Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ همایون حمیدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پلدشت گفت: 135 هزار رأس دام سبک بز و گوسفند از اوایل سال جاری تاکنون بر علیه بیماری آبله در این شهرستان واکسینه شدند.

وی افزود:آبله گوسفندی و بزی یک بیماری ویروسی به شدت مسری حاد یا تحت حاد(مزمن) در گوسفند و بز بوده که با بروز تب پایا، التهاب غدد لنفاوی، ضایعات آبله ای عمومی شده در سراسر پوست و غشاهای مخاطی با اشکال دانه های جوش یا گرهک و درغالب موارد التهاب ویروسی ریوی موضعی توام با ضایعات یک شکل پراکنده در طول ریه ها مشخص می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی اظهار داشت: بیماری آبله درصورت بروز در جمعیت دامی حساس بسیار واگیر و بیشتر درجمعیت دامی درسنین پایین کشنده است و خسارت اقتصادی ناشی ازاین بیماری به دلایل بروز تلفات دردام های جوان قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای واکسیناسیون به‌موقع مؤثرترین و بهترین راهکار کنترل و پیشگیری از این بیماری است، تصریح کرد: در همین راستا و به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از این بیماری ، طی طول 11ماه سال 96 تعداد  135 هزار و 45 راس گوسفند و بز توسط اکیپ های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان پلدشت  با استفاده از توان بخش خصوصی  بر علیه بیماری آبله ایمن سازی شده اند  .

انتهای پیام/م

واکسیناسیون دامها علیه بیماری آبله در پلدشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت

پس از گوسفند سیاه، گوسفند سفید هم به WWE برگشت.

به گزارش PWInsider اریک روئن که با نام اریک ریش قرمز نیز در بین هواداران شناخته می‌شود با WWE قراردادی جدید امضا کرده است.

طرفداری | اریک روئن که بیشتر شهرت خود را مدیون دوران حضورش در وایت فمیلی است، در سال 2020 از WWE جدا شد. او چند قهرمانی تگ تیم WWE را نیز در کارنامه حرفه‌ای خود می‌بیند. طی این مدت اریک روئن چند حضور مقطعی را در کمپانی AEW تجربه کرد. او حتی با حضوری کوتاه در یک سریال کمدی نتفلیکس به نام " I Think You Should Leave" نقش آفرینی کرد. این گزارش اشاره‌ای به زمان احتمالی بازگشت او نکرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
  • بیداری اسلامی چهره ظالمین را در دنیا آشکار کرده
  • بارش باران بهاری در شهرستان پلدشت
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست