Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@06:50:53 GMT

اعزام ۸۵ هزار نفر به حج تمتع ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۴۶۹۰۶

رئیس سازمان حج و زیارت توضیح داد: بخش اول هزینه کاروان حج 10 میلیون تومان است که مبلغ یک میلیون تومان ثبت نام اولیه و سود آن که حدود دو میلیون تا دو میلیون و 300 هزار تومان است از آن کسر می‌شود.

به گزارش تسنیم، حمید محمدی درباره آخرین جزییات برنامه‌های حج تمتع 97 اظهار کرد: مراحل نام‌نویسی نهایی در حال انجام است و در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر در سامانه حج ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهمیه حج 97 بیش از 85 هزار نفر است اما تلاش می‌کنیم این سهمیه افزایش یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مردم برای ثبت نام در کاروانها می‌توانند به سامانه reserve.haj.ir یا دفاتر خدمات زیارتی مراجعه کنند.

محمدی افزود: افرادی که در سامانه حج ثبت نام کردند، حتما ظرف 72 ساعت به کاروانها مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز برای رفاه حال مردم هزینه حج در دو بخش از زائران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت توضیح داد: بخش اول هزینه کاروان حج 10 میلیون تومان است که مبلغ یک میلیون تومان ثبت نام اولیه و سود آن که حدود دو میلیون تا دو میلیون و 300 هزار تومان است از آن کسر می‌شود.

محمدی تصریح کرد: قیمت کاروان‌های حج بین 13 میلیون و 500 هزار تومان تا 18 میلیون و 500 هزار تومان است که البته مبلغ یک میلیون و 400 هزار تومان مساعده بانک ملی از آن کسر خواهد شد.

وی تاکید کرد: پرداختی زائران برای کاروان‌های حج 97 بین 12 میلیون و 100 هزار تومان تا 17 میلیون و 100 هزار تومان است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مدت اقامت زائران در حج بین 28 تا 41 روز است، گفت: افرادی که مایل هستند زمان کمتری در سفر باشند حتما گروههای با مدت اقامت کمتر را انتخاب کنند که بعدا به هیچ وجه امکان جابجایی وجود نخواهد داشت.

محمدی درباره مسکن حجاج ایرانی در مکه و مدینه اظهار کرد: مسکن حجاج کاملاً اجاره شده است.

وی درباره ادامه روند برنامه‌های حجاج نیز اظهار کرد: زائران بعد از ثبت نام در کاروان‌ها معاینات پزشکی را تسریع کنند؛ کسانی که مشکلات پزشکی برای اعزام به حج دارند، اصراری برای اعزام به این سفر نداشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در مجموع شرایطی که برای حج فراهم شده شرایط بسیار خوبی است، گفت: در مذاکرات حج 97 بر همان اصولی که در مذاکرات حج گذشته و توافق نامه آن بوده تاکید داشتیم که علاوه بر آنها ، ویژگی های اجرایی بهتری هم برای حج 97 تدارک دیده شده است.

 

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها

ایسنا/گلستان کاروان هشتاد و پنج نفره زائران گلستانی صبح امروز با بدرقه مسئولان حج و زیارت پس از ۹ سال وقفه راهی سفر عمره مفرده شدند.

 مدیر حج و زیارت گلستان شامگاه دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاروان زائران گلستانی هشتاد و پنج نفر است و امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی ساری راهی سفر معنوی حج عمره شدند.

سید علی میرقاسم پور بیان کرد: کاروان اعزامی عمره از گلستان ترکیبی و شامل زائران شیعه و اهل سنت استان است.

میرقاسم پور افزود: پس از ۹ سال وقفه اعزام کاروان‌های حج عمره از ایران به عربستان از سر گرفته شد و به دلیل نزدیک شدن به ایام حج تمتع فعلا فقط همین یک کاروان ۸۵ نفره عازم این سفر شد.

این مقام مسئول همچنین در زمینه اعزام کاروان‌های تمتع گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

 مدیر حج و زیارت گلستان تصریح کرد:  اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

وی با بیان اینکه کارواهای شیعه و سنی گلستان در کنار هم بوده و با هم به این سفر معنوی اعزام می‌شوند، افزود: کاروان‌هایی که به سفر حج مشرف می‌شوند به مدت پنج روز مهمان پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدینه منوره هستند و به مدت پنج روز نیز در مکه مکرمه خواهند بود.

میرقاسم پور با اشاره به اینکه بازگشت زائران گلستان از فرودگاه جده  به فرودگاه ساری خواهد بود، گفت: حج عمره مفرده پس از حج تمتع به ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر از استان گلستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند