Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به طرح‌های فقر زدایی کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد تاسیس شد و این امر نشان می‌دهد که امام (ره) در ذهن خود مفهومی برای رسیدگی به حال محرومان و از بین بردن فقر و محرومیت داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام خمینی (ره) هدف بلندی برای این امر قائل بودند و عدالت اجتماعی جزو اصول اولیه ایشان بود و همواره می‌فرمودند که یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی‌دهم و اقشار پایین دست غنیمت ما هستند.

فتاح با اشاره به اینکه مسئولان در هر دوره‌ای باید تلاش کنند تا توجه‌شان به قشر محروم معطوف باشد، بیان کرد: طبق فرموده امام (ره) بار انقلاب و جمهوری اسلامی بر دوش اقشار کم درآمد جامعه است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تعریف فقر بیان کرد: وقتی حقوق طبیعی افراد از آن‌ها گرفته شود فقیر می‌شوند البته خط قرمز فقر در جوامع مختلف سطوح متفاوتی دارد.

 وی ادامه داد: در بدو پیروزی انقلاب مردم از بسیاری از حقوق طبیعی خود محروم بودند و بنده در دورانی که تصدی وزارت نیرو را بر عهده داشتم می‌دیدم که بسیاری از افراد از نعمت آب و گاز محروم اند و به برکت نظام اسلامی بسیاری از این مشکلات مرتفع شد.

فتاح تاکید کرد: طیق اعلام وزارت رفاه حداقل حقوق و دستمزد ۹۳۰ هزار تومان تعریف شده و افرادی که زیر این رقم درآمد داشته باشند زیر خط فقر قرار دارند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه توانسته ایم با کوشش و کمک خیرین مستمری افراد را به ۷۰۰ هزار تومان برسانیم، گفت: اکنون یک خانواده پنج نفره ۶۹۰ تومان یارانه می‌گیرد.

 وی با اشاره به تعاریف فقر مطلق گفت:: رئیس جمهور وعده داده که فقر مطلق را از بین ببرد و تبصره ۱۴ بودجه نیز به این امر اختصاص یافته است.

فتاح یادآور شد: به افراد زیادی یارانه می‌دهیم و اشخاصی هم از ما مستمری می‌گیرند، اما به این مفهوم نیست که آن‌ها به نان شب محتاج هستند.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند حدود ۵ میلیون نفر هستند و تلاش ما این است که این افراد بتوانند به حداقل حقوق و دستمزد دست پیدا کنند.

فتاح افزود: در گذشته تمرکز کمیته امداد در تامین معیشت اشخاص نیازمند بود، اما اکنون به دلیل گسترش مفهوم فقر کار ما تغییر پیدا کرده است.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: اکنون بیمه بهداشت و درمان، حوادث و اجتماعی داریم و حدود ۳۰۰ هزار خانواده تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند.
وی ادامه داد: گاهی اینگونه برداشت می‌شود که کمیته امداد امام خمینی تنها برای رسیدگی به حال محرومان است، اما در کشور‌های دیگر خدماتی که ما ارائه می‌دهیم تحت عنوان خدمات اجتماعی تعریف می‌شود و نظام اسلامی موظف است درمان همه اقشار را تعریف کنند. لذا تنها ما متولی این امر نیستیم و بهزیستی و تامین اجتماعی نیز در کنار ما هستند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۴۴ سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور فرماندار پیرانشهر و مسئولان شهرستانی، ۴۴ سری جهیزیه با ارزش ۱٫۷ میلیارد تومان به نوعروسان و زوج های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد شهرستان پیرانشهر اهداء شد.

در طول یک سال گذشته مجموع ۱۸۱ سری جهیزیه به ارزش ۷٫۵ میلیارد تومان به نوعروسان و افراد تحت پوشش توسط کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان پیرانشهر اهداء شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری اهدا شد
  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • اعطای ۴۴ سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد