Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
به لطف اکران فیلم‌های پرفروش در تعطیلات سال نو، گیشه سینمای چین در ماه فوریه با یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار به پررونق‌ترین ماه در تاریخ سینما در یک کشور تبدیل شد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، اين عملكرد خيره‌كننده بيش از همه مديون ادامه فروش رويايي سه فيلم در هفته پاياني فوريه است؛ جايي كه «عمليات درياي سرخ» خودش را به صدر جدول پرفروش‌ها رساند، «كارآگاه چايناتاون 2» با يك پله سقوط در رده دوم ايستاد و «شكار هيولا 2» رده سوم را براي خود حفظ كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرفروش شدن همزمان سه فيلم در تعطيلات سال نو چيني اتفاقي است كه در شرايط عادي رخ نمي‌دهد.

فيلم جنگي «عمليات درياي سرخ» ساخته دانته لام هنگ‌كنگي كه در هفته اول چهارم شده بود، در هفته سوم اكران با 144 ميليون دلار به صدر جدول رسيد. فروش اين فيلم پس از 17 روز از مرز 498 ميليون دلار گذشت و در حال حاضر پس از «كارآگاه چايناتاون 2» چهارمين فيلم پرفروش تاريخ سينماي چين است. اكران فيلمي با اين اندازه خشونت و صحنه‌هاي كشتار و انفجار رويدادي مرسوم در سال نو نيست، با اين حال تماشاگران بزرگسال از آن استقبال كرده‌اند.

از سوي ديگر، كمدي اكشن «كارآگاه چايناتاون 2» در هفدهمين روز اكران به رقم 522 ميليون دلار رسيده و رقابت مجموع فروش را از دو فيلم ديگر برده است. هر چند فروش آن در هفته سوم 80 ميليون دلار بود. «شكار هيولا 2» هم در حالي پس از 17 روز مجموع فروش خود را به 365 ميليون دلار رساند كه 30 ميليون دلار آن حاصل فروش هفته سوم بود. قسمت اول همين فيلم ششمين فيلم پرفروش تاريخ سينماي چين است.

در چند هفته گذشته كه خبري از اكران فيلم‌هاي هاليوودي در چين نبود، فيلم‌هاي محلي گوي سبقت را از رقيبان خارجي ربودند و بر صدر جدول پرفروش‌ها تكيه زدند. از جمعه آينده يعني 9 مارس «پلنگ سياه» در سينماهاي چين روي پرده مي‌رود و به نظر مي‌رسد رقيبي جدي براي هر سه فيلم تازه چيني‌ها باشد.

در همین زمینه: پیت و دی‌کاپریو در نهمین فیلم تارانتینو بازی می‌کنند مرگ کاشف مایکل کین و خالق سه فیلم جیمز باندی در ۹۷ سالگی درگذشت خالق وودی «داستان اسباب‌بازی» در ۸۳ سالگی کاهش سهم قهرمانان زن در فیلم‌های پرفروش هالیوودی ۳۲ میلیون چینی در یک روز به سینما رفتند | فروش ۲۰۵ میلیون دلاری در روز اول سال

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت کاهش یافته و شدیدترین کاهش هفتگی را طی سه ماه گذشته تجربه کرده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا و زمانبندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۴ سنت معادل ۱.۰۶ درصد کاهش، ۷۸ دلار و ۱۱ سنت معامله می‌شود.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه هفته گذشته ثابت نگه داشت و سرمایه‌گذاران نگرانند بالا ماندن هزینه‌های وامگیری رشد اقتصاد را در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند.

نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داده‌اند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد اشتغال در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در آوریل رشد کرده و رشد سالانه دستمزد‌ها هم پایین بوده است. بدین ترتیب تاجران تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد.

فدرال رزرو در اجلاس هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و دلیل آن را تورم بالا اعلام کرد. بالا ماندن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد این چاه‌ها در حال حاضر به پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ رسیده است.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، ۸ حلقه در هفته منتهی به سوم ماه مه کاهش یافته و به ۶۰۵ رسیده است که بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در افزایش قیمت نفت از بین رفته، چون دو طرف در فکر یک آتش بس موقت هستند و مذاکرات صلح توسط میانجی‌های بین‌المللی ادامه دارد.

از طرف دیگر، اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده قرار است در اول ژوئن برگزار شود.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، این ائتلاف کاهش تولید داوطلبانه خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت