Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@17:14:59 GMT

جوابیه خودروسازان درباره یک گزارش

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۴۴۹۵۱

جوابیه خودروسازان درباره یک گزارش

به دنبال انتشار گزارشی با عنوان "فقط نام خودروساز را یدک می‌کشیم"؛ انجمن خودروسازان ایران جوابیه‌ای در این رابطه ارسال کرد.

به گزارش صدای ایران این جوابیه به شرح زیر است:"
۱- سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) همواره بر تشویق و ترغیب تعمیق میزان ساخت داخل (بخوانید ایجاد اشتغال بیشتر/ ارزش افزوده بیشتر) بوده و هست و برای اجرای این سیاست از ابزار تعرفه استفاده می کند به این ترتیب که هر قدر میزان ساخت داخل یک محصول بیشتر شود، تعرفه پایین تری به آن تعلق می گیرد تا بدین ترتیب خودروسازان و قطعه سازان با ساخت داخل کردن هر چه بیشتر، در جهت سیاست اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲- اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی بدین معنی نیست که صرفه اقتصادی مورد توجه قرار نگیرد و می دانیم که اصل مقیاس اقتصادی تولید یکی از اصول اولیه علم اقتصاد است. داخلی سازی قطعات خودرو باید مقرون به صرفه اقتصادی باشد.

۳- حداقل تیراژ تولید برای ساخت یک قطعه، برحسب پیچیدگی فرایند تولید آن، متفاوت است. مثلاً استفاده از باتری، لاستیک و امثالهم که سرمایه گذاری داخلی وسیعی برای آنها شده است حتی در تیراژ پایین (کمتر از ۱۰ هزار دستگاه) مقرون به صرفه اقتصادی است ولی سرمایه گذاری برای ساخت داخل کردن صندلی های هر نوع خودرو، فقط در تیراژهای بالاتر از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه مقرون به صرفه اقتصادی است. به عبارت ساده‌تر هر قدر تیراژ تولید یک محصول بیشتر باشد، میزان ساخت داخل آن نیز بیشتر خواهد بود.

۴- مطابق جدول ضمیمه:
شش مدل خودرو به علت تیراژ خیلی پایین (هر کدام کمتر از ۳۰۰۰ دستگاه) دارای ساخت داخل زیر ۲۰ درصد هستند که میزان تعرفه آنها بسیار بالا و در حد CBU است.

۲۲ مدل خودرو با تیراژ پایین (هر کدام حدود ۸۷۰۰ دستگاه) دارای ساخت داخل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد هستند.
سه مدل خودروی جدید که به تازگی به بازار آمده‌اند با تیراژ ۳۳ هزار دستگاه، دارای ساخت داخل ۳۰ تا۴۰ درصد هستند.
دو مدل خودروی نسبتاً قدیمی تر با تیراژ ۹۲ هزار دستگاه دارای ساخت داخل ۴۰ تا ۶۰ درصد هستند.
۱۰ مدل خودرو در دو گروه هم خانواده با تیراژ ۹۰۰ هزار دستگاه دارای ساخت داخل بالاتر از ۷۰ درصد هستند.

۵- همانطورکه ملاحظه می شود بین میزان ساخت داخل کردن قطعات با تیراژ تولید سالانه هر محصول و میزان قدمت تولید آن محصول نسبت مستقیم وجود دارد.

۶- امید است وزیر محترم صمت با تخصیص تسهیلات بیشتر برای نوسازی ماشین آلات و تجهیزات که در دهه گذشته به خاطر سرکوب مالی خودروسازان قادر به نوسازی ماشین آلات خود نبوده‌اند و در تولید قطعات خودروهای جدید دچار مشکلات عدیده هستند، قدم مثبتی در جهت تعمیق ساخت داخل خودروهای جدید بردارند".

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین