Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شفیع شفیعی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس اردبیل افزود: ما با یک روند روبه رشد در حوزه آسیب‌های اجتماعی و دغدغه خانواده‌ها در این زمینه روبرو هستیم که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق تلاشمان را انجام دهیم تا تاثیرگذاری این آسیب‌ها به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشور برخی از آسیب‌ها نظیر اعتیاد، طلاق، مواد مخدر و حاشیه‌ نشینی در اولویت مسئولان و برنامه‌ریزان با هدف پیشگیری و به حداقل رساندن دامنه‌های آسیب‌آفرین آن مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: همه ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی موظف شدند تا با محوریت وزارت کشور و نهادها و دستگا‌ه‌های مختلف کنترل این آسیب‌ها در کانون توجه قرار گیرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: آموزش و پرورش در امر پیشگیری از این آسیب‌ها به عنوان یک نهاد آموزشی نقش مهم و تاثیرگذاری را دارد چرا که بیش از 230 هزر نفر دانش‌آموز به همراه والدین و خانواده‌های آنها تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار دارند و هیچ دستگاهی چنین توان ارائه خدمات پیشگیرانه را به شکل گسترده ندارد.

شفیعی مبنای پیشگیری را توجه به آموزش آن هم آموزش‌های کاربردی اعلام کرد و گفت: در استان اردبیل چند آسیب‌ مهم به ویژه حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و خشونت نظام اجتماعی و خانوادگی ما را به شدت تهدید می‌کند که سعی می‌کنیم تا براساس تفاهمنامه‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط آموزش و ارتقای مهارت نسل آینده را به عنوان محور کارها قرار دهیم که در این راستا توانمندسازی دبیران آموزش و پرورش بسیار مهم و حیاتی است.

وی تصریح کرد: همه در بحث آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند و در قبال این شرایط خطیر و حساس از معلم و مدیر گرفته تا روسای ادارات و نهادها مسئولیت خطیری را در کاهش این دغدغه‌ها دارند و باید در مدرسه و اداره روحیه مسئولیت‌پذیری را به همراه حلب مشارکت‌های مردمی تقویت کنیم.

شفیعی اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی اصل مهم در این بخش استفاده از توان مشارکت نهادها و تشکل‌های مردمی است که به یقین با مسئولیت‌پذیری در این بخش می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

انتهای پیام/ح

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی