Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دو شرکت رویال دات شل هلند و انی ایتالیا به دلیل رسوایی پرداخت رشوه ۱٫۱ میلیارد دلاری در مناقصه یکی از پرسودترین میادین نفتی نیجریه در میلان پای محاکمه خواهد رفت.

روسای کنونی و پیشین این دو شرکت از جمله ۱۳ نفری هستند که در مورد پرداخت رشوه در مناقصه میدان نفتی که در سال ۲۰۱۱ برگزار شد پای میز محاکمه می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نام وزیر پیشین وزیر نفت نیجریه و برخی مشاوران و واسطه‌ها نیز در میان متهمین قرار دارد. فعالان حوزه مبارزه با فساد معتقدند این پرونده یکی از بزرگترین رسوایی‌های پرداخت رشوه در جهان است.

مقامات قضایی میلان اعلام کردند که از مجموع ۱٫۱ میلیارد دلار رشوه پرداخت شده ۵۲۰ میلیون دلار آن در یک حساب جعلی به پول تبدیل شده و به عنوان رشوه پرداخت شده است و میلیون‌ها دلار دیگر نیز به وزیر نفت پیشین نیجریه رشوه داده شده است.

پرونده جدید دیگری نیز در راستای تلاش شرکت انی برای جلوگیری از برگزاری دادگاه محاکمه این شرکت از سوی مقامات قضایی میلان در دست بررسی است.

هر دو شرکت شل و انی اتهامات وارده را رد کرده اعلام کردند که در این دادگاه تبرئه خواهند شد.

پرونده‌های مشابهی نیز علیه این دو شرکت در هلند و نیجریه در دست بررسی هستند.

سال گذشته میلادی نیز یک شرکت زیرمجموعه شل به پرداخت ۸۰۰ میلیون دلار رشوه به دفاتر دولتی در نیجریه محکوم شده بود که تنها ۲۱۰ میلیون دلار از کل قرارداد به دولت نیجریه رسید.

 

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است

فرماندار بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

علی دهقان زاده فرماندار شهرستان بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و قهر طبیعت، از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

وی افزود: بیش از ۳۰ واحد معدنی در شهرستان بردسکن فعالیت دارند و این شهرستان دومین شهر معدنی خراسان رضوی است از طرفی بردسکن پایتخت تولید مس در شرق کشور است.

وی به فعالیت‌های گسترده کشاورزی در بردسکن اشاره و اضافه کرد: در آمد کشاورزان شهرستان فقط در تولید محصول پسته ۵۰ هزار میلیارد ریال است و تردد زیادی به واسطه معادن و محصولات کشاورزی در جاده‌های مواصلاتی بردسکن صورت می‌گیرد لذا از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌خواهیم در حوزه کشاورزی و معادن نسبت به توزیع سوخت مود نیاز ماشین آلات در این بخش‌ها مساعدت کند.

فرماندار بردسکن گفت: معادن شهرستان نزدیک به ۶ هزار زمینه اشتغال فراهم کرده اند و اگر بخواهیم در تامین سوخت معادن و یا بخش کشاورزی مشکلات را مرتفع نکنیم زمینه نارضایتی را در این بخش‌ها فراهم خواهیم کرد.

دهقان زاده افزود: بیش از ۶۰ درصد مشکلات را می‌توانیم با هم افزایی و در سایه تعامل و همدلی در مجموعه مدیریتی شهرستان مرتفع کنیم که این مهم در حال پیگیری و اجراست چرا که بردسکن با این ظرفیت می‌تواند در حوزه اقتصاد و تولید حرفی برای گفتن داشته باشد، ولی متاسفانه حق این شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه، هنوز در استان ادا نشده است.

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود