Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@08:29:35 GMT

ابلاغ رای پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۴۲۷۶۵

ابلاغ رای پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان

سخنگوی پرونده موسوم به مکتب "فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان" از ابلاغ رای این پرونده به متهم و شکات و وکلای آنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دانیال هودرجی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دادگاه متهمین این پرونده در تاریخ 23 بهمن و طی سه روز متوالی، اظهار کرد: اکنون رای دادگاه ابلاغ شده و وکلای شکات پرونده می توانند با مراجعه به دفتر شعبه رای این پرونده را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در ورودی دادگستری نیز مکانی در نظر گرفته شده و شکات پرونده می توانند با مراجعه به این مکان از رای صادره مطلع شوند.

هودرجی با بیان اینکه این رای قطعی نیست، گفت: متهم از امروز(14 اسفند) 20 روز فرصت دارد به رای اعتراض کند که در این صورت در دیوان به آن رسیدگی می شود.

وی با اعلام اینکه تا قبل از قطعی شدن حکم امکان پرداخت هیچ پولی به مالباختگان نیست، گفت: پس از قطعی شدن حکم در خصوص نحوه پرداخت پول به سپرده گذاران تصمیم گیری می شود و براساس دارایی های  متهم و به تناسب بین تمام مالباختگان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی جهت رسیدگی سریع به این پرونده با وجود حجم بالای آن، گفت: دستگاه قضایی به صورت خاص و فوق العاده به این پرونده رسیدگی کرد و پس از انجام تحقیقات لازم، کیفرخواست آن به دادگاه ارسال شد و دادگاه پرونده نیز طی سه روز متوالی برگزار و رای در موعد مقرر صادر شد.

هودرجی دلیل تاخیر در ابلاغ رای را مشکلات فنی به دلیل حجم بسیار زیاد پرونده عنوان کرد و افزود: اگر این پرونده به شیوه سنتی می خواست ابلاغ شود باید 910 هزار برگه مبادله می شد.

وی گفت: همین اهتمام در دیوان نیز وجود دارد و فکر می کنم اگر به صورت فوق العاده به پرونده رسیدگی شود، ظرف یک تا دو ماه آینده رای قطعی شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه بخشی از اموال متهم پرونده به فروش رفته و وجوه حاصله در حساب خاصی واریز شده، گفت: اکنون نیز هیاتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قیمت گذاری و خرید بخشی از اموال متهم مامور شده اند.

هودرجی با بیان اینکه اموال بدست آمده از متهم کفاف پرداخت سرمایه مالباختگان را نمی دهد، گفت: بدنبال آنیم تا اموال باقی مانده به بالاترین قیمت به فروش برسد تا پرداختی بیشتری به مالباختگان صورت بگیرد.

وی گفت: رایزنی های فراوانی در سطوح مسئولین کشوری در خصوص این پرونده صورت گرفته و امیدواریم این تلاش ها به نتیجه برسد.

 کرمی مستشار دادگاه ویژه این پرونده نیز گفت: این پرونده سه متهم با اتهامات متفاوت داشت که متهم ردیف اول به جرم اخلال در نظام اقتصادی، کلاهبرداری مشدد و پولشویی محاکمه شد که از باب پولشویی تبرئه و از باب اخلال دد نظام اقتصادی به حبس و از باب کلاهبرداری به رد مال، پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم شد.

وی افزود: متهمین ردیف دوم و سوم پرونده نیز که به جرم معاونت در اخلال نظام اقتصادی محاکمه شدند، برائت شدند.

کرمی به اظهارات متهم ردیف اول پرونده در دادگاه مبنی بر اینکه بیش از سپرده های مردم پول و شمش طلا دارد اشاره کرد و گفت: متهم در جریان دادگاه از حیث استدلال منطقی کم آورد و با این حرف ها سعی در اخلال در نظم دادگاه و تحریک مردم داشت که به دستگاه قضایی اعتماد نکنند.

وی گفت: هم اکنون متهم ردیف اول پرونده با قرار وثیقه 800 میلیارد تومانی در بازداشت است.


متهم این پرونده که سال گذشته به جرم اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری بازداشت شد، با وعده پرداخت سودهای کلان قریب 250 میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم را جمع آوری کرده بود.

این پرونده 13 هزار مالباخته دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حاضرم به زندان بروم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از تعویق جلسه دادگاه درخصوص پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، خطاب به خبرنگاران گفت: «قاضی به من دستور داده چیزی از جزئیات پرونده منتشر نکنم و گفته اگر این قانون را نقض کنم، به زندان خواهم رفت.»

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پایگاه خبری هیل به نقل از رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «صادقانه بگویم، قانون اساسی ما با اختلاف زیاد، بسیار مهم‌تر از زندان است. من این فداکاری را هر روز انجام خواهم داد، اما آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد مایه شرمساری است و دادگاه‌های استیناف باید در این امر دخالت کنند.»

«خوآن مرچان» قاضی دادگاه عالی نیویورک که پرونده ترامپ را بررسی می‌کند، اعلام کرد که دونالد ترامپ برای دهمین بار حکم دادگاه را نقض کرده است و او را به دلیل برخورد تند با هیئت منصفه دادگاه مربوط به پرداخت حق‌السکوت به پرداخت ۱۰۰۰ دلار جریمه کرد.

قاضی مرچان هشدار داد که نقض قوانین در دفعات آینده به حبس این رئیس‌جمهور سابق منجر خواهد شد.

او خطاب به ترامپ گفت: «آخرین چیزی که می‌خواهم انجام دهم این است که تو را به زندان بیندازم، اما در نهایت باید کارم را انجام دهم. تداوم تخلفات شما، حمله مستقیم به حاکمیت قانون است.»


دیگر خبرها

  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • رای پرونده توهین زشت به مهدی طارمی اعلام شد
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • شرایط صدور دستور موقت