Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن  سردوشی و اعطای درجه به سربازان آموزشی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر اهمیت سرباز در نیروهای مسلح تأکید دارند.

 

وی افزود: این اهمیت نشان از این دارد که خدمت دوساله سرباز در نظام اسلامی به اندازه اهمیت دوران خدمت چندین ساله یک کادر رسمی است و چنین مراسمات با شکوهی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص سرباز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال تحریم و تهدید از سوی استکبار جهانی را حاصل از خودگذشتگی و تلاش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی زمینی، دریایی و هوایی قلمداد کرد و گفت: نیروی انسانی متخصص و انواع تجهیزات مدرن قرارگاه پدافند هوایی نیز در کنار سایر نیروهای مسلح، نسیمی خنک برای هم‌وطنان و همسایگان و آتش جهنمی برای دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه دشمن جرأت قد علم کردن در منطقه را به هیچ وجه نداشته و نخواهد داشت، گفت: دشمن به خوبی می‌داند که همین پشتوانه فکری و عقیدتی و ایدئولوژی سرشار از اهداف مقدس و الهی سربازان نظام اسلامی، بر تبلیغات پوشالی و رجزخوانی بدون پشتوانه فکری هم‌پیمانانشان فائق خواهد آمد.

 

اسماعیلی در ادامه افزود: یک سرباز در نظام اسلامی علاوه بر تمرینات و آمادگی‌های رزمی باید مسلح به سلاح دیگری به نام بصیرت سیاسی و دینی باشد تا در مقابل خدعه و نیرنگ و شبهه‌پراکنی دشمن ایستادگی کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به مقایسه نیروهای مسلح حق و باطل پرداخت و گفت: به عنوان نمونه می‌توان دو اتفاق سال‌های اخیر را مورد بررسی قرار داد.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در این خصوص به تجاوز چند ملوان نیروی دریایی آمریکا به مرز آبی ایران در خلیج فارس در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: برخورد قهرمانانه و سرشار از کرامت انسانی نیروهای مسلح ما با آن چند ملوان آمریکایی نشان از عظمت جبهه حق داشت و ابراز عجز  این دستگیرشدگان، نشان از سردرگمی اهداف و ضعف پشتوانه فکری آن‌ها داشت تا جایی که نمی‌دانستند برای کدام هدف و کدام آرمان در منطقه حضور دارند و برای کدام هدف به مأموریت نظامی اعزام می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها در آن زمان  چند هواپیما برای آزادی ملوانان دستگیرشده به منطقه اعزام کردند که آن‌ها هم با یک غرش موشک‌های زمین به هوا از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص)، فرار را بر قرار ترجیح دادند.  

 

اسماعیلی تصریح کرد: این در حالی است که اسارت قهرمانانه شهید محسن حججی و نگاه همراه با غرور دینی او در قاب رسانه‌های جهان مورد قضاوت مردم جهان قرار گرفت و بر خلاف خواسته دشمن، صلابت رزمندگان جبهه حق را به تصویر کشید و  اوج پشتوانه فکری و سرشار از اهداف مقدس رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی را به همگان نشان داد و این نمونه‌ای از تفاوت نیروهای مسلح جبهه حق و باطل است.

 

وی در پایان ایستادگی و مقاومت را رمز پیروزی واقعی قلمداد کرد و گفت: جوانانی که امروز به دریافت نشان سربازی مفتخر می‌شوند جوانانی هستند که سال‌های پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را به چشم خود ندیده‌اند ولی به خوبی می‌دانند با وجود اینکه جنگ سخت تمام شده است ولی جنگ فرهنگی هنوز پای برجاست و آنچه دشمن را در این جبهه بسیار مهم زمین‌گیر می‌کند حضورشان در خاک‌ریزهای فرهنگی است و به حول و قوه الهی در این جنگ هم پیروزی نهایی با جبهه حق خواهد بود.

 

 

فارس

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع اظهار کرد: طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی را دانشمند شهید فخری‌زاده به عنوان رییس سازمان سپند، پیش از شهادت با هم‌فکری مجموعه‌ای از همکاران و جمعی از نمایندگان دوره فعلی مجلس طراحی کرد.

بنابر روایت مهر، سخنگوی وزارت دفاع افزود: در حوزه نیروهای مسلح و بخش دفاعی رویه این است که زمانی که یک ضرورت راهبردی و بنیادی پیش می‌آید و لازم است که ساختاری ایجاد شود، باید اذن فرماندهی کل قوا اخذ شود و با این اخذ آن ساختار تأسیس می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به تشکیل سازمان جدیدی اذن بدهند، می‌فرمایند که بعداً سیر قانونی آن را نیز طی کنید، بر همین اساس ۱۴ سال قبل اذن از رهبری انقلاب برای تشکیل این سازمان گرفته شد و ۶ سال قبل اساسنامه موقت این سازمان تصویب شد.

طلایی‌نیک گفت: علت برتری امروز قدرت دفاعی ما در منطقه و منفعل‌شدن دشمنان ما این است که نظام دفاعی کشورمان دانش‌پایه است. سازمان سپند به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد.

وی اظهار کرد: امروز در وزارت دفاع با ۱۰۰ دانشگاه قرارداد فعال داریم و در حال استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها هستیم. همچنین با ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان قرارداد جاری داریم اما استفاده ار دانش و توانمندی نخبگان و جوانان مستعد کشور، نیازمند سازمانی است که عهده‌دار این مسؤولیت شود.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: سازمان سپند در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند، یعنی این سازمان باید به حوزه‌های مرزشکنی دانش به گونه‌ای ورود کند که دشمن غافلگیر شود.

ذوالنوری: مجلس با تصویب کلیات طرح تأسیس «سپند» هدیه خوبی به نیروهای مسلح داد

همچنین بنابر روایت ایسنا، مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی(سپند) وزارت دفاع گفت: امروز در سالروز تاسیس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در زمانی که نیروهای مسلح ما در سپاه اقتدار، صلابت و قدرت مردم عزیز ما را به نمایش گذاشتند و رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند، در مجلس هدیه خوبی به نیروهای مسلح و بدنه دفاعی نظام اسلامی داده شد.

وی با بیان اینکه «دنیا به سمت جنگ‌ها و تجهیزات نوین و زیستی در حال حرکت است»، اظهار کرد: اقدام امروز مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور را در پیش دستی در کسب قدرت بازدارندگی و تنبیه دشمنان اسلام و ضمانت امنیت کشور، امکان پذیر کرد؛ در همین زمینه نیز از نیروهای مسلح وزارت دفاع و همه عزیزان حوزه دفاعی و همچنین نمایندگان مجلس تقدیر و تشکر می‌کنم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897859

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند
  • تجلیل از مدافعان امنیت و اقتدار کشور در مهاباد
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • رهبر معظم انقلاب: نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟