Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاکستان بعد از افغانستان دارای بدترین گذرنامه برای اخذ روادید به شمار می‌رود و در رده چهارم دنیا قرار دارد.

خبرگزاری فارس: سازمان «گلوبال هینلی پاسپورت ایندکس» فهرست رده بندی گذرنامه‌های جهان را منتشر کرد که نام پاکستان در میان بدترین روادید دنیا برای گردشگران دیده می‌شود.

طبق گزارش این سازمان که در فوریه سال ۲۰۱۸ منتشر شد پاکستان بعد از افغانستان بدترین گذرنامه در بین کشور‌های جهان را دارد و دارندگان آن فقط می‌توانند به ۳۰ کشور سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدترین گذرنامه‌های دنیا از نظر سفر بدون روادید افغانستان است که شهروندان این کشور تنها قادر به سفر به ۲۴ کشور جهان بدون اخذ روادید هستند و عراق، سوریه همچنین سومالی بعد از پاکستان در جایگاه پایین‌تر قرار دارند و بدترین کشور‌های جهان برای اخذ روادید سفر به کشور‌های مختلف هستند.

به گزارش دیلی اکسپرس، بر اساس این فهرست پاکستان در رده چهارم کشور‌های دارنده بدترین گذرنامه برای اخذ ویزا قرار دارد.

بر اساس این رده بندی، دو کشور سنگاپور و ژاپن دارای بهترین دارندگان پاسپورت دنیا شناخته شده اند و شهروندان این دو کشور آسیایی مجازند بدون اخذ روادید به ۱۸۰ کشور دنیا سفر کنند.

طبق این گزارش کره جنوبی به همراه کشور‌های اروپایی دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئد در جایگاه سوم قرار گرفت و دارندگان این کشور‌ها قادر به سفر به ۱۷۸ کشور جهان هستند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Jca

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است