Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نصراصفهانی در رابطه با چگونگی خواهرخواندگی شهرها با یکدیگر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: به منظور عقد خواهرخواندگی یکسری تناسبات فرهنگی میان دو شهر مد نظر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با عقد خواهرخواندگی میان شهرها مقداری ارتباطات بیش از گذشته شکل خواهد گرفت و ماموریتی که خواهرخواندگی دارد مقداری به سمت ارتباط، تعامل و مباحث فی مابین شهرها خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به این که 14 شهر در جهان با یکدیگر خواهرخوانده هستند، تصریح کرد: شهرهای خواهرخوانده با یکدیگر وجوه اشتراکی دارند و یکسری کارهای نمادین در این شهرها انجام خواهد شد.

نصر اصفهانی ادامه داد: به طور مثال می توان گفت که محلی واقع در خیابان فرایبورگ در آلمان وجود دارد که نقشه شهر اصفهان را در مقابل شهرداری آنجا بر روی سنگی حک کرده اند که مورد بازدید مردم آنجا قرار می گیرد، در نتیجه این بازدید منجر به معرفی شهر اصفهان شده و گردشگران را با سوالاتی درگیر می کند که آنجا افراد به این سوالات پاسخ داده و با شهر اصفهان آشنا می شوند.

نائب رئیس شورای شهر اصفهان افزود: شهر اصفهان هیچ منع و محدودیتی برای خواهرخواندگی با شهرهای خارج از ایران ندارد و اگر شهری در هر کشوری اعلام آمادگی کند با توجه به شرایطی که وجود دارد اصفهان می تواند با آن شهر خواهرخوانده شود.

وی افزود: تنها مانع برای خواهرخواندگی فقط کشورهایی هستند که در خط قرمز جمهوری اسلامی قرار دارند اما با شهرهای کشورهای دیگر که تناسبهایی را می توان میان دو شهر ایجاد و تعریف کرد و یا مشابهت هایی از لحاظ مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مد نظر قرار داد می توان اعلام آمادگی کنیم تا مقاماتشان در اصفهان حضور پیدا کرده و گفت وگویی با آنها داشته باشیم و براساس آن گفت وگو تصمیمات گرفته شود و در نتیجه خواهرخواندگی میان دو شهر مبادله خواهد شد.

خواهرخواندگی با هماهنگی وزارت خارجه انجام می پذیرد

نصراصفهانی با تاکید بر این که خواهرخواندگی باید با هماهنگی وزارت خارجه صورت پذیرد، ادامه داد: طی مبادله تفاهم نامه میان کشورها منجر می شود تا یکسری سفرهایی در دوره های مختلف انجام و از توانمندی ها، تجربیات و امکاناتی که این دو شهر دارند استفاده شود.

وی ادامه داد: به طور مثال در شهر بارسلون در اسپانیا یا در شهر ایروان در ارمنستان با اصفهان خواهرخواندگی داریم و دلیل این خواهرخواندگی مباحث فرهنگی و هنری بعضا ورزشی است که دو شهر با یکدیگر وجوه تشابهی را پیدا خواهند کرد.

نائب رئیس شورای شهر اصفهان افزود: عمدتا دو شهری قرار بگذارند تا با یکدیگر خواهرخواندگی داشته باشند با توافقی که میانشان ایجاد خواهد شد به دنبال تشابهات یکدیگر در شهرها می گردند.

به گزارش ایسکانیوز، خواهرخواندگی قراردادی است که میان سران مملکتی یا سران دو شهر برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود.

محمدجواد ظریف که از دوشنبه گذشته همراه با هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی سفر دوره‌ای خود به صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی را آغاز کرد در سارایوو و در دیدار با همتای خود روابط میان شهرهای ایران و بوسنی را هم به یکی از محورهای گفت‌وگویی خود بدل کرد و گفت: «روابط دو ملت تاریخی است و با خواهرخواندگی بین شهرهای ایران و بوسنی این روابط بین همه مردم دو کشور توسعه می یابد. خوشحالم سارایوو خواهر خوانده تهران است و به زودی موستار با اصفهان و بانیالوکا با تبریز خواهر خوانده هم می شوند».

خبری که ظریف در پایتخت بوسنی اعلام کرد خیلی زود روی میز مذاکره میان شهرداران اصفهان و موستار قرار گرفت و طرف بوسنیایی با سفر به اصفهان، آغاز همکاری‌ها را کلید زد. زمینه‌سازی برای توسعه مناسبات گردشگری و اقتصادی میان اصفهان و موستار، طرح پیشنهاد امضای پیمان خواهرخواندگی میان این دو شهر و امضای تفاهم نامه اقتصادی در زمینه همکاری‌های بانکی، نمایشگاهی و گردشگری مهم‌ترین محورهای دیدار شامگاه شنبه قدرت اله نوروزی با «لیو بوشلیچ»، شهردار موستار بود. براساس این تفاهم‌نامه دوجانبه، با توجه به ظرفیت سالانه گردشگری در شهر موستار، اصفهان به عنوان پتانسیل قابل توجه گردشگری در خاورمیانه از این فضا به صورت مشارکتی برای جذب گردشگر استفاده خواهد کرد. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در حوزه‌های مختلف نیز از دیگر توافقات این دیدار بود.
«لیو بوشلیچ» درحالی روز شنبه به اصفهان سفر کرد و توسعه گردشگری با اصفهان را در دستور کار سفرش به اصفهان قرار داده است که موستار یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای بوسنی به شمار می‌آید و پایتخت فرهنگی و معنوی منطقه هرزگوین را به نام خود سند زده است.

900/901

901

علیرضا نصراصفهانی شهردار اصفهان شورای شهر موستار نوروزی خواهرخواندگی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: 

*پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

نماینده سابق حضرت امام و مقام معظم رهبری در منطقه کردستان در پیامی درگذشت ماموستا ملا احمد فخری را تسلیت گفت.

*سعادتی در گفت‌وگو با تقریب: واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر این باور است ایران با واکنش قاطع و هوشمندانه معادله رژیم نامشروع اسرائیل  مبنی بر تثبیت خود به عنوان نیروی مسلط در منطقه را برهم زد، پاسخی که ضعف و سستی اسرائیل را بعد از طوفان الاقصی نمایان‌تر کرد.

*ماموستا ابن الخیاط در گفتگو با تقریب: مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب

امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز، بیان کرد: مشکلات عدیده جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به نظرات و توصیه های علمای جهان اسلام است؛ اینکه دشمنان از نفوذ و هر نوع آسیب بر پیکره اسلام استفاده می کنند از عدم همراهی حاکمان کشورهای اسلامی با علما است.


*عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با تقریب: هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند؛ از هر راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

*آخوند میرابی در گفتگو با تقریب: مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان

امام جمعه اهل سنت حامد قره تپه ترکمن، بیان کرد: یکی از راه های نجات امت اسلامی عمل نمودن به سنت وسیره پیامبر اکرم صلوات الله علیه می باشد، به خصوص رهبران و سردمداران مسلمانان دنیا هستند که می توانند با بهره گیری و ارشادات پیامبر اکرم پیرامون مسائل جوامع اسلامی تعقل و تدبیر سودمندی را برنامه ریزی نمایند.

*حجت الاسلام مهاجرنیا در گفتگو با تقریب: قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم، بیان کرد: دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند؛ آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام یا کسانی هستند که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند.
 
*آیت الله مقتدایی در گفتگو با تقریب: هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: باید یک وحدت کامل و تمام بین ملت داشته باشیم، همه پشتیبان یکدیگر بوده و از این نظام حمایت کنند و ملت های مظلوم عالم به مانند غزه را همراهی کنند تا دشمن که تاکنون شکست خورده و از این به بعد نیز شکست بخورد.

*حجت الاسلام میرعمادی در گفتگو با تقریب: اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است

نماینده سابق ولی فقیه در لرستان، بیان کرد: دشمنان اسلام در اهداف خود یکپارچه هستند که می طلبد کشورهای اسلامی نیز وحدت و انسجام عملی داشته و یکپارچگی خود را جهت پیشبرد اهداف اسلام حفظ کند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود