Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@21:33:44 GMT

گروه های تکفیری نماینده دشمنان دین اسلام هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۱۴۷۹

گروه های تکفیری نماینده دشمنان دین اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، «آخوند عبدالجبار میرابی» در «نشست تخصصی بررسی مسائل جهان اسلام، چالش ها و راهکارها» که با حضور تنی چند از علما و اساتید اهل سنت در دفتر موسسه فرهنگی پژوهشی اساس جهان اسلام در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت و شرایط امروز جهان اسلام به گونه ای است که جوامع اسلامی و در راس آنها، نوجوانان و جوانان مسلمان مورد هجمه جریانات تندرو و افراطی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی؛ امت اسلامی شناخت صحیح از همدیگر داشته باشند و با ایجاد تفکر وحدت بخش اسلامی در جهان می توانند در احیای مسیر قرآن کریم موفق عمل نمایند.
مدیر حوزه علمیه حامد قره تپه بندر ترکمن با اذعان درجات بالای مقام علما، اندیشمندان، پژوهشگران، دانشمندان و دلسوزان جامعه اسلامی، تصریح کرد: اجر و قرب این افراد در نزد خداوند از ملائکه نیز بالاتر است.
مخالفان دین اسلام سعی در مخدوش نمودن ذهنیت جوانان نسبت به دین دارند
مدیر موسسه اساس جهان اسلام نیز در این نشست، گفت: مخالفان دین الهی، سعی و تلاش دارند تا با نفوذ در بین جوانان، ذهنیت ها را نسبت به اسلام مخدوش سازند.
«عبدالقیوم شکاری»، اظهار کرد:  استکبار جهانی درصدد ایجاد شرایط نابهنجار و بحرانی در بلاد اسلامی است در این وضعیت وظیفه همه ما است که روحیه دینی جوانان را تقویت کنیم.
به گفته وی؛ اساتید حوزوی و دانشگاهی با ارائه راهکارهایی تلاش دارند تا دنیای اسلام را به دوره شکوفایی و عظمت گذشته برگردانند.
مدیر موسسه اساس جهان اسلام با تاکید بر وضعیت پر آشوب دنیای اسلام در عصرحاضر، تصریح کرد: در این راستا موسسه اساس جهان اسلام نیز در بخش فعالیت رسانه ای نشست هایی را برنامه ریزی کرده و از نظرات اساتید و نخبگان بهره مند می شود.
وی افزود: امیدواریم راهکارهای ارائه شده  در این  گونه نشست ها بتواند ناامیدی را از نسل جوان ما دور کرده و آنها را به سوی آینده ای روشن امیدوار سازد.
آمریکا درصدد تداوم سیاست های منفعت طلبانه اش در خاورمیانه است
نویسنده و محقق ترکمن نیز در این نشست با تحلیل سیاست های خاورمیانه ای دولت آمریکا، اظهار کرد: آمریکا در چارچوب سیاست خاورمیانه جدید، تلاش دارد بر سیاست های منفعت طلبانه اش در این منطقه تداوم ببخشد.
«دکتر اراز محمد سارلی»، افزود: ایجاد وحدت و همدلی تنها راهکار مواجهه با سیاست های زیاده خواهانه آمریکا در منطقه است.
به گفته وی؛ خوشبختانه در دو دهه گذشته مبانی وحدت بخش در برخی از کشورهای اسلامی توانسته علمای شیعه و سنی را دور هم گرد آورد.
این استاد دانشگاه، هدف از برگزاری این گونه نشست ها را تلاش در جهت تشکیل امت واحده دانست و گفت: تاسی مسلمانان از قرآن کریم  و پیروی از روش نبی مکرم اسلام (ص) می تواند وحدت واقعی در دنیای اسلام را شکل دهد.
وی، ادامه داد: وظیفه مسلمین است تا با پیروی از قرآن کریم و سیره نبوی، زندگی خلفای صدر اسلام را نیز مورد کنکاش قرار دهند.
بازگشت به شکوه و عظمت صدر اسلام تنها  راه خروج از مشکلات فعلی است
استاد حوزه علمیه نیز در این نشست بازگشت به شکوه و عظمت صدر اسلام را تنها  راه خروج از مشکلات فعلی دانست و گفت: باید بپذیریم که امروزه مسلمانان ضعیف شده اند و برای پیدا کردن علل ضعف و برطرف کردن آن می بایست شرایط را بسنجند.
«آخوند عبدالصدیق کشمیری»، اظهار کرد: هرگز فکر نکنیم که مسلمانان صدر اسلام هیچ دغدغه و مشکلی در زندگی خود نداشته و در آسایش به سر می بردند؛ چرا که آنها نیز مانند ما مشکلات خاص خودشان را داشتند.
به گفته وی؛ وظیفه اصلی این است که از پرداختن به تعلقات شخصی و مادی دست کشیده و به فکر نجات مسلمین باشیم.
دشمن هدفمندانه علیه اسلام توطئه می کند
امام جمعه مسجد جامع اهل سنت مولانا خالد محله کله سرا شهر اسالم استان گیلان نیز در این نشست توطئه های دشمنان علیه دین اسلام را هدفمند دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا موضوع تبعیت از مذاهب اسلامی در بین مردم طی سخنرانی های مختلف و مخصوصا تریبون نمازهای جمعه به صورت پر رنگ جلوه کند.
«افندی محمد امین نیکوش»، اظهار کرد: امروزه به خوبی آگاه هستیم که دشمنانی که علیه علمای اسلام اقدام می کنند، در واقع چه مقاصدی را دنبال می کنند، مسلما خدای متعال از آنچه بندگانش انجام می دهند غافل نیست.
به گفته این عالم اهل سنت گیلان؛ باید در نظر داشته که باشیم علمی که فرا می گیریم، توسط کدام شخص متخصص آموزش داده می شود.
نظام سلطه در جهت تشدید اختلافات موجود در بین مسلمانان تلاش می کند
روحانی اهل سنت و فعال فضای مجازی نیز در این نشست، گفت: استکبار جهانی در راستای دامن زدن و شعله ور کردن اختلافات موجود در بین امت اسلامی تلاش می کند.
«آخوند عبا محمد نژاد»، ادامه داد: متاسفانه در این میان برخی از فعالان مسلمان هم در درون جامعه اسلامی، بر آتش اختلاف و جدایی دامن می زنند.
به گفته وی؛ هراس دشمنان دین ما از بصیرت و آگاهی مسلمانان است، پس باید با علم و قلم خود به جنگ آنها برویم.
این عالم اهل سنت غرب گلستانی، خاطر نشان کرد: همه فرقه های اسلامی باید پایبندی خود به موازین اسلامی را افزایش دهند و هراسی از دشمن به دل راه ندهند.
همگرایی بین فرهنگ ها و قومیت های مختلف جهان اسلام تقویت شود
استاد رشته علوم سیاسی نیز در این نشست، گفت: جهان اسلام مانند پازلی است که همه قطعات آن باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.
«دکتر بهروز قزل»، افزود: غالبا با شناخت یک مشکل، بیشترین مسیر حل آن مشکل طی می شود.
به گفته وی؛ دوران خلافت در جهان اسلام پایان یافته و ما شاهد بروز گرایش های ملی در جهان اسلام هستیم.
این استاد اهل سنت دانشگاه، خاطر نشان کرد: جهان  اسلام با یک مدرنیسم ناقص شکل گرفته است، به طوری که اندیشمندان، پدیده غرب پیشرفته و اسلام عقب مانده را در پیش روی خود می بینند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: 

*پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

نماینده سابق حضرت امام و مقام معظم رهبری در منطقه کردستان در پیامی درگذشت ماموستا ملا احمد فخری را تسلیت گفت.

*سعادتی در گفت‌وگو با تقریب: واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر این باور است ایران با واکنش قاطع و هوشمندانه معادله رژیم نامشروع اسرائیل  مبنی بر تثبیت خود به عنوان نیروی مسلط در منطقه را برهم زد، پاسخی که ضعف و سستی اسرائیل را بعد از طوفان الاقصی نمایان‌تر کرد.

*ماموستا ابن الخیاط در گفتگو با تقریب: مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب

امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز، بیان کرد: مشکلات عدیده جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به نظرات و توصیه های علمای جهان اسلام است؛ اینکه دشمنان از نفوذ و هر نوع آسیب بر پیکره اسلام استفاده می کنند از عدم همراهی حاکمان کشورهای اسلامی با علما است.


*عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با تقریب: هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند؛ از هر راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

*آخوند میرابی در گفتگو با تقریب: مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان

امام جمعه اهل سنت حامد قره تپه ترکمن، بیان کرد: یکی از راه های نجات امت اسلامی عمل نمودن به سنت وسیره پیامبر اکرم صلوات الله علیه می باشد، به خصوص رهبران و سردمداران مسلمانان دنیا هستند که می توانند با بهره گیری و ارشادات پیامبر اکرم پیرامون مسائل جوامع اسلامی تعقل و تدبیر سودمندی را برنامه ریزی نمایند.

*حجت الاسلام مهاجرنیا در گفتگو با تقریب: قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم، بیان کرد: دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند؛ آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام یا کسانی هستند که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند.
 
*آیت الله مقتدایی در گفتگو با تقریب: هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: باید یک وحدت کامل و تمام بین ملت داشته باشیم، همه پشتیبان یکدیگر بوده و از این نظام حمایت کنند و ملت های مظلوم عالم به مانند غزه را همراهی کنند تا دشمن که تاکنون شکست خورده و از این به بعد نیز شکست بخورد.

*حجت الاسلام میرعمادی در گفتگو با تقریب: اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است

نماینده سابق ولی فقیه در لرستان، بیان کرد: دشمنان اسلام در اهداف خود یکپارچه هستند که می طلبد کشورهای اسلامی نیز وحدت و انسجام عملی داشته و یکپارچگی خود را جهت پیشبرد اهداف اسلام حفظ کند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است