Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@21:05:20 GMT

میزان قاچاق حدودا ۱۱ تا ۱۲ میلیارد دلار محاسبه می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۴۳۱۵۴

میزان قاچاق حدودا ۱۱ تا ۱۲ میلیارد دلار محاسبه می شود

وزیر کشور با بیان اینکه سوال از دولت در همه حال حق نمایندگان است، گفت: اقدامات خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، عبد الرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص نشست مشترک نمایندگان مجلس و دولت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جلسه خوبی در مجلس در رابطه با سوال نمایندگان از رئیس جمهور برگزار شد و سوال حق نمایندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ادامه داد: بنده به عنوان نماینده رئیس جمهور در خصوص سوال نمایندگان مجلس درباره وضعیت قاچاق کالا و ارز توضیحاتی در این نشست ارائه دادم.

رحمانی فضلی در این رابطه افزود: با توجه به سابقه حضور در دیوان محاسبات درباره ریشه ها و مسائل پیرامون قاچاق کالا و ارز توضیحاتی در جلسه مطرح کردم، البته در این رابطه ضعف ها و قدرت هایی در قانون وجود دارد.

 میزان قاچاق در حال حاضر حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیارد دلار محاسبه می شود

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: در خصوص اقداماتی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای جلوگیری از قاچاق انجام داده توضیحاتی به نمایندگان سوال کننده ارائه شد و در مجموع اقدامات خوبی صورت گرفته چرا که بر اساس همان برآوردها، معیارها، شاخص ها و محاسبات قبلا رقم و میزان قاچاق را حدود ۲۱ میلیارد دلار محاسبه کرده بود، در حال حاضر میزان قاچاق در حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیارد دلار محاسبه می شود که بیانگر این است که حدود ۵۰ درصد موفقیت حاصل شده است.

۶۰ درصد مشکل قاچاق سوخت حل شده است

رحمانی فضلی تصریح کرد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه نرم افزاری نیز اقداماتی صورت گرفته و سامانه های خوبی تعریف شده البته در خصوص اصلاح قانون نیز پیگیری هایی انجام شده و سطح کنترل ها در مبادی خروجی به ویژه در خصوص قاچاق سوخت ارتقاء یافته است و تقریبا ۶۰ درصد مشکل قاچاق سوخت حل شده است.

وی در این رابطه افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت از ظرفیت تعاونی ها استفاده شده، همچنین در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بحث رجیستری تلفن ها توجه شده اما گام های دیگری در این راستا باید برداشته شود، ریشه مسائل مربوط به قاچاق به نامتوازن بودن فعالیت های اقتصادی و تفاوت سود و درآمد حاصل از قاچاق و فعالیت رسمی اقتصادی ارتباط دارد که باید این موضوعات توسط تعرفه ها و سیستم های خود کنترلی جبران شود.

۲۴ دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: ۲۴ دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند که هماهنگی بین این ۲۴ دستگاه کار آسانی نیست.

رئیس جمهور حکم ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در روزهای آتی صادر خواهد کرد

وزیر کشور یادآور شد: در حال حاضر مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا به دلیل اینکه مسئولیت دیگری را برعهده گرفته است این پست به صورت موقت درمدت  ۲ تا ۳ ماه به بنده محول شده اما رئیس جمهور حکم ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در روزهای آتی صادر خواهد کرد و شخصی را به عنوان مسئول این ستاد  معرفی می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی داشت.

وی افزود: در نخستین ماه از سال جاری میزان ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه ارزش این مقدار کالای صادراتی را در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار اعلام کرد.

عباس زاده بیان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۶ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات این استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.

کد خبر 6098930

دیگر خبرها

  • ۹۶۱ پرونده تخلفات اصناف در شاهرود تشکیل شد
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها