Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید که اگر طالبان حاضر به مذاکرات شوند و تروریسم از این کشور ریشه کن گردد زمینه برای خروج نیرو های خارجی فراهم می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید که طالبان باید از آخرین فرصت به میان آمده استفاده کرده و به میز مذاکره حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین الدین مظفری دبیر این شورا گفت که میز مذاکره برای بحث روی همه مسایل است و طالبان می‌توانند، راه صلح را در پیش گیرند و خواست‌های شان‌را آزادانه مطرح کنند.

به گفته مظفری پیوستن طالبان با پروسه صلح و نابودی تروریسم درین کشور، زمینه را برای خروج نیروهای بین المللی نیز فراهم می‌سازد.

وی افزود:من فکر می‌کنم که وجود خارجی‌ها برای مبارزه علیه تروریسم است، هرگاه مخالفین دولت با نظام افغانستان به تفاهم برسد و تروریستانی که از نقاط مختلف جهان در کنار مخالفان نظام قرار گرفته‌اند با شکست مواجه گردند، در آن‌صورت موضوع اخراج خارجی‌ها مطرح بحث برای همه گاه می‌باشد.

پیش از این شماری از رسانه‌ها به نقل از عزیزالله دین محمد معاون شورای عالی صلح افغانستان نوشته‌اند که پس از آغاز مذاکرات رسمی با طالبان، همه مسایل از جمله خروج نیرو های بین المللی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دین محمد همچنان گفته که پس از پیشنهاد صلح حکومت افغانستان، طالبان مشاوره های شان‌را آغاز کرده‌اند.

به نوشته رادیوآزادی، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هفته گذشته در نشست دوم پروسه کابل گفت که حکومت حاضر به گفتگوی بی‌قید و شرط با طالبان مسلح است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان

حنان حسن بلخی، رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان گفت: عربستان، قطر و امارات متحده عربی هر یک ۳ میلیون دلار و یک بنیاد خیریه جهانی نیز ۱۵ میلیون دلار به توسعه بخش صحت در افغانستان کمک کرده اند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روی طرحی کار می‌کند تا زمینه گفتگو در بخش صحت بین حکومت‌های افغانستان و پاکستان فراهم شود.

در این دیدار وزیر خارجه طالبان نیز اطمینان داد که هیأت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا امنیت را برای تمامی گروه‌های صحی به شمول تیم های مبارزه با پولیو تأمین کند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان