Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان امروز دوشنبه 10 اسفندماه در همایش بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، اظهارکرد: محتوای دینی را می‌توان با ابزار هنر، بهتر در دل و جان مردم قرار داد.
وی افزود: ربع قرن است که کانون‌های فرهنگی مساجد در کشور تاسیس شده و در این مدت کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان اصفهان نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده، به طوری که اکنون 1700 کانون در مساجد استان وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: خروجی و ماحصل کانون‌های فرهنگی مساجد باید منجر به رونق بخشی به مساجد و عمران مساجد شود.
وی با اشاره به آیه إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ، بیان کرد: تعمیر مساجد، یک تعبیر آن ساختن مسجد است و در روایات داریم اگر کسی یک مسجد بسازد، خداوند در بهشت یک خانه به او می‌دهد. اما یکی از معانی تعمیرات و عمران و آبادانی مسجد، جذب انسان‌ها به مسجد است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: دشمن نمی‌خواهد مساجد ما پابرجا و پر رونق باشد، به همین دلیل به همه و از جمله طلاب و روحانیون طلاب توصیه می‌کنیم که به مساجد بروند و در آن حضور فعال داشته باشند، زیرا نرفتن روحانی به مساجد، بسیار خطرناک است.
وی ادامه داد: رفتار و نصیحت‌های ما باید به گونه‌ای باشد که مساجد مملو از جمعیت شود، اما متاسفانه در این زمینه، حتی روحانیون نیز کاری کرده‌اند.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: اگر روحانی و طلبه‎ای به رفتن در مساجد اعتقادی نداشته باشد، حیف عمامه‌ا‌ی که بر سر دارد، زیرا جذب افراد مختلف به مساجد، یکی از وظایف وکارهای مهم روحانیت است.
وی تصریح کرد: اکنون دنیا و دشمنان علیه روحانیت، رهبری، دین و اسلام موضوع می‌گیرد تا بتواند مردم را از آن‌ها جدا کند. این روش را از گذشته در پیش گرفته‌اند و البته بعضا توانسته‌اند با همین روش خیلی از انسان‌ها را از رهبران دینی جدا کنند. قرآن هم در قصص خود، روش کفار را این‌گونه بیان کرده است که کفار برای ضربه زدن به دین و پیامبران، اهانت و تهمت‌های مختلفی را منتسب به پیامبران و از جمله حضرت محمد می‌کردند.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: اکنون دشمنان مدام می‌گویند اسلام و حکومت اسلامی کارایی نداشته و ندارد، اما باید به آن‌ها گفت اگر کارایی ندارد، پس چرا از آن می‌ترسید؟ دلیل کارآمدی حکومت اسلامی ماندگاری و رشد آن در همه زمینه‌ها آن هم به رغم وجود تحریم‌ها و توطئه‌های مختلف است.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه دشمن به دنیال ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت است، بیان کرد: دشمنان مدام می‌گویند در ایران آخوندها حکومت می‌کنند و حکومت اسلامی کارآی نداشته است، در حالی که در ایران، مردم حکومت می‌کنند.
وی تصریح کرد: روحانیون برادران و خواهران  بسیجی باید برای اسلام همانند کبوتر طوقی اسلام باشند، یعنی با هر ترفندی که شده بچه‌ها و جوانان را جذب مساجد کنند، زیرا نرفتن به مسجد ما را به زمین می زند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد کانون تمدن اسلامی است

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مدیر حوزه های علمیه کشور، با اشاره به اهمیت کارکرد معرفتی و علمی مساجد گفت: تمام حوزه های علمیه ما، در کنار مساجد یا در درون مساجد بوده اند و بسیاری از مساجد ما کانون تعلیم و تربیت بوده اند و از همین رو، اخیرا از مسئولان مرکز مدیریت خواسته ام که در قم، برخی مساجد انتخاب شوند و برخی دروس حوزه در مساجد ارائه شود.

وی ادامه داد : کارکرد بعدی مساجد فرهنگی است و مساجد باید در کنترل آسیب های اجتماعی نقش ایفا کنند و کارکرد سیاسی و کارکرد اقتصادی مساجد باید مدنظر قرار داشته باشد و البته مسجدی که محروم از کارکرد اجتماعی باشد، به اهداف خود نخواهد رسید.

آیت الله اعرافی گفت : مسجد کانون تمدن اسلامی است و حوزه های علمیه همواره پیوندی ناگسستنی با مساجد داشته اند و اگر بخواهیم فقه مسجد را برش بزنیم، با مجموعه وسیعی مواجه خواهیم شد.حضور در مسجد، حتی اگر به قید نماز و ذکر نباشد، موضوعیت دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی، مساجد پیشران بودند و امیدواریم مجدد به همان سمت حرکت کنیم و این کانون تمدنی را در جای صحیح خود قرار دهیم.در این مسیر، به اصولی نیاز داریم ، که هم گرایی و هم افزایی درون نهادهای مرتبط با مسجد و عزم جهادی و انقلابی لازمه این امر است و الان با شاخص های مطلوب کلان مسجد فاصله داریم.

مدیر حوزه های علمیه کشور، در بخش دیگری از بیانات خود، میانگین هر هزار نفر جمعیت، یک مسجد با سه وعده نماز و روحانی تمام وقت و توانمند را برای کشور لازم و مطلوب توصیف کرد و پشتیبانی نهادی با حفظ بنیه مردمی مساجد را لازمه موفقیت در این عرصه دانست.

اعرافی تصریح کرد: مدرسه علمیه یا باید در کنار مسجد باشد، یا در زمان ساخت، مسجد قابل استفاده برای عموم در آن پیش بینی شود و برخی دروس حوزوی باید در مساجد ارائه شود و از سوی دیگر، استادان، محققان و شخصیت های حوزوی باید در مساجد امامت داشته باشند.در رشته ها و دوره ها و نظام تربیتی حوزه ، مصادیقی معطوف به تربیت امام جماعت و جمعه باید پیش بینی شود و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان خواستار تقویت و حمایت از مباحث مطالعاتی و تحقیقاتی مرتبط با مسجد شد و تاکید کرد که درس های خارج حوزه ای و تولید محتوا، معطوف به موضوع مسجد باید در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند
  • نقشه اصلی براندازان خدشه وارد کردن به عنصر انسجام است
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند