Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پايگاه اطلاع رسانی وزارت نيرو (پاون)، "رضا اردکانيان" وزير نيرو در ديدار عصر امروز (دوشنبه) با "آواز بيک عبدالرزاق" سفير قرقيزستان در تهران، با اشاره به روابط ديرينه دو کشور، بر توسعه همکاری ها در بخش های آب، انرژی و کشت های فرا سرزمينی تاکيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اردکانيان با اشاره به اينکه وزارت نيرو از مدت ها قبل آمادگی خود را به منظور تشکيل کميته همکاری مشترک و کميسيون مشترک اقتصادی بين دو کشور ايران و قرقيزستان اعلام کرده است،‌ از سفير قرقيزستان در تهران خواست: با توجه به سابقه ديرينه حضور وی در تهران برای توسعه روابط اقتصادی بين دو کشور اهتمام ويژه ای را مبذول دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ايران آمادگی دارد در زمينه های انرژی، آب و کشت های فراسرزمينی با جمهوری قرقيزستان همکاری مشترک داشته باشد و حضور شرکت های دولتی و بخش خصوصی ايرانی در کشور قرقيزستان می تواند کمک موثری به توسعه فعاليت های اقتصادی بين دو کشور داشته باشد.

" آواز بيک عبدالرزاق" سفير قرقيزستان در تهران نيز با ابراز خرسندی از اين دیدار تصريح کرد: قرقيزستان آمادگی دارد تا در زمينه های آب و انرژی با ايران همکاری داشته باشد.

وی ضمن ابراز تمايل به حضور گسترده شرکت های ايرانی در قرقيزستان، خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را در جهت گسترش همکاری های اقتصادی بين دو کشور به کار خواهد گرفت.



انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل

سفیر ایران از آزادی پنج صیاد ایرانی بازداشت شده در کشور «سیشل» و بازگشت آنها به کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران افزود: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

سیشل با نام رسمی جمهوری سیشل، کشور جزیره‌ای در خاور قارهٔ آفریقاست که در درون آب‌های اقیانوس هند جای گرفته‌است. سیشل، کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا است که پایتخت آن ویکتوریا است.

این کشور، تنها کشور آفریقایی دارای شاخص توسعه انسانی با درجهٔ بسیار بالا می‌باشد. سیشل از مجمع‌الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده‌است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری قاره آفریقا واقع شده‌اند.

این جزایر در شمال ماداگاسکار قرار گرفته‌اند. سیشل با ۱۰۰٬۰۹۲ نفر جمعیت، یکی از کمترین جمعیت‌ها را در میان کشورهای آفریقا دارد./ ویکیپدیا

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید