Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@08:40:18 GMT

۹ ویژگی امنیتی ایران چک ۵۰ هزار تومانی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۴۱۷۸۴

۹ ویژگی امنیتی ایران چک ۵۰ هزار تومانی

   

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایران چک های ۵۰ هزار تومانی که به منظور تسهیل مبادلات و عدم نیاز به حمل حجم زیاد پول منتشر و مورد استفاده قرار می گیرد، ویژگی های امنیتی مشخصی به شرح زیر دارد:

کاغذ امنیتی

کاغذ ایران چک، بازتاب نور ماورای بنفش را منعکس نمی کند و در سطح کاغذ از الیافت فلورسنتی نامرئی استفاده شده که زیر نور ماورا بنفش در چهار رنگ قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واترمارک

تصوریر سه بعدی یک پرنده و عدد ۵۰ به صورت روشن در خمیر کاغذ قرار گرفته و در مقابل نور قابل رویت است.

نخ امنیتی پنهان

 این نخ که عبارت IR IRAN روی آن درج شده درون کاغذ قرار گرفته است.

نخ امنیتی پنجره ای

این نخ از نوع هولوگرافیکی به نوعی در کاغذ قرار گرفته که قسمتی از آن نمایان و قسمتی دیگر در بطن کاغذ مخفی است و با قرار دادن ایران چک در مقابل نور تمام نخ نمایان خواهد شد.

طرح مکمل

این طرح به صورت تصویری و عدد ارزشی به گونه ای چاپ شده که قسمتی از طرح در رو و قسمتی دیگر در پشت ایران چک قرار گرفته و در مقابل نور یکدیگر را کامل می کنند.

طرح مخفی

این طرح در چاپ برجسته به صورت مخفی قرار دارد و با قرار دادن اسکناس در راستای چشم به صورت افقی در مقابل نور نمایان خواهد شد.

چاپ برجسته

این چاپ در سه رنگ انجام شده که به راحتی با انگشتان دست قابل لمس و شناسایی است.

چاپ نامرئی

بخشی از تصویر یک پرنده و عدد ۵۰ با مرکب نامرئی چاپ شده که زیر نور ماورا بنفش با رنگ های قرمز و آبی به صورت مکمل نمایان می شود.

شماره سریال

چاپ شماره سریال ها با استفاده از مرکب قرمز و مشکی فلورسنت بوده و تحت نور ماورا بنفش به رنگ های طلایی و سبز تغییر رنگ می دهد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی ربیعی: در ایران امروز همه سیاستگذاری‌ها امنیتی شده است

علی ربیعی در یادداشتی با عنوان «بحران امنیتی‌سازی» در روزنامه اعتماد نوشت: برخی مفاهیم همچون تمامیت ارزی، منافع ملی و از همه پرظرفیت‌تر امنیت ملی در تاریخ معاصر، قربانی اهداف سیاسی، جاه‌طلبی‌ها، استثمار، کشورگشایی و... شده است. به عنوان مثال لشکرکشی امریکا به اقصی نقاط جهان تحت لوای امنیت ملی و... از این مقوله هستند. در امر سیاست داخلی، مفهوم امنیت برای توجیه سیاست‌های متعارض با برآیند نظری جامعه ظرفیت بسیاری برای به‌کارگیری دارد. در تبیین این مساله، چند زاویه را مورد بحث قرار می‌دهم. در ابتدا اهمیت مفهوم امنیت قابل تامل است. امنیت یک مفهوم ذهنی، نسبی و فراخ است که هر چیزی را می‌توان در مجموعه آن قرار داد.

به عنوان مثال دقت در مفاهیم به کار گرفته شده در موضوع انتخابات نشان می‌دهد برخی معتقدند که نتایج مشارکت بالا از انتخابات ۷۶ و ۹۲، با ایجاد تعارض‌های جدید، امنیت را دچار خلل و خدشه ساخت؛ لذا مصلحت امنیتی در این است که «مشارکت محدود و نتایج مطلوب» در دستور کار قرار گیرد. در مقابل عالمان علوم اجتماعی معتقدند مشارکت محدود در کوتاه‌مدت تا حدی رضایت‌بخش، اما در بلندمدت به عنوان عامل برهم‌زننده شالوده‌های امنیت عمل خواهد کرد.

در وهله بعدی، بحث بحران امنیت‌سازی مطرح است. معتقدم در ایران امروز، سیاستگذاری امنیتی، به‌طور اجتناب‌ناپذیر، پیوست نانوشته تمامی سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شده است. ساختار حکمرانی در هر کشوری از زیرسیستم‌ها و ساحت‌های مختلفی بنیان و قوام می‌یابد. کارکرد این زیر‌سیستم‌ها و پاسخ‌دهی به نیاز‌های مختلف جامعه، حیات سیاسی و اجتماعی جوامع را ممکن می‌سازد. کارکرد‌های ضعیف و از آن بدتر کژکارکردی هر یک از این زیرسیستم‌ها، موجد و مولد بحران‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌شود. وقتی نظام‌های سیاسی به اجبار، برای ترمیم یک زیر‌سیستم از زیرسیستم دیگری مصرف می‌کنند- به عنوان مثال مصرف از زیرسیستم فرهنگی، دینی و ایدئولوژی برای اصلاح ناکارکردی زیرسیستم سیاسی و اقتصادی در ایران امروز جامعه را درگیر بروز بحران عقلانیت و مشروعیت خواهند کرد.

وقتی تمام زیرسیستم‌ها دچار نوعی فقدان کارکرد شده و مشروعیت‌سازی نیز انجام نشود، سبب گسترده شدن زیرسیستم و ساحت امنیتی برای حفظ انسجام جامعه خواهد شد.

به عنوان مثال ما در ایران امروز، دچار وضعیتی شده‌ایم که دیگر زیرسیستم فرهنگی، اقناع‌کنندگی خود را از دست داده و در تولید ارزش‌های مشترک بین ارزش‌های رسمی و گروه‌های مختلف اجتماعی ناتوان شده است؛ لذا از زیرسیستم حقوقی و قانونگذاری‌های متعددی که از بدو تولد با چالش اجرا مواجه هستند، بهره می‌گیرند که با چنین روندی، پدیده «بحران نفوذ مبتنی بر عدم اجرا» را می‌توان پیش‌بینی کرد که سرنوشتی همچون قانون ماهواره، صیانت و ... در انتظارشان باشد. در نتیجه برای پیاده شدن همین قوانین، چاره‌ای جز استفاده از ابزار‌های امنیت فیزیکی باقی نمی‌ماند. همین قاعده در خصوص زیرسیستم‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز صادق است.

در عرصه اجتماعی نیز امنیت‌سازی حوزه‌های عمومی و خصوصی در حال گسترش است. از جمله انتخابات «اتاق بازرگانی»، شیوه اداره نهاد‌های مدنی، دخالت در مراودات شخصی و... به این ترتیب همه حوزه‌های ما امنیتی می‌شود: حجاب امنیتی، کروات امنیتی، اقتصاد امنیتی، سیاست و مشارکت امنیتی، کنشگر و محیط زیست امنیتی و... بنابراین نیاز است که امنیت را به حوزه خود بازگردانیم.

صاحب‌نظران مطالعات امنیت ملی معتقدند این در هم تنیدگی حوزه‌ها با سیاست‌های امنیتی در بلندمدت کارکرد‌های سیستم‌های امنیتی را کاهش خواهد داد و پیشنهاد امنیت‌ساز آنها، حل مسائل هر زیرسیستم با ابزار همان حوزه است به عنوان مثال اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی و فرهنگی را باید انحصارا از طریق ابزار‌های درون‌زای خودشان سامان داد.

بدین سان کسانی که دنبال حل مساله حجاب جز از طریق شیوه‌های فرهنگی و اقناع بوده و از هر روش فیزیکی و حقوقی مبتنی بر اجبار و مقابله به دنبال حل آن هستند، ضمن عدم موفقیت، به شدت از کارکرد‌های سیستم کاسته و سبب به وجود آمدن پدیده‌های نوین امنیتی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • صد و چهل و پنجمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • داعش دستورالعمل داده بود که به رأی‌دهنده‌ها در ایران حمله کنند
  • جزئیات جنگ امنیتی، اطلاعاتی و سایبری دشمنان علیه ایران در انتخابات ۱۴۰۲
  • قیمت کاغذ دیواری
  • عدم اختصاص حتی یک دلار نیمایی برای واردات خمیر‌کاغذ
  • شاخص‌های امنیت در استان بوشهر خوب است
  • علی ربیعی: در ایران امروز همه سیاستگذاری‌ها امنیتی شده است
  • اجاره ماهانه ۴.۵ میلیون تومانی کارت سوخت کلید خورد
  • بیش از ۶۶۷ هزار نفر از خراسان جنوبی سهام‌دار سهام عدالت هستند