Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@01:22:18 GMT

کشف ۲۳۰۰ لاک‌پشت در بازار مرکزی میوه و تره‌بار تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۴۶۹۴۴

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط تعداد ۲۳۰۰ لاکپشت برکه ای و مار آبی طی گشت و پایش ماموران یگان حفاظت در بازار مرکزی میوه و تره بار تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: طی گشت و پایش امروز ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با همکاری ماموران کلانتری و بازرسان اصناف تهران، از یک خودوری ۲۰۶ پارک شده در بازار میوه و تره بار مرکزی تهران تعداد ۱۵۰۰ عدد لاکپشت برکه ای و ۸۰۰ مار آبی کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مالک خودور با مشاهده ماموران، خودرو را رها کرده و متواری شد، افزود: این خودرو توقیف و گونه های کشف شده به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

میرزاکریمی با بیان اینکه به استناد مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعای محیط زیست ، ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای هر لاکپشت برکه ای ۳۰۰ هزار تومان و هر مار آبی ۲۰۰ هزار تومان می باشد، اظهار داشت: موضوع صورتجلسه و به مراجع قضایی ارجاع و تحقیقات و اقدامات لازم جهت شناسایی و دستگیری متهم در حال پیگیری می باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: خرید و فروش جانوران وحشی ممنوع بوده و شهروندان درصورت مشاهده، موضوع را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ ، یا شماره های تماس ۷۷۳۵۹۵۶۴ و ۷۷۳۵۵۷۸۱ و ۲ اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست روی مدار "رهاورد"

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محیط زیست شامل همه چیز از اقیانوس گرفته تا جنگل‌ها می‌شود و بر هر بخش از زندگی تأثیر می‌گذارد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «رهاورد» گفت: با گسترش روزافزون جمعیت و توسعه فناوری‌ها، مفهوم محیط زیست به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه و جهان تبدیل شده است. محیط زیست به کلیه عوامل زیستی و غیرزیستی اطراف ما اطلاق می‌شود که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر زندگی ما دارد.

وی ادامه داد: این عوامل شامل جانداران، گیاهان، منابع آب، هوا، خاک و تمامی عوامل طبیعی و انسانی می‌شوند که با هم در ارتباط هستند و به تعادل اکولوژیک جامعه کمک می‌کنند و حفظ تعادل این عوامل ضروری است تا بتوانیم زیست‌بوم‌ها و منابع طبیعی را حفظ کرده و از بی نظمی بیولوژیکی جلوگیری نماییم.

تهیه کننده «رهاورد» تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است، این اهمیت به علت تأثیر مستقیم آن بر زندگی انسان‌ها و سایر موجودات زنده است، حفاظت از محیط زیست نه تنها وظیفه اخلاقی ماست بلکه بهره‌وری و پایداری جوامع انسانی را تضمین می‌کند.

فطرتی افزود: از همین رو در برنامه «رهاورد» میزبان دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دکتر حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، محمد درویش پژوهشگر و فعال حوزه محیط زیست خواهیم شد و در راستا با طرح هفته های ایرانی و سفر به استان «هرمزگان» با مهندس حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «رهاورد» یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت 13:30 از رادیو ایران تقدیم می شود.

دیگر خبرها

  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت