Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارجمند مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: در روز پنج شنبه ۱۷ اسفند با حضور اردکانیان وزیر نیرو در فارس قطعه سوم آبرسانی از سد رودبال به شهر فسا به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی طرح، انتقال ۸ میلیون متر مکعب در سال و حداکثر ۳۲۶ لیتر بر ثانیه آب تصفیه شده برای تامین نیاز آبی شهر فسا و روستا‌های مسیر در افق ۱۴۱۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: برآورد هزینه‌های اجرای این طرح در زمینه تامین لوله‌های فولادی خط اصلی ۲۴۰ میلیارد ریال، پوشش، لوله گذاری و ساخت مخازن ۵۱۱ میلیارد ریال، نظارت کمی و کیفی، نقشه برداری و آزمایشگاه ۳۵ میلیارد ریال و خسارت و تملک اراضی ۲۰ میلیارد ریال و جمع کل ۸۰۶ میلیارد ریال است.

ارجمند با اشاره به اینکه طرح در محدوده شهرستان فسا و روستا‌های مسیر انتقال آب است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی طرح و سد به منظور آبرسانی به شهر‌های تحت پوشش، آب از تصفیه خانه واقع در شهر ایج از طریق خط لوله فولادی به سه راهی جلیان شهرستان فسا انتقال می‌یابد.

وی بیان کرد: سد رودبال به عنوان منبع قابل اطمینان برای تامین بخشی از آب آشامیدنی و صنعت مورد نیاز محدوده طرح در نظر گرفته شده است.

شهر فسا مرکز شهرستان فسا در شمال شرق استان فارس و در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ن

 آبرسانی از سد رودبال به شهر فسا با حضور وزیر نیرو

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت های مسکن ملی و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

حسین امامی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرحهای آبرسانی در این استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه ها و نهادهای مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح های تامین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

او گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در ۲۴ ساعت گذشته
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی
  • ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است