Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراضی ملی و ساخت‌وسازهایی که در مراتع و کوه‌های شهرستان کوهدشت توسط سودجویان تصرف شده بودپس از پیگیری‌های تسنیم امروز با دستور دادستان حکم تخریب آن‌ها صادر شد. ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، 7 روز از انتشار گزارش«حراج خاک؛ اراضی ملی در تصرف زمین‌خواران» در خبرگزاری تسنیم می‌گذرد؛ در این گزارش از گسترش زمین‌خواری به شکل‌های مختلف در مراتع و کوه‌های شهرستان کوهدشت و تخریب اراضی ملی و تصرف غیرقانونی این منابع طبیعی توسط سودجویان گفته شده بود و این که در برخی از مراتع این شهرستان زمین‌خواران آن‌قدر توانسته‌اند به طبیعت دست‌درازی کنند که اراضی ملی را تغییر کاربری بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال پس از انتشار گزارش، اراضی ملی‌ای که توسط سودجویان و زمین‌خواران در برخی از مراتع شهرستان کوهدشت تصرف شده بود، رفع شده‌است.

صمیمی عبدولی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید حکم تخریب اراضی ملی‌ای که در مناطق «هرین خلیفه» و «تنگ‌قلعه» تصرف شده بود با دستور دادستان صادر شد و نیز تردد و دسترسی به جاده‌هایی که توسط زمین‌خواران در این منطقه ایجاد شده، قطع شده‌است.

به گفته عبدولی ساخت‌وسازهای غیرمجازی نیز که در این منطقه ایجاد شده بود، امروز تخریب شده‌است؛ آن‌طور که این مسئول می‌گوید منابع طبیعی شهرستان کوهدشت، آمادگی کامل برای برخورد جدی با متصرفین اراضی ملی را دارد و نیز 700 هکتار از اراضی مورد تصرف کوهدشت شمالی را خلع ید و ده‌ها تن نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

«مصطفی رضایی»، مدیرعامل انجمن مردم‌نهاد آوای باران نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم می‌گوید منطقه «سرکوه چنگری» در شهرستان کوهدشت، یکی از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در این شهرستان است و سودجویان نیز در این منطقه به اراضی ملی دست‌درازی کرده بودند.

به گفته این فعال محیط زیست، زمین‌خواران با ایجاد یک جاده در منطقه «چشمه‌هرین» در شهرستان کوهدشت، درخت‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی را تخریب و تصرف کرده‌بودند.

گزارش از فاطمه نیازی

انتهای پیام/ش

R41450/P1361/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت

دکتر «مصطفی زبردست» گفت: با پیگیری این اداره کل و حسب دستور مقام قضایی و با همکاری پلیس اماکن یک واحد غیرمجاز کشتار دام در شهرستان کوهدشت پلمب شد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان در پایان گفت: سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی می‌باشد و در حوزه سلامت شهروندان با افراد خاطی که با رفتار‌ها و اقدامات غیرمجاز و مخاطره آمیز خود بهداشت عمومی را تهدید کنند، برخورد قانونی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • نجات دو کوهنورد در ارتفاعات شیرز لرستان
  • ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه رفع تصرف شد
  • رفع تصرف اراضی ملی در طارم
  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت