Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مدارس برخی از کشورها قوانین سفت و سختی اعمال می شود که برای بسیاری از والدین، روانشناسان، معلمان و حتی مدیرهای مدارس جای سوال دارد. برای اینکه با قوانین عجیب و سخت مدارس در سراسر دنیا آشنا شوید ادامه مطلب را بخوانید.

نخود منجمد

این تصویر توسط یک دانش آموز چینی منتشر شده است؛ طبق گفته او معلم برای تنبیهش، او را مجبور کرده با زانو روی نخودها منجمد بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از رسانه ها ادعا می کنند این تنبیه در کشورهای آسیای شرقی رایج است.

دوستان صمیمی

در انگلستان داشتن دوست صمیمی در مدرسه ممنوع است؛ این روش تا به امروز مورد تایید والدین، دبیران و روانشناسان بوده است، چرا که وقتی دانش‌آموزان گروه‌های چند نفری از دوستان را تشکیل می‌دهند، بسیار شادتر خواهند بود و هیچ دانش‌آموزی نیز تنها نمی‌ماند.

البته بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، دانش آموزانی که دوست صمیمی دارند از سلامت ذهنی بیشتری برخوردارند.

ممنوعیت به زبان آوردن کلمه‌هایی همچون «ثروت»، «تولد» و ۴۸ واژه دیگر

قوانین جالبی در مدارس شهر نیویورک نیز اعمال می شود که بر اساس آن دانش‌آموزان اجازه بیان کلماتی همانند ثروت، تولد، طلاق، بیماری و … را ندارند. دلیل این قانون به یاد آوری خاطره های تلخ با واژه های خاص بیان شده است.

 

خودکار قرمز

با اینکه خودکار قرمز در کشور ما رایج است و همه ما به نوعی با آن برخورد داشته ایم اما استفاده از این رنگ خودکار در برخی کشورها برای دبیران ممنوع می باشد. در سال های اخیر در کشورهایی همانند استرالیا و انگلیس استفاده از رنگ قرمز به خاطر ایجاد ترس در کودک ممنوع شده است.

 ایستادن روی دست ها

تنبیه و قوانین عجیب بیشتر در کشورهای آسیایی مشاهده می شود که یکی دیگر از آنها ایستادن روی دست هاست که دانش آموزان در نتیجه حرف زدن در کلاس یا دیر آمدن باید در گوشه کلاس یا حیاط سر و ته بایستند.

چرت ظهرگاهی

در کشور چین دانش آموزان اجازه دارند نیم ساعت در طول روز چرت بزنند چرا که معلم ها باور دارند این خواب کوتاه در میانه روز به افزایش انرژی و قدرت یادگیری دانش آموزان می افزاید. به خاطر همین قانون دانش آموزان می توانند با خود بالش و پتو نیز بیاورند.

انتهای پیام/

قوانین عجیب در مدارس دنیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

 

وی افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

 

وی افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

دیگر خبرها

  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری