Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در حاشیه مراسم روز درختکاری با توجه به اهمیت و ضرورت ایجاد فضای سبز در تامین سلامت جوامع بشری گفت: درخت یکی از آیات الهی است که قدرت و توانایی خداوند را در برابر چشم هر بیننده‌ای به نمایش می‌گذارد و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی همه موجودات زنده، به خصوص انسان‌ها دارد در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید علی ابطحی افزود: ایجاد فضای سبز و کاشت درخت باعث تولید اکسیژن شده و در مقابله با آلودگی ها نقش مهمی را در تامین سلامت اعضای هر جامعه ایفا می‌کند.

وی گفت: افزایش آلاینده‌ها و گازهای خطرناک نظیر دی اکسید کربن در هوا که در اثر فعالیت کارخانجات صنعتی و ازدیاد وسایل نقلیه عمومی تولید می شود، سلامت افراد بویژه گروه های آسیب پذیر نظیر بیماران ریوی و قلبی، سالخوردگان و کودکان را تهدید و آنان را در معرض خطرات جدی قرارمی دهد.

ابطحی تاکید کرد که روز درختکاری فرصت مناسبی برا پاسداشت درخت به عنوان یک موهبت خدادادی است؛ سرمایه ای ارزشمند که با حفظ هوا، آب و خاک نقش مهمی را در زندگی بشر ایفا می کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه نیز در این مراسم گفت: کاشتن درخت امری است که اجر اخروی در پی دارد و از حرمت و قداست ویژه‌ای برخوردار بوده تا حدی که کاشت درخت، نوعی عبادت فرض شده ودر این باره روایات معتبری از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام نقل شده است.

دکتر میرمسعود فاطمی افزود: درختکاری علاوه بر داشتن پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی در ایران، با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند دارد و شایسته است در حفظ و نگهداری درختان که به راستی زینت زمین هستند کوشا باشیم.

رحیم طیاریه مدیر امور فرهنگی دانشگاه نیز درباره چگونگی برگزاری این مراسم گفت: در آیین مراسم درختکاری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که همچون سنوات گذشته با حضور مدعوین و مسئولان، هیات رئیسه، استادان، کارکنان برگزار شد تعدادی اصله نهال در فضای دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با مشارکت دانشجویان کاشته شد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها

در همایش "دانشگاه، دوست‌دار سلامت خانواده" عنوان شد جامعه اسلامی اگر خانواده سالم، بانشاط و سر زنده داشته باشد، پیشرفت خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مریم اردبیلی امروز در همایش "دانشگاه، دوست‌دار سلامت خانواده" که به مناسبت هفته سلامت در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: سال‌ها خانواده در الفاظ برای همه مهم بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه در عمل بسیاری از سیاست‌ها بر خانواده اثر سوء داشته است، بیان کرد: دانشگاه دوست‌دار سلامت خانواده تلاش دارد خدشه‌ها و فشارهایی که به خانواده‌ها وارد شده است را جبران کند.
 
مشاور امور زنان در شهرداری تهران با بیان اینکه هنوز حس "دانشگاه دوست‌دار خانواده" را درک نکرده‌ایم، عنوان کرد: برای حل این مشکل در مرحله اول باید خدماتی را برای اعضای خود دانشگاه فراهم کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم باید به خانواده‌ها در سطح جامعه خدمات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در کشور اگرچه خانواده صدمه دیده ولی همچنان خانواده را داریم و این خانواده دارای یک عاملیت است.
 
اردبیلی با بیان اینکه خانواده همچنان دارای عملکرد است، تصریح کرد: باید کارکردها و عملکرد خانواده را به رسمیت شناخته و برای آن‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری انجام دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه نگاه خانواده از مدیران بلندمدت‌تر است، افزود: اگر خانواده سلامت باشد و عاملیت پیدا کند قطعا می‌تواند با نگاه بلند مدت خود در جامعه اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

تلاش برای جوانی جمعیت یک وظیفه همگانی است

 مجید اصغری نیز در همایش "دانشگاه، دوست‌دار سلامت خانواده" اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تلاش برای جوانی جمعیت یک وظیفه همگانی است.
 
وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی اگر خانواده سالم، بانشاط و سر زنده داشته باشد، پیشرفت خواهد کرد، بیان کرد: برای سلامت خانواده ابتدا باید مسئولیت اجتماعی داشته باشیم.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه خانواده یک واحد بنیادی و کانون رشد است، افزود: خانواده پشتوانه سلامت بوده و موجب اعتلای معنوی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه دوست‌دار خانواده دارای محورهای مختلفی است، خاطرنشان کرد: نخستین محور حفظ و ارتقای سلامت جسمانی، روانی، معنوی، نشاط و تندرستی است.
 
 اصغری با بیان اینکه محور دوم ارتقای فرهنگ در حوزه خانواده است، تصریح کرد: سومین محور نیز اقتصاد، معیشت، امور رفاهی و مسکن است.
 
وی گفت: سایر محورها نیز شامل آموزش‌های رسمی، آموزش‌های غیر رسمی، ایجاد زمینه مشارکت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خانواده و ... است.

مولفه‌های الگوی ارتباطی خانواده با حکمرانی 

پوررضا نیز در این همایش اظهار داشت: اصول حکمرانی خوب نیازمند ارکانی از جمله مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگویی است.
 
وی با اشاره به اینکه خانواده سلول‌های تشکیل دهنده یک پیکر به نام جامعه هستند، بیان کرد: هرچقدر این سلول‌ها که خانواده هستند، سالم‌تر باشند، جامعه نیز سالم‌تر خواهد بود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد: بر اساس احادیث و روایات هیچ نهادی از تشکیل خانواده نزد خداوند محبوب‌تر نیست.
 
وی با بیان اینکه خانواده ایرانی که دارای فرهنگ خاص است باید متفاوت دیده شود، افزود: الگوی ارتباطی خانواده با حکمرانی نیز دارای مولفه‌هایی مانند خانواده، ظرفیت‌سازی و سرمایه اجتماعی، اصلاح الگوی سبک زندگی، عاملیت خانواده و ... است.
 
 پوررضا برخی آسیب‌های نظام موجود بر خانواده را مدنظر قرارداد و گفت: آسیب‌های مشترک بین حوزه‌ها، آسیب‌های ویژه حوزه سیاست‌گذاری، آسیب‌های حوزه قانون گذاری و آسیب‌های حوزه برنامه‌ریزی و اجرا گروه‌های کلی این آسیب‌ها هستند.
جریان‌های ضد خانواده شناسایی شوند

کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در همایش "دانشگاه، دوست‌دار سلامت خانواده" اظهار داشت: باید جریان‌های ضد خانواده را شناسایی کنیم و به دنبال کاهش تاثیرگذاری آنان باشیم. 

وی بیان کرد: امروز در دنیا هیچ گروهی خود را ضد خانواده نمی‌نامد بلکه همه خود را طرفدار خانواده خوانده و تنها نوع نگاه‌ها و سیاست‌ها است که به طرفدار خانواده و ضد خانواده تقسیم بندی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه باید مولفه‌های دقیق طرفداری از خانواده بیان شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه در موضوعات خانواده محوری نیز در تعیین چیستی خانواده است.

وی با بیان اینکه بدون پرداختن به منظومه‌های خانواده نباید برای خانواده هزینه کرد، افزود: در قانون اساسی سه محور مسکن، آموزش و بهداشت به عنوان وظیفه جمهوری اسلامی یاد شده است، در نتیجه برای هزینه کردن برای خانواده باید به این سه محور توجه کرد.

کرمی با اشاره به اینکه خانواده یک گروهی است که میل به پایداری و بقا دارد، خاطرنشان کرد: خانواده هیچ‌گاه از درون نابود نمی‌شود بلکه از بیرون مورد فشار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز نگاه به دانشگاه علوم پزشکی از یک نهاد آموزشی به یک نهاد اقتصادی تبدیل شده است، گفت: نگاه اقتصادی به نهادهای متولی علم نمی‌تواند دوست‌دار خانواده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • روشنایی فضای سبز خیابان تالار تامین شد
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل