Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@10:17:18 GMT

قرآن بخوانید و ریا در تلاوت‌تان نباشد + عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۴۱۴۸۳

قرآن بخوانید و ریا در تلاوت‌تان نباشد + عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه قرآن حسین دهقانی‌زاده، قاری و مدرس قرآن کریم، شب گذشته، 13 اسفندماه با حضور قاریان از سنین مختلف در مسجد جواد الائمه(ع) واقع در شهرک راه آهن، بلوار امیرکبیر، نرسیده به بلوار کاج از ساعت 19 تا 21 برگزار شد.

در این جلسه قرآن به شیوه سنتی، اعضای جلسه، آیاتی از ادامه درس هفتگی را تلاوت کردند و دهقانی‌زاده نکات تجویدی آنها را متذکر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله نکاتی که در این جلسه مشاهده می‌شد، عدم استفاده افراطی از نغمات موسیقی عربی و همچنین ترکیب‌های مختلف بود. اعضاء در این جلسه به ردیف‌خوانی یک مقام می‌پرداختند که این امر نسبت به جلسات دیگر، متفاوت بود.

این جلسه از سال 1365 تشکیل شده است و در آن زمان، دهقانی‌زاده در منازل به صورت سیار جلسات را برگزار کرده و قاریان خوبی از جمله حبیب صداقت در این جلسه پرورش یافته‌اند.

در پایان جلسه که در غربی‌ترین نقطه تهران برگزار می‌شود، دقایقی به گفت‌وگو با این قاری پیشکسوت کشورمان نشستیم. وی با بیان اینکه جلسات قرآن از جایی حمایت نمی‌شود، گفت: حتی خود مساجد نیز در مراسم مختلف، همچون محرم، صفر و فاطمیه و... جلسه را تعطیل می‌کنند و انگیزه را از بین می‌برند.

دهقانی‌زاده ادامه داد: حرفی که حرف خیلی از بچه‌های قاری و پیشکسوت‌ها است، این است که در جلسات و مراسم از این عزیزان استفاده نمی‌کنند و اگر این پیشکسوتان در مراسمی هم باشند می‌گویند، قابل پخش نیست! شاید عده خاصی باید در این زمینه فعالیت کنند.

دهقانی‌زاده با توجه به اینکه در آستانه سالگرد درگذشت مرحوم استاد علی اربابی قرار داریم، گفت: بنده از شاگردان استاد حاج علی اربابی هستم و از استاد، بسیار زیاد خاطره دارم و سفرها و مسابقات قرآن همراه با ایشان بودم. استاد اربابی در جلساتشان می‌گفتند بچه‌ها خیلی دنبال سر و صدا و آواز نباشید و قرآن بخوانید. حواستان باشد که چی و کلام چه کسی را می‌خوانید و مواظب باشید، ریا در کارتان نیاید.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن حسین دهقانی‌زاده، یکشنبه‌ها نیمه اول سال قبل از اذان مغرب و عشا و نیمه دوم سال پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جواد الائمه(ع) واقع در شهرک راه آهن، بلوار امیرکبیر، نرسیده به بلوار کاج برگزار می‌شود. همچنین جلسه دیگر این پیشکسوت قرآنی، شنبه‌ها پس از نماز عشا در مسجد قبا واقع در خیابان شریعتی دایر است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سیدجمال سجادی پور با بیان اینکه یکی از نقاط حادثه خیز در بلوار بسیج است که به طور مداوم شاهد تصادفات در این بلوار هستیم گفت: برای کاهش تصادف در بلوار بسیج ایجاد سرعتکاه و یا حذف بریدگی در دستور کار شورای ترافیک باشد.


در این جلسه نقاط اعلامی توسط پلیس راهور مورد طرح و بررسی قرارگرفت و مقرر شد؛ پلیس راهور، نقاط حادثه خیز را تکمیل و جهت بررسی و اعلام نظر نهایی درجلسه شورای ترافیک مطرح نماید.


در این جلسه بر آموزش و فرهنگ سازی ترافیک و اولویت رفع نقاط حادثه خیز و پیگیری مصوبات جلسات سال گذشته و تامین پارکینگ ماشین سنگین تاکید شد.

دیگر خبرها

  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • جلسات منتورینگ برخط رویداد «بازی‌آرا» برگزار شد
  • صدای گرم اسکویی برای همه شنوندگان رادیو خاطره انگیز است
  • اسکویی؛ صدایی آشنا برای شنوندگان رادیو
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • دعوت ستاره قطری پرسپولیس از قاری قرآن نوجوان