Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: از مهم‌ترین اهداف نظام جمهوری اسلامی توسعه‌یافتگی پایدار همراه با  تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی است. ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با امدادگران کمیته امداد استان مرکزی به مناسبت چهاردهم اسفندماه مصادف با سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: پیشرفت امروز جوامع غربی از نوع ابزاری بوده و از مهم‌ترین اهداف نظام جمهوری اسلامی توسعه‌یافتگی پایدار همراه با  تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته امداد از نهادهای ارزشمند نظام بوده که سال‌ها به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تلاش‌های شایسته‌ای داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آرمان‌های نظام اسلامی به خوبی در قانون اساسی و سیاست‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری تبیین شده است، عمل کردن به این اصول و ارزش‌ها و اجرای منویات مستلزم فرهنگ‌سازی در میان  آحاد مردم بوده و باید این احساس در مردم شکل گیرد و باور داشته باشند که در سرنوشت کشور خود و پیشرفت نظام سهیم هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از برنامه‌های مطلوب و اثرگذار بوده است، البته تمامی اقدامات کمیته امداد روند مناسبی درراستای سیاست‌های نظام اسلامی داشته که می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار، شناسایی استعدادهای مددجویان، تسهیل امر ازدواج، پایدارسازی روستاها و جمعیت، تامین سلامتی و بهداشت مددجویان درراستای توانمندی خانوارهای تحت حمایت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد نباید ابزار دستی برای بازی‌های انتخاباتی شود گفت: مهم‌ترین رسالت این نهاد مدیریت و برنامه‌ریزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ کار در بین مددجویان تحت حمایت است، بنابراین همیشه باید با هوشیاری از مسائل سیاسی و انتخاباتی دوری کرده و تمرکز و توان خود را در زمینه احیا و بازسازی وضعیت قشر نیازمند قرار دهد.

پرداخت 600 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد در قالب قرض‌الحسنه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هم در این دیدار با اشاره به اهداف کمیته مبتنی بر منویات نظام اسلامی و جامعه‌محوری گفت: پرهیز از اسراف و تبذیر در اولویت‌های فعالیت کمیته امداد قرار دارد که امسال توانسته‌ایم ازهزینه‌های اجرایی کاسته و 20 درصد سرانه خدمت‌رسانی به مناطق محروم را افزایش دهیم.

قنبر موسی‌نژاد افزود: امسال یکی از اقدامات مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه بود که بر این اساس با افتتاح "صندوق قرض الحسنه امداد ولایت" توانستیم بیش از 600 میلیارد ریال در قالب قرضالحسنه به نیازمندان پرداخت کنیم.

وی با اشاره به آموزش قرآنی مددجویان و فرزندان آنها گفت: تقویت بنیه دینی و توسعه مسائل فرهنگی مددجویان از دیگر اقدامات کمیته امداد بوده که امسال یک‌هزار نفر از مددجویان و فرزندان آنها تحت آموزش قرآنی قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

R41371/P1486/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد