Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي اين کشور گفت: پاريس به عنوان يکي از طرف هاي مذاکرات هسته اي با ايران، از حفظ برجام و ايفاي تعهدات طرفين حمايت کرده و برجام را سندي تاثيرگذار در حفظ صلح و امنيت منطقه مي داند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، خانم «دلفين-او» رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي در ديدار «کاظم جلالي» رئيس گره دوستي پارلماني ايران و فرانسه و رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: گفت وگوهاي خوبي ميان مقامات دو کشور در جريان است و ما به عنوان پارلمان فرانسه نيز از تقويت گفت وگوهاي پارلماني فيمابين استقبال مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي اين کشور که به همراه «فيليپ بونکار» رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس سناي فرانسه و «ژان ايو لودريان» وزير خارجه اين کشور به تهران سفر کرده است در ادامه اين ديدار به روابط تاريخي پاريس و تهران اشاره کرد.
دلفين-او افزود: فرانسه به عنوان يکي از طرف هاي مذاکرات هسته اي با ايران، از حفظ برجام و ايفاي تعهدات طرفين حمايت کرده و بر آن تاکيد دارد ضمن اينکه ما برجام را عنصري مهم و سندي تاثيرگذار در حفظ صلح و امنيت منطقه تلقي مي کنيم.
رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي اين کشور همچنين اظهار داشت: هدف ما از سفر به ايران تقويت همکاري هاي دو جانبه بوده و خواستار گفت وگوهاي چند جانبه با حضور ايران در مسائل منطقه هستيم.
دلفين-او با اشاره به اوضاع منطقه بيان داشت: از آنجايي که فرانسه يکي از قربانيان اصلي حملات تروريستي به اروپا بوده، هدف ما در منطقه مبارزه با تروريسم به ويژه ريشه کن کردن داعش است.
رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس ملي فرانسه درخصوص اوضاع يمن خاطرنشان ساخت: سناتورهاي فرانسوي فعالانه به دنبال پايان دادن به تحريم هاي غذايي و ارسال کمک هاي انسان دوستانه به اين کشور هستند.
«فيليپ بونکار» رئيس گروه دوستي پارلماني فرانسه و ايران در مجلس سناي اين کشور نيز در اين ديدار بر اهميت گفت وگوهاي فيمابين تاکيد و تصريح کرد: دولت، دستگاه ديپلماسي و پارلمان هاي فرانسه مجموعه اي واحد را براي گفت وگوي با ايران و ارتقا سطح روابط فيمابين تشکيل داده اند.
** نابودي تروريسم نياز به مبارزه جدي و صادقانه همه کشورها دارد
«کاظم جلالي» رئيس گره دوستي پارلماني ايران و فرانسه و رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار با اشاره به نقش گروه‌هاي دوستي پارلماني در تسهيل مناسبات کشورها، گفت: گروه‌هاي دوستي پارلماني ايران و فرانسه نقش مهمي در تسريع و فراهم کردن بسترهاي قانوني همکاري‌هاي فيمابين دارند و در اين راستا گروه دوستي پارلماني ايران و فرانسه در مجلس شوراي اسلامي آمادگي افزايش سطح همکاري‌هاي خود با پارلمان فرانسه را دارد.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به توافق هسته‌اي ميان ايران و گروه 1+5، اظهار داشت: با توجه به اينکه فرانسه يکي از طرف‌هاي مذاکره با ايران در مذاکرات هسته‌اي بود بايد ضمن پايبندي به تعهدات مندرج در سند برجام، تلاش لازم را براي اجرا و جلوگيري از نقض اين توافق توسط ساير اطراف قرارداد به کار گيرد.
جلالي در ادامه اين ديدار با اشاره به تحولات منطقه، مهمترين تهديد کشورهاي دنيا را افراطي گري و تروريسم عنوان کرد و افزود: نابودي تروريسم نياز به مبارزه جدي و صادقانه همه کشورها دارد.
وي ادامه داد: اکنون برخي کشورها در حالي که پرچم مبارزه با تروريسم را برافراشته اند، از تروريست ها حمايت کرده و درصدد مسلح کردن و احياي مجدد آنها در منطقه هستند اين در حالي است که جمهوري اسلامي ايران در سال هاي اخير نقش برجسته اي در مبارزه با تروريسم در عراق و سوريه داشته است.
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و فرانسه در ادامه بيان داشت: سوريه بايد در وهله اول از لوث وجود تروريسم پاک شده، سپس نيروهاي خارجي خاک اين کشور را ترک کرده و در نهايت سرنوشت اين کشور توسط مردم سوريه تعيين شود.
جلالي در بخش ديگري از سخنان خود به اوضاع اسفبار يمن اشاره کرد و اذعان داشت: باعث تاسف است که عربستان سعودي با تجاوز به يمن، مردم بي پناه اين کشور را به خاک و خون مي کشد اما مجامع بين‌المللي سکوت کرده اند و عزمي جدي براي جلوگيري از اين جنايات ندارند.
به گزارش خانه ملت، رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: در بحرين نيز شاهد تبعيض، فشار و زندان گروهي از مردم و در کنار آن سکوت غرب هستيم.
سيام*3061*1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید!

به گزارش همشهری آنلاین،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر 845172 منبع: تسنیم برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم
  • گروسی به ایران می آید!
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس
  • عملیات وعده صادق جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را تقویت کرد