Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ایران، روسیه و قزاقستان در زمینه تجارت گندم یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه امضا کردند.

در پی خودکفایی کشور در تولید گندم و به منظور بهره گیری از موقعیت جغرافیایی ایران برای تبدیل شدن به هاب صادراتی گندم و آرد در منطقه و همچنین استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال،یادداشت تفاهم همکاری ایران، روسیه و قزاقستان در زمینه تجارت گندم توسط معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزرات جهاد کشاورزی ایران، معاون وزیر کشاورزی روسیه و رییس بخش صادرات شرکت ملی قراردادهای غذایی قزاقستان در محل سفارت ایران در مسکو، پاراف (پیش امضا) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، براساس این گزارش،نسخه نهایی این یادداشت تفاهم همکاری بزودی توسط وزرای کشاورزی ایران،روسیه و قزاقستان امضا خواهد شد.

بر پایه این تفاهم نامه،انتظار می رود فرآوری و صادرات مجدد آرد از ایران افزایش یافته و همچنین از مزیت های ترانزیتی کشور برای سوآپ گندم به سایر کشورهای منطقه بهره برداری خواهد شد.

در این یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه،امکان اعطای خطوط اعتباری توسط کشورهای روسیه و قزاقستان به شرکت های ایرانی و همچنین زمینه ایجاد بازارهای جدید در منطقه و توسعه بازارهای موجود در حوزه گندم و آرد وجود دارد و پیش بینی می شود با اجرایی شدن آن سهم ایران از بازار تجارت آرد منطقه افزایش یابد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیات قزاقستان به کابل

یک هیات بلندپایه دولتی و بخش خصوصی قزاقستان به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور، به منظور تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق به کابل سفر کرده است.

وزارت صنعت و تجارت طالبان در اطلاعیه اعلام کرده است که هیات قزاقی قرار است در جریان این سفر در نشست سه‌جانبه افغانستان - قزاقستان - ترکمنستان جهت تسهیل و توسعه ترانزیت، تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، شرکت کند.

پیش‌تر روز گذشته هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • ورود هیات قزاقستان به کابل