Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس و استاندار مینسک پایتخت بلاروس راه های گسترش همکاری های دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، در این نشست که در محل استانداری مینسک برگزار شد، دو طرف بر گسترش همکاری‌های استانی، همکاری‌های اقتصادی و توسعه روابط مردمی ایران و بلاروس تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مصطفی اویسی» سفیر ایران در بلاروس در این دیدار با تشریح سوابق همکاری های استانی میان تهران و مینسک، از طرح‌ها و برنامه‌های جدید همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله صادرات خودروهای جدید شرکت ایران خودرو با همکاری شرکت یونیسون سخن گفت.
وی با اشاره به تولید مشترک اتوبوس های برقی شرکت 'بل‌کامون‌ماش' بلاروس با شرکت های ایرانی، از واردات گوشت قرمز از بلاروس خبر داد.
بررسی آخرین وضعیت پروژه های سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی در سطح استان مینسک - بلاروس از دیگر مباحثی بود که در مذاکره های دو طرف مورد بررسی قرار گرفت .
'آناتولی ایساچنکو' استاندار مینسک نیز با اشاره به این که تاکنون همکاری های منطقه ای میان استان مینسک با 72 کشور در زمینه های مختلف برقرار بوده است، از توسعه همکاری های دوجانبه استانداری های مینسک و تهران استقبال و اعلام کرد برنامه دعوت از استاندار تهران برای سفر به مینسک در دستور کار قرار دارد.
چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران - بلاروس بهمن ماه گذشته با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت ایران و ویتالی ووک وزیر صنایع بلاروس و نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی دو کشور برگزار شد و طی آن هشت سند همکاری بین دو طرف امضا شد.
جمهوری بلاروس که با207 هزار و 600 کیلومتر مربع و نزدیک 10 میلیون نفر جمعیت در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی قرار دارد، پس از فروپاشی سال 1991 شوروی استقلال یافت.
بلاروس به دلیل حفظ و تقویت توانمندی های صنعتی، فناوری، علمی، پزشکی، تولیدی و اقتصادی پس از روسیه از 13 کشور دیگر برآمده از فروپاشی شوروی پیشرفته تر است.
اروپام ** 1346*شبس*1613*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • شکست ائتلاف ضدایرانی