Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به تازگي روباتي در مدارس اوکلاهما به کار گرفته شده که با کمک اشعه مافوق بنفش ميکروب‌هاي موجود در کلاس‌ها را پاکسازي مي‌کند.
به گزارش مهر، در مدارس ايالت اوکلاهما آمريکا روباتي به کار گرفته شده که جرم و ميکروب را از کلاس‌ها پاکسازي مي‌کند. اين روبات براي جلوگيري از شيوع آنفلوانزا در مدارس اين ايالت به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت Norman Regional Health System دو سال قبل اين روبات‌ها را به قيمت 125 هزار دلار خريد و اکنون آنها را به مدارس محلي قرض مي‌دهد تا از شيوع بيماري‌هاي عفوني جلوگيري کنند.
روبات مذکور به طور معمول اتاق‌هاي بيماران و توالت‌ها عمومي را در ساختمان‌هاي Norman Regional پاکسازي مي‌کند تا از شيوع عفونت جلوگيري کند. به هر حال روبات حباب با عرض 14 فوت ايجاد و سپس نور مافوق بنفش C در اين حباب توليد مي‌کند. اين نور جرم‌هاي موجود در حباب را از بين مي‌برد.
نور مافوق بنفش سي توسط خورشيد توليد مي‌شود اما به اتمسفر نفوذ نمي‌کند. بنابر اين بسياري از ويروس و باکتري‌ها مکانيسم دفاعي در برابر آن را ندارند و با تابش از بين مي‌روند.
اين نور دي ان اي ويروس و باکتري را از بين مي‌برد و به اين ترتيب از گسترش آنها جلوگيري مي‌کند. البته انسان در برابر نور مافوق بنفش سي نيز مصون نيست و بايد هنگام عمليات پاکسازي از اتاق مذکور خارج شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۴۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد

یک نویسنده اسرائیلی اعلام کرد، رویکردی که نتانیاهو در پیش گرفته منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آیال ماجید در مقاله‌ای که در روزنامه جروزالم پست منتشر شد اعلام کرد، نتانیاهو امروز به عامل فروپاشی و از بین رفتن اسرائیل تبدیل شده است.

ماجید شاعر و ادیب اسرائیلی که روزگاری به عنوان دوست بنیامین نتانیاهو معرفی می‌شد، در یادداشتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل آن که اسیر جنون عظمت خود شده و مالکیت اسرائیل را آن خود می‌داند به سوی از بین بردن اسرائیل پیش می‌رود.

به اعتقاد این شاعر صهیونیست، نتانیاهو آنقدر به حکمرانی عادت کرده که هیچ شرایطی که فرد دیگری جایگزینش شود را تاب نمی‌آورد.

نویسنده بر این بار است که خروج از قدرت از منظر نتانیاهو همچون نقل و انتقال مالکیت است، بیبی خود را همانند یک زور غیرتمند دانسته و کابینه را همسر خود می‌داند، این یک مشکل و اضطراب روانی غیر قابل بهبود است.

من روزی او را دوست خود و فردی که به دنبال حفظ امنیت اسرائیل است می‌دانستم اما اکنون از اینکه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است احساس شرمندگی می‌کنم چون نتانیاهو این روزها نسبت به توصیف‌‌هایی که مردم علی او به کار می‌برند احساس شرمندگی نمی‌کند.

نتانیاهو هر بهایی را از جیب و به ضرر مردم برای حفظ جایگاه خود و عدم سرنگون شدن پرداخت خواهد کرد، آنچه که در این میان وحشت برانگیز است آن است که هیچ فرصتی برای پایان جنگ در آینده نزدیک وجود ندارد، نه به شکل داوطلبانه و در چارچوب منطق این کار امکان پذیر نیست، چون تنها ادامه دار شدن جنگ است که باعث می‌شود نخست وزیر از فاجعه شخصی دور بماند، پس تنها راه پایان جنگ در غزه سرنگونی نتانیاهو است.

هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کردادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزهنانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کندمعترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردندلاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • تم بنفش برای دکوراسیون اشرافی، نظرتان چیست؟ (عکس)
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد
  • یک دستکش مخصوص با چراغ ضدآب + فیلم
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان