی دادگاه را تشریح کرد و گفت: متهم ردیف اول به حبس و رد مال محکوم شد و متهمان دوم و سوم این پرونده نیز تبرئه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام کرمی در این نشست خبری؛ سه اتهام متهم ردیف اول این پرونده را اختلال در نظام اقتصادی که برای آن به حبس محکوم شده است، ذکر کرد و افزود: اتهام دوم متهم نیز کلاهبرداری است که برای آن به حبس و رد مال به همه شکات محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اتهام سوم متهم این پرونده را نیز پولشویی ذکر کرد و گفت: متهم بابت این مورد تبرئه شده است.
به گفته مستشار ویژه دادگاه گلیم و گبه کرمانشاه، این آرا امروز به متهمان ابلاغ شده است و آنها می توانند از زمان صدور حکم تا 20 روز اعتراض خود را اعلام کنند.
کرمی در ادامه با بیان اینکه رای دادگاه را ششم اسفند صادر کردیم اما حدود هشت روز درگیر دریافت شماره دادنامه بوده ایم، گفت: پرونده 13هزار شاکی دارد و سیستم توان پالایش سریع آن را نداشت این در حالی است که دریافت شماره دادنامه در حالت عادی تنها 80 ثانیه زمان می برد.
مستشار دادگاه ویژه موسوم به گلیم و گبه کرمانشاهان در ادامه این نشست خبری در باره ادعاهای متهم ردیف اول این پرونده در جریان برگزاری دادگاه گفت: ادعاهای او صرفا برای اخلال در نظم دادگاه و تحریک شکات صورت گرفت زیرا به عنوان نمونه او هیچ پاسخی در باره سوالات دادگاه در باره شمش های طلا نداشت و پاسخ قانع کننده ای در باره زمان، شیوه، مبلغ و محل نگهداری این شمش های ادعایی نداد.
کرمی همچنین اظهار کرد: قرار قانونی بازداشت متهم از روز 25 بهمن به قرار وثیقه 800 میلیارد تومانی تبدیل شده است و او اگر مدعی است که اموال زیادی دارد می تواند با سپردن این وثیقه نزد دادگاه تا صدور رای نهایی از زندان آزاد شود.
مستشار دادگاه ویژه موسوم به گلیم و گبه کرمانشاه اظهار کرد: در این پرونده غیر از متهمان ردیف اول، دوم و سوم برخی دستگاه ها نیز کوتاهی و مسامحه کرده اند که به این موضوع نیز رسیدگی می شود.
کرمی همچنین تصریح کرد: متهم علاوه بر تابعیت ایرانی دارای یک تابعیت جعلی افغانی هم بوده است که با آن اقدام به صادر کردن 2 کانتینر فرش به کشور امارات کرده بود که ما موفق شدیم یک کانتینر را برگشت داده اما کانتینر دیگر در قبال اجاره مکان برای نمایشگاه در امارات هزینه شد.
او در ادامه در باره علت صدور مجوز برای فعالیت اقتصادی متهم با وجود داشتن سوء پیشینه گفت: سوء پیشینه متهم مشمول مرور زمان شده و در زمان صدور مجوز تولید فرش به عنوان سوء پیشینه کیفری موثر محسوب نمی شد.

**گلیم و گبه کرمانشاه، پرونده ای بی سابقه در کشور
سخنگوی پرونده مکتب موسوم به فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان نیز در ادامه این نشست خبری گفت: رسیدگی سریع به این پرونده با 13 هزار شاکی و حجم 122 هزار صفحه ای در سیستم قضایی کشور بی سابقه است.
دانیال هودرجی افزود: اگر این پرونده به صورت سنتی ابلاغ می شد علاوه بر زمان بر بودن به 910 هزار برگه کاغذ A4 نیاز بود که به همین دلیل به صورت الکترونیکی انجام شد که هرچند این روش هم به دلیل مشکلات فنی باعث تاخیر چند روزه در اعلام حکم شد.
وی تصریح کرد: شکات و وکلای آنان برای اطلاع و دریافت رای می توانند از فردا سه شنبه 15 اسفند به شعبه دادگاه یا دادگستری مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: در تلاشیم که اموال موجود متهم را به بالاترین میزان ممکن به فروش برسانیم.
وی همچنین در باره ادعای متهم در دادگاه در باره داشتن مالکیت 2 کارخانه نیز گفت: یکی از 2 شرکت مورد ادعای او به علت بازپرداخت نکردن اقساط در بازداشت بانک و دومی هم ورشکست شده است.
سخنگوی پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان در ادامه اظهار کرد: اگر پرونده به صورت فوق العاده پیگیری شود تا یکی 2 ماه آینده به دیوان می رود.
هودرجی افزود: با پیگیری های انجام شده قرار است دولت هم خارج از نوبت و در اسرع وقت به پرونده رسیدگی کند اما نمی توان زمان مشخصی برای نهایی شدن آن در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه اولویت پرداخت پول به شکات به تناسب مبالغی که قبلا دریافت کرده اند، پرداخت می شود، افزود: یعنی اگر کسی قبلا پولی دریافت کرده باشد در واقع از اصل سرمایه اش بوده است.
هودرجی افزود: هیاتی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارزیابی ارزش و خریداری اموال و اقلام متهم مامور شده است.
وی همچنین گفت: دادستانی کرمانشاه در حال بررسی اتهام مدیران استانی در این پرونده است که آیا دخالت مدیران جرم است یا تخلف.
رئیس مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان به صورت جدی از حدود چهار سال پیش با ادعای پرداخت سودهای 60 و 70 درصدی، اقدام به فریب مردم استان کرمانشاه و جذب سرمایه های آنها کرد.
او در پوشش کارگاه های تولید و فروش فرش و سنگ های تزئینی و تبلیغات گسترده در صدا و سیما و چند نشریه محلی، حدود 250 میلیارد تومان از 13 هزار نفر را جذب و در نهایت کلاهبرداری کرد.
سرانجام در آبان 1395 در حالی که به گفته مسئولان انتظامی در حال فرار از کشور بود، دستگیر شد.
7444/8066

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد

به گزارش خبرآنلاین،‌ امیر رئیسیان، وکیل دادگستری با اشاره به صدور حکم توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران از سوی دادگاه انقلاب اصفهان اظهار کرد: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، در اقدامی که در نوع خود بی سابقه است، حکم دیوان عالی کشور درباره پرونده سال ۱۴۰۱ توماج صالحی را اجرایی نکرد و با «ارشادی» خواندن این حکم و تاکید بر استقلال دادگاه بدوی، توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد

شرق در خبری نوشت: او ادامه داد: «دادگاه انقلاب اصفهان اتهامات معاونت در بغی، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و دعوت به آشوب موضوع ماده ۵۱۲ قانون مجازات را جملگی از مصادیق افساد فی الارض، موضوع ماده ۲۸۶ قانون مجازات دانسته و با تاکید بر احراز گستردگی افساد، حکم اعدام را برای آقای صالحی صادر کرده است. این در حالیست که پیشتر همین شعبه، گستردگی اتهام افساد فی الارض را احراز نکرده بود. اما نکته عجیب‌تر اینجاست که دادگاه بدوی، برای مجازات اعدام، حکم تکمیلی هم در نظر گرفته و توماج صالحی را به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ ممنوعیت از فعالیت‌های هنری و شرکت در کلاس‌های مدیریت رفتار و مهارت دانش دادگستری اصفهان محکوم کرده است. این دادگاه همچنین مجازات تعلیقی توماج صالحی را نیز قابل اجرا خوانده است.»

وکیل توماج صالحی درباره دیگر اتهامات این خواننده نیز بیان کرد: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان اتهامات اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب و دعوت به آشوب از طریق جرائم رایانه‌ای را نیز در صلاحیت دادگاه کیفری ۲ دانسته و حکمی برای این اتهامات صادر نکرده است. این دادگاه همچنین برای اتهامات ارتباط با دول متخاصم و توهین به رهبری، قرار موقوفی تعقیب صادر کرده است. دلیل این مهم، صدور حکم برائت از این اتهامات در حکم قبلی همین دادگاه است.»

او با بیان اینکه «حتما به حکم صادره برای توماج صالحی اعتراض خواهیم کرد»، گفت: «واقعیت آن است که حکم دادگاه بدوی دارای تعارضات حقوقی عیان است. تناقض با حکم دیوان عالی هم مهم‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین بخش این حکم محسوب می‌شود. دادگاه بدوی، حکم دیوان عالی را در شرایطی ارشادی خوانده که دیوان عالی به عنوان مرجع تجدیدنظر، پرونده توماج صالحی را بررسی کرده و حکم به رفع نقص از سوی دادگاه بدوی داده و تاکید کرده بود که باتوجه به درنظر گیری ۲ مجازات برای یک عمل، عناوین اتهامی توماج صالحی باید از ۶ مورد به ۳ مورد کاهش یابد. دیوان عالی همچنین تاکید کرده بود که پرونده توماج صالحی مشمول عفو اعلامی خواهد بود اما نه تنها این اتفاقات رخ نداده، بلکه اتهامات جدید به پرونده توماج صالحی اضافه شده و او به اشد مجازات محکوم شده است.»

رئیسیان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر «عفو توماج صالحی» و «اعمال تخفیف در حکم او»، گفت: «همه این اخبار کذب است. حکم شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، برای توماج صالحی، اعدام است. البته این دادگاه در حکم خود قید کرده که از کمیسیون عفو درخواست «یک درجه تخفیف» با توجه به «جوانی» متهم را دارد. این درحالیست که دادگاه بدوی، امکان قانونی این را داشت که با توجه به احراز کیفیات مخففه، حکمی جز اعدام برای توماج صالحی صادر کند ولی این کار را نکرده و صرفا قید کرده که از کمیسیون عفو درخواست یک درجه تخفیف دارد.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899169

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !