Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران گفت: در 10 ماه نخست امسال، تجارت خارجي ايران با اتحاديه اروپا از رشد 52 درصدي برخوردار بود و به 21 ميليارد يورو رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «مسعود خوانساري» امروز سه شنبه در سي و ششمين نشست هيات نمايندگان اتاق تهران، با تشريح آمارهاي اقتصادي کشور در سال جاري، گفت: نرخ تورم بر اساس اعلام مرکز آمار ايران 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد و بر اساس اعلام بانک مرکزي 9.9 درصد است که با توجه شرايط اقصادي پيش آمده، باز توانسته ايم به نرخ تورم تک رقمي برسيم.
وي رشد اقتصادي در نيمه نخست امسال را 4.5 درصد اعلام کرد و گفت: صندوق بين المللي پول، نرخ رشد اقتصادي ايران در کل امسال را 3.5 درصد و براي سال آينده نيز رشد 3.7 درصدي را پيش بيني کرده است.
رئيس اتاق تهران با بيان اينکه شاخص تشکيل سرمايه از سال 90 تا امسال منفي بود، گفت: اين شاخص امسال از وضعيت رشد منفي خارج شده و به صفر رسيده است.
خوانساري افزود: در زمينه صنعت ساختمان، چند سال با ارزش افزوده منفي مواجه بوديم که در فصل دوم امسال ارزش افزوده اين بخش مثبت شد.
وي رشد فعاليت هاي اقتصادي در 6 ماه نخست امسال را 4.9 درصد ذکر کرد و افزود: تعدادي از صنايع رشد مثبت داشتند اما 11 رشته صنعتي هنوز رشد منفي را تجربه مي کنند.
رئيس اتاق تهران در جمع بندي سخنان خود گفت: اقتصاد ايران در سال 96 را در شرايطي به پايان مي بريم که بيکاري و نبود رونق در توليد همچنان از مهمترين علائم آن است.
خوانساري اظهار کرد: با وجود ثبات نسبي حاصل از تورم تک رقمي، با دو عارضه بيکاري و فقدان رونق توليد ناشي از کاهش رشد سرمايه گذاري، دسترسي دشوار به تسهيلات و منابع مالي و کاهش رقابت پذيري کالاهاي داخلي نسبت به کالاهاي خارجي روبه رو هستيم.
به گفته رئيس اتاق تهران، اين سه عامل ريشه در سه معضل اصلي کشور دارد که مثلث شامل سياست گذاري ارزي ناصحيح، نابساماني نظام بانکي در اعمال سياست هاي پولي و کسري بودجه و بدهي هاي دولت است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**9189*1070**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی‌نسب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در دیدار با بهروز ناصری رئیس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام  اظهار کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌ها برای دستیابی به اهداف واقعی باید از مسیر دانشگاه بگذرد و اتاق بازرگانی ایلام از هرگونه همکاری مشترک با این دانشگاه در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، آموزش و ایجاد نمایشگاه استقبال می‌کند.

وی افزود: پیوند اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی با دانشگاه زمینه‌ساز رشد تولید، تجارت، بازرگانی و سایر بخش‌های اقتصادی خواهد بود. تلاش می‌شود که با انعقاد تفاهم‌نامه زمینه لازم برای توسعه همکاری بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تأکید کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مناسبی از حیث نفت و گاز، پتروشیمی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صنعت و معدن، داشتن مرز مشترک با عراق و کشاورزی برای جذب سرمایه‌گذاری است که باید از ظرفیت دوسویه اتاق و دانشگاه برای تحقق این مهم استفاده بهینه شود.

تحول اقتصادی با اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز با استقبال از هرگونه همکاری دوسویه با اتاق بازرگانی به‌منظور توسعه همه‌جانبه این استان استقبال کرد، گفت: اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند فرصت‌های جدید کارشناسی شده‌ای را برای تحول اقتصادی در استان فراهم کند.

بهروز ناصری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ورود به مسائل استانی و کمک به حل مسئله در استان بوده که این دانشگاه در استان با همه ظرفیتی که دارد در خدمت توسعه استان است. ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مشغول تحصیل هستند که خروجی آن زمینه‌ساز تحول بوده و این ظرفیت می‌تواند در حوزه کارشناسی اقتصادی و سایر بخش‌ها به فعالان بخش خصوصی کمک کند. این دانشگاه آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟