Web Analytics Made Easy - Statcounter

دماوند-رییس دادگستری دماوند با بیان این که سود تغییر کاربری اراضی کشاورزی این شهرستان نصیب دلالان می شود، گفت: دماوند بیشترین درصد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز استان تهران را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی محمدی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان دماوند با بیان اینکه بیشترین درصد تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح استان تهران به دماوند اختصاص یافته است، گفت: سود تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان دماوند نصیب دلالان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار کرد: ما باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

محمدی افزود: قانون نقصی ندارد؛ ساخت‌وساز غیر مجاز جرم است، قلع‌وقمع، جریمه و حتی حبس دارد و اگر مسئولان متصدی خلاف قانون عمل کنند مرتکب جرم شده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند ادامه داد: در این زمینه در شهرستان دماوند پرونده‌هایی در حال رسیدگی داریم، قانون نقصی ندارد و اگر نقصی وجود داشته باشد ناشی از اقدام مجریان است.

محمدی بیان کرد: متاسفانه برخی تبعیضات مردم را ناراضی کرده است در حالی که بعضا ناشی از از دستورالعمل‌ها و تغییرات در قانون است.

وی تصریح کرد: بزرگترین مصیبت و دغدغه شهرستان دماوند موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند و امور زیربنایی این شهرستان را تحت‌پوشش قرار داده است.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند هدف ساخت‌وساز غیرمجاز استان تهران و کشور است و با وجود اینکه هرساله بیشترین درصد از تخریب را در سطح استان تهران دارد اما باز هم مواردی نادیده گرفته می‌شود و این امر تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه‌های شهرستان دماوند شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: کشاورزی سود ندارد اما باید دید که سود ناشی از تغییر کاربری نصیب چه کسی می‌شود؟ قطعا سود آن نصیب تعدادی دلال در سطح شهرستان دماوند می‌شود.

وی عنوان کرد: در بحث اجرای احکام، حکم قطعی باید اجرا شود و خوشبختانه ما در شهرستان دماوند در زمینه موارد قضایی کوتاهی نکردیم؛ نشستی نیز در هفته‌های آینده خواهیم داشت تا در ایام تعطیل مانند سال‌های قبل انسجامی بین دستگاه‌ها در خصوص ساخت‌وساز غیرمجاز وجود داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: با هدف جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بیش از ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود توسط یگان حفاظت امور اراضی آزادسازی شد.

سرهنگ مسلم مویدی امروز ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی ۶ مورد قلع‌وقمع شامل بنا، فنس کشی، پی کنی، دیوارچینی، در روستاهای اکبرآباد، سیزان، برزان با حکم مسئول قضایی، همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات مرتبط صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان دورود که به‌واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است، قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز و بازگرداندن اراضی به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان بیان کرد: از همه صاحبان ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌خواهیم با جهاد کشاورزی همکاری کنند و زمین‌های تغییر کاربری داده‌شده غیرمجاز را به وضعیت اولیه زراعی و باغی بازگردانند، زیرا همه اراضی که غیرقانونی تغییر کاربری شده‌اند شناسایی می‌شوند و حکم قانونی برای آن‌ها صادر و اجرا خواهد شد.

مؤیدی ادامه داد: همچنین با توجه به هزینه‌های گزاف مالی، از مردم انتظار داریم پیش از هرگونه تغییر کاربری یا خرید ملک و زمین نسبت استعلام و دریافت مجوز از امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام کنند تا براثر ناآگاهی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز نکنند و در دام سودجویان گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز، از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش‌ازپیش در استیفای حقوق مردم یاری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی مراغه
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • عزم جدی برای مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در نهاوند
  • تخریب ۲۳ بنای غیرمجاز در باغ‌های نهاوند
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • تخریب ۲۳ بنای غیرمجاز در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نهاوند
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در ساری
  • انتقاد از ترک فعل برخی ارگان‌ها در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز