Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان-جانشین پلیس راه استان اصفهان مهمترین عوامل تصادفات رانندگی در جاده های استان اصفهان را خستگی و خواب آلودگی رانندگان دانست و گفت: به طور معمول رانندگان پس از طی مسافت زیاد دچار خستگی، خواب آلودگی یا هیپنوتیزم جاده می شوند که برپایی ایستگاه های امنیت و سلامت می‎تواند خستگی رانندگان را برطرف و آمار تصادفات را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ اصغر زارع در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: با توجه به یکنواخت بودن راههای استان اصفهان و قرارگرفتن این استان در مرکزیت کشور، ازچند سال گذشته ایستگاه های امنیت و سلامت در ایام نوروز دایر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این ایستگاه ها برنامه های متنوعی پیش بینی شده، همچنین نقشه راههای کشور تهیه و در اختیار مردم قرار می گیرد.

جانشین پلیس راه استان اصفهان با اشاره به عومل خطر تصادفات در این استان، تصریح کرد: برابر با اطلاعات به دست آمده، خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز و حواس پرتی رانندگان به دلیل استفاده از تلفن همراه بیشترین عوامل بروزتصادفات در جاده های استان هستند.

وی عدم استفاده از کمربند ایمنی را دیگر عامل مهم جان باختن رانندگان و سرنشینان خودروها در حوادث رانندگی اعلام و تاکید کرد: بستن کمربندی ایمنی غیر از راننده برای سایر سرنشینان خودرو الزامی است تا سفر ایمن و بدون خطری داشته باشند.

سرهنگ زارع به اصلاح هندسی برخی از جاده های استان از جمله کمربندی داران با همکاری اداره کل راه و شهرسازی برای کاهش میزان تصادفات اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده آمار تصادفات و کشته های حوادث رانندگی در استان اصفهان کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: البته بعضی از عوامل تصادفات غیر قابل کنترل هستند از جمله رفتار رانندگان که غیر قابل پیش بینی و نیازمند آموزش و اطلاع رسانی است.

جانشین پلیس راه استان اصفهان به تفاوت رانندگی در راه های داخل و خارج از شهر اشاره و تصریح کرد: رانندگی در شهر برای هر فردی مشکل ساز است چون احتمال وقوع تصادف با توجه به بی نظمی ها در رانندگی زیاد است، در معابر شهری رانندگی با سرعت کم انجام می شود و اگر تصادفاتی حادث شود شدت چندانی ندارد اما در راههای برون شهری وضعیت متفاوت است.

وی افزود: بی شک رانندگی در جاده های برون شهری کم خطر تر از داخل شهر است، اما نکته مهم مرگبار بودن تصادفات برون شهری است، به همین دلیل افرادی که در جاده ها رانندگی می کنند باید در رانندگی بیشتر محتاط باشند.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: به منظور کنترل رانندگان اتوبوس های مسافربری، اقدام مشترکی بین پلیس، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای، صنف رانندگان و شرکت های مسافربری انجام، آموزش های لازم به رانندگان ارایه و کنترل در داخل ترمینال و پاسگاه های مبدأ به صورت کامل انجام می شود.

وی ادامه داد: از ظرفیت های موجود در استان همچون سامانه سپهتن نیز استفاده و بازرسان نامحسوس در اتوبوس ها کنترل های لازم را انجام خواهند داد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند سال گذشته، افزود: از ابتدای این طرح تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، ۶۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۵۶ نفر از هموطنان در اثر تصادفات در جاده‌های استان مصدوم شده اند.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر اظهار کرد: در مجموع تا کنون ۱۸۱ فقره تصادف در طرح نوروزی ۱۴۰۳ رخ داده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل ۵۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عوامل تصادفات نوروزی

وی عنوان کرد: خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و توجه نکردن به جلو مهمترین عامل تصادفات نوروزی در جاده‌های استان بوده‌اند.

اخترشناس با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات رخ داده، واژگونی و خروج از جاده بوده، به مسافران نوروزی توصیه کرد اگر به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در محل امن کنار جاده یا مجتمع‌های خدماتی-رفاهی استراحت شود و در کنار آن رانندگی با سرعت مطمئن و استفاده نکردن از تلفن همراه در حین رانندگی، نقش به‌سزایی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دارد.

وی با اشاره به این‌که کاهش تصادفات جاده‌ای همیشه در اولویت راهداری، پلیس و سایر دستگاه‌های متولی است، گفت: امیدواریم با رعایت قوانین رانندگی و مسئولیت‌پذیری بیشتر، شاهد سفر بی خطر مسافران و استمرار آمار کاهشی سوانح جاده‌ای باشیم.

دیگر خبرها

  • انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد
  • جوادخیابانی به پویش «چشم به راهیم» پیوست
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • تشویق رانندگان قانونمند در کرمان
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • آمار جان‌باختگان تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید