Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای حفاری اولین چاه برای کشف آب های ژرف در سطح خاورمیانه به سیستان اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: به منظور رفع مشکلات منطقه که بر اثر خشکسالی به وجود آمده در تیر ماه سال ۱۳۹۵ طرح کشف آب های ژرف در منطقه سیستان را در حضور ستاری معاون رئیس جمهور در کمیسیون آموزش تحقیقات ارائه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای انجام این طرح به طور کاملا علمی و دقیق مطالعات بسیاری انجام شد بنابراین در صفحه ۲۴۷ بودجه ۹۶ ردیفی تحت عنوان مطالعه آب های ژرف اختصاص یافت که پس از آن با حضور استاندار و معاون رئیس جمهور در تیر ماه سال جاری جلسه ای برگزار که نقاط قوت فراوانی در آن دیده می‌شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از تذکرات، مکاتبات و نطق های فراوان اولین قرارداد بین وزارت نیرو و بنیاد مستضعفان انعقاد و تجهیزات لازم برای حفاری فراهم شد تا قبل از تیرماه سال آینده اولین چاه اکتشافی به عمق دو هزار متر در سیستان حفاری شود.

دهمرده بیان کرد: با توجه به اهمیت آب در منطقه تذکر کتبی مبنی بر اینکه چرا تاکنون در رابطه با رسوب گذاری و تبخیر آب چاه نیمه ها، مطالعه آب های ژرف دشت سیستان و انتقال آب شرب زاهدان و زابل از دریای عمان اقدام عملی صورت نگرفته است، داده شد.

وی با بیان اینکه نقش بسیار مهم واساسی چاه نیمه ها برای سیستان و زاهدان بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اذعان کرد: چاه نیمه ها با خطرات جدی پرشدن و تبخیر مواجه بوده که اگر اقدام جدی وعاجلی انجام نشود، این فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ادامه این تذکر عنوان شد که با توجه به گرفتاری‌های توصیف ناپذیر مردم سیستان و وابستگی شدید انها به رودخانه هیرمند، چرا تاکنون در رابطه با مطالعه آبهای ژرف دشت سیستان کوچکترین اقدامی انجام نشده است؟

دهمرده با عنوان اینکه سالانه در جهان قریب به ۲۵ میلیارد مترمکعب اب از دریا نمک زدایی شده، اضافه کرد: در حالی که سواحل جنوبی خلیج فارس بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب در روز نمک زدایی می شود، متاسفانه سهم ایران قریب به ۴۵۰ هزار مترمکعب در روز یعنی کمتر از دو درصد ظرفیت جهانی است بنابراین وقت ان رسیده که به موازات سایر روش ها حداقل برای آب شرب زاهدان مرکز استان و زابل از این ظرفیت خدادای استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم از اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری در دیدار با آیت‌الله اعرافی از حمایت حوزه از شورای شهر تشکر کرد و گفت: کمتر از 18 ماه تا پایان شورای ششم باقی است و تنها کارنامه ما در تاریخ ثبت می‌شود.

وی تحقق 107 درصدی بودجه شهرداری را افتخاری برای شورای شهر دانست و افزود: بودجه شهرداری در تفریق 10 هزار و700 میلیارد تومان بوده و تا امروز تفریق بیش از مصوب و اصلاحیه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به بودجه سال 1403 نیز اشاره کرد و گفت: برای سال 1403 نیز بودجه 14 همتی تصویب‌شده و باوجود اجازه دولت برای افزایش 46 درصد تعرفه و عوارض تنها 39 درصد افزایش تصویب شد و تلاش کردیم از راه سرمایه‌گذاری و اوراق مشارکت بودجه خود را تأمین کنیم.

وی از اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده این عدد به قم اختصاص داده‌شده که بخش عمده آن برای حفاری مترو تا مسجد مقدس جمکران و ساعت ایستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

محرری تصویب بودجه 900 میلیارد تومانی مربوط به بخش فرهنگ را اتفاقی مبارک خواند و بیان کرد: بودجه سازمان فرهنگی نیز به 80 میلیارد تومان ارتقاء پیداکرده و باوجود نداشتن مسئولیت در بخش فرهنگی، شهرداری کم‌کاری نهادهای فرهنگی شهر را جبران می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای پروژه‌های مهم در شهر اشاره کرد و گفت: اتمام تملک چهل اختران و تکمیل پارکینگ این امامزاده، بهره‌برداری مرحله 5 عمار یاسر، تملک 100 مغازه آرامستان نو و سرعت بخشی به پروژه بسط شرقی انجام‌ شده است.

رئیس شورای شهر قم افزود: اجرای پروژه دروازه ری نیز با پیگیری شورا سرعت خوبی پیدا کرده و 10 تقاطع در حال ساخت در شهر داریم و همچنین تملک مغازه‌های میدان نو نیز رو به اتمام است و به‌زودی وارد مرحله عملیاتی خواهد شد اما متأسفانه اوقاف با شهرداری همکاری لازم را ندارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • ۱۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم سیل بند حفاظتی شهر قصرقند اختصاص یافت