Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: باید همه ارگان‌های مرتبط از تمامی ظرفیت‌ها برای ارتقای حوزه سلامت استان استفاده کنند. ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهرام کندایی بعد از ظهر امروز در نخستین مجمع سلامت استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: اساس توسعه پایدار در کشور انسان است و سئوال اینجاست که برای ایجاد و نگهداشت این انسان سالم و اساساً برای ارتقاء سلامت باید چه کارهایی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دو رویکرد برای ارتقاء سلامت انسان داریم که یکی محور قرار دادن بیماری است و ماحصل آن درمان می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: مادامی که بیماری را درمان کنیم یعنی از فلسفه و ماهیت و منشاء بیماری ممکن است فاصله بگیریم و رویکرد صحیح این بوده که به بیمار بپردازیم.

وی گفت: به بیمار پرداختن همان مسئله ایجاد انسان سالم است که محور توسعه پایدار بوده و اگر رأس را انسان قرار دهیم آیا سلامت انسان‌ها به دست یک وزارتخانه در کشور و یا علوم پزشکی در استان محقق می‌شود؟

کندایی افزود: از نظر سازمان جهانی سلامت، سلامتی ابعادی از جمله روانی، جسمی، معنوی و اجتماعی داشته و این ابعاد تحت تأثیر یک سری عوامل قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: ساده‌ترین عواملی که ابعاد سلامتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد ژنتیک و کروموزوم‌ها هستند و دیگری عوامل رفتاری و مهم‌ترین موضوع موثر بر سلامت «عوامل محیطی و اجتماعی» است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به استناد تحقیقاتی که صورت گرفته مولفه‌های تعیین‌کننده سلامت حداقل عامل 50 درصد از بیماری‌ها بوده و کم کم به این نتیجه می‌رسیم که تمام ارکان جامعه در حوزه سلامت نقش داشته و علوم پزشکی تنها بخشی از این سلامت را برعهده دارد.

وی گفت: فقر، سواد، فرهنگ، نبود مسکن مناسب، خدمات بهداشتی درمانی، وضعیت اشتغال، آب سالم، وضعیت محل کار همگی در ایجاد بیماری‌ها در یک فرد موثر است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: تنها دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت مسئول درمان و سلامت جامعه نیست بلکه باید همه ارگان‌های مرتبط با هم‌فکری هم و از تمامی ظرفیت‌ها برای ارتقای حوزه سلامت استان استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی