Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@23:58:00 GMT

ساخت 2 واکسن جدید از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۴۱۹۳۸

ساخت 2 واکسن جدید از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

سخنگوی وزارت بهداشت از تخصیص ۱۰۰میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به حوزه دارویی برای ساخت دو واکسن جدید خبر داد که توسط شرکت انستیتو پاستور ایران ساخته می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از رسانه خبری سلامت سپید پوش، ایرج حریرچی، سخنگو و قائم مقام وزارت بهداشت در نشست خبری این هفته خود که در این وزارتخانه برگزار شد در خصوص داروخانه‌های زنجیره‌ای گفت: در این خصوص دیدگاه های متفاوتی وجود دارد؛ تجربیات زیادی در سراسر دنیا از داروخانه‌های گروهی وجود دارد؛ د کشور ما طبق آیین‌نامه داخلی وزارت بهداشت و قوانین موجود، جواز تاسیس داروخانه به اسم یک فرد صادر می‌شود و مسئولیت را تنها به یک فرد واگذار می‌کند؛ در کشور ما همیشه این مسئله مطرح بوده است و باید بدانیم زمانی که یک خدمت به صورت گروهی عرضه می‌شود منافع و مشکلات را با هم به دنبال خواهد داشت؛ وزارت بهداشت به دنبال تغییراتی است تا ضمن ایجاد دسترسی آسان، عادلانه، بتواند دو هزار داروسازی را که در نوبت هستند را در داروخانه‌ها به کار گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخصیص ۵ هزار میلیارد تومانی به بیمه تامین اجتماعی

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه به بدهی سازمان تامین اجتماعی به این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: تاخیرات این سازمان در پرداخت بدهی به وزارت بهداشت بسیار قابل توجه است؛ اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی که به این سازمان داده است که قرار است به بخش درمان  و حوزه سلامت اختصاص پیدا کند و امیدواریم  به زودی شاهد این اتفاق باشیم.

 

ساخت دو واکسن جدید از محل اعتبارات صندوق  توسعه ملی

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام تخصیص ۱۰۰میلیون دلار از صندوق توسعه ملی  به حوزه دارویی برای ساخت دو واکسن، عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس و اذن مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مبلغ یک صد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای تهیه واکسن روتاویروس که ۴۸ درصد اسهال دوران نوزادی مربوط به این بیماری است و همینطور واکسن پونوموکوک که برای عفونت‌های ریوی است، هزینه شود.

فراخوان بخش خصوصی برای تامین تخت‌های مورد نیاز

وی با استناد به سند ملی نقشه راه درمان کشور، به اضافه شدن تخت در بیمارستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: طبق این سند باید تا سال ۱۴۰۴، تعداد ۲۳۰ هزار و ۵۷۵ تخت در مراکز درمانی کشور مورد بهره‌برداری باشد تا به شاخص متوسط جهانی، ۲/۶۲ تحت به ازای هر صد نفر برسیم؛ خوشحالم اعلام کنم که امروز بیش از ۴۲هزار تخت در کشور و با تعرفه دولتی در دست  ساخت داریم و ۲۹هزار و ۷۰۰ تخت در هشت سال آینده باید شروع به ساخت و به بهره‌برداری برسد؛ در حال حاضر ۲۵ هزار و ۸۳۵ تخت هم در بخش غیر دولتی در دست ساخت است و تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۳هزار و صد تخت با قیمت غیر دولتی به تخت‌های موجود اضافه کنیم و در همین راستا، به زودی ، فراخوان احداث ۷هزار تخت با تعرفه غیر دولتی منتشر خواهد شد و از بخش‌های خصوصی و عمومی غیر دولتی دعوت میکنیم تا در این مناقصه شرکت کنند.

سهم ۶۳ درصدی قاچاق از بازار محصولات آرایشی

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به سهم قاچاق و مواد تقلبی در بازار لوازم آرایشی، تصریح کرد: طبق آمار حدود ۲/۲درصد از هزینه‌های یک خانواده صرف هزینه‌های آرایشی و پیرایشی می‌شود که در مقایسه با سهم ۶ درصدی هزینه‌های درمان، مبلغ قابل توجهی است؛ نیاز است که مصرف کنندگان لوازم و مواد آرایشی این نکته را مورد توجه قرار بدهند که ۶۳درصد سهم بازار مواد ارایشی، محصولات قاچاق است که از این سهم، دو سوم آن تقلبی هستند که می‌توانند تهدید کننده حدی برای سلامت جامعه باشند.

آمادگی وزارت بهداشت برای چهارشنبه سوری و ایام نوروز

حریرچی در خصوص تمهیدات وزارت بهدلشت برای نوروز و چهارشنبه سوری اعلام کرد: تمامی مراکز ما از ظهر سه‌شنبه ۲۲ اسفند د حال آماده باش کامل خواهند بود؛ برای این نوروز هم طرح سلامت نوروزی را در برنامه خواهیم داشت که از ۲۳ اسفند به ریاست روسای دانشگاه‌ها، آغاز خواهد شد؛ در این ایام به دلیل تعطیلی بیشتر مراکز بخش خصوصی، فشار کار در بخش دولتی افزایش خواهد کرد؛ مراکز ما در سراسر کشور با تمام ظرفیت آماده ارائه خدمات هستند و روند ارائه خدمات  در بیشتر بخش‌ها مانند روزهای عادی است.

لزوم تحویل دارو طبق نسخه پزشک

قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ خبرنگار سپیدپوش در خصوص تحویل داروهای جایگزینی نسخه، به بیماران گفت: تحویل دارو توسط داروخانه‌ها به بیمار، باید طبق نسخه پزشک انجام گیرد؛ با  توجه به سیاست نظام سلامت و بیمه‌ای کشور،داروهای ژنریک و برند ژنریک تحت پوشش بیمه هستند و در صورت تجویز و یا تحویل داروهای خارجی، بیمار خود باید ماءالتفاوت قیمت را پرداخت کند. در برخی موارد هم دیده می‌شود که پزشک داروی ژنریک را تجویز کرده اما داروی خارجی به بیمار داده می‌شود که تخلف است.

فشار بار درمان در ایام نوروز بر بخش دولتی

حریرچی در بخش پایانی صحبت‌های خود به محدودیت وزارت بهداشت در اجبار بخش خصوصی به حضور در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: ⁠⁠پزشکان بخش دولتی و کارورزان و اساتید، بار کاری ایام نوروز را بر عهده می‌گیرند.عملا از اواخر اسفند و در برخی بخش‌های خصوصی بیماران سنگین قبول نمی‌شوند و این در حالی است که شیوع سرطان و سکته و غیره ارتباطی به ایام تعطیلات ندارد و حتی برخی اتفاقات همانند حوادث و تصادفات در ایام تعطیلات بیشتر می‌شوند؛ از لحاظ قانونی نمی‌توانیم اجباری برای حضور بخش خصوصی  داشته باشیم و سال‌هاست از بخش خصوصی خواهش می‌کنیم که در ایام تعطیلات بیشتر کمک کنند.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در متن حکم خود عنوان داشته است: با توجه به اینکه کشور در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید رهبری مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت‌های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال ۱۴۰۳» در وزارت بهداشت منصوب می‌شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذی ربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

کد خبر 6096906 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است