Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی بر حفظ طبیعت و توسعه فضای سبز در کنار زندگی انسانی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در آیین روز درختکاری در بین مدیران و معاونان ستادی افزود: کاشت درخت، افزایش و حفظ فضای سبز از تاکیدات دینی و ملی ماست و درختکاری نیازی جدی برای جامعه انسانی است که در پاکی هوا و تنفس بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شهروندان باید از هر فضایی نظیر فضاهای باز منازل مسکونی، پشت بام های منازل و غیره برای کاشت و نگهداری درخت، درختچه و گلدانها استفاده کرده و زندگی را از حالت ساده کمرنگ به سبز پررنگ تبدیل کنند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه فضای سبز در سلامت روان نیز بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: باید با کاشت درخت به فرزندانمان زندگی توام با مهر و دوستی با طبیعت را بیاموزیم.
رشیدیان ادامه داد: نامگذاری نیمه اسفندماه به عنوان روز درختکاری و 13 فرودین ماه به عنوان روز طبیعت در تقویم ملی ایرانیان، بیانگر انس و آمیختگی عمیق فرهنگ آنان با طبیعت و فضای سبز است.
وی افزود: درختکاری به عنوان سنت حسنه به خوبی در کشور جاافتاده و امسال نیز در ایام درختکاری با همکاری دستگاه های مرتبط، شاهد شادابی خاصی در کاشت درخت هستیم.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کاشت درخت در مناسبت های مختلف امر مبارکی است اما حفظ و نگهداری آن نیز مهم است و باید در انتخاب نهال و نگهداری آنها به نحوی عمل شود که درختان ماندگار باشند.
15 اسفندماه در تقویم ملی ایرانیان به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و 190 هزار اصله نهال از هشتم اسفندماه تا کنون در سطح کلانشهر مشهد توزیع شده است.
7505/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با مشارکت بیش از ۵ هزار نفر در قالب بیش از ۵۰ گروه متشکل از سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۹۱۲ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۶۱۳ تن زباله جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

مهدی اله پور افزود: برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و کاستن از آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود، پرداختن به مشارکت در حوزه محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است و مشارکت آگاهانه مردم می‌تواند، از هزینه‌های هنگفتی که بر محیط پیرامونی ما که همان محیط زیست است وارد می‌شود، جلوگیری نماید.

وی گفت: در همین راستا این پویش با اجرای ۱۴ محور کاری در استان پیگیری و اجرا شد  که استقرار مخازن جمع‌آوری پسماند در مناطق تفرجگاهی، توزیع پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران، پاکسازی مناطق تحت مدیریت با حضور مسوولان ادارات و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی، پاکسازی زیست محیطی محوطه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان‌ها و پاکسازی ورودی و حریم‌های راه‌های مواصلاتی با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های متولی از محور‌های این پویش به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در جهت فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست و طرح جمع‌آوری سبزه هفت سین و رهاسازی ماهی‌های قرمز در استخر پارک‌های شهری از دیگر اقدامات در قالب پویش مزبور است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی