Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@02:10:03 GMT

وعده ما 20 اسفند، پارک چیتگر

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۲۷۲۵

وعده ما 20 اسفند، پارک چیتگر

محسن گلی، دبیر طرح نهضت درختکاری گفت: از همه دوستداران طبیعت درخواست می‌کنیم روز یکشنبه، ۲۰ اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح در پارک چیتگر حضور یابند و در کاشت نهال مشارکت داشته باشند.

ایران آنلاین / محسن گلی اظهار کرد: ما می‌توانیم درختانی را به نیابت از افرادی که مایل به شرکت در نهضت درختکاری هستند، بکاریم و نگهداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر زمانی که آنان بخواهند می‌توانند از این درختان بازدید کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ بر اساس طرح هر ایرانی یک درخت، نهضت درختکاری را آغاز کردیم،گفت: در سال‌های پیش نیز به‌صورت پراکنده در این زمینه فعالیت می‌کردیم اما از این مقطع با همکاری سازمان‌ها، به‌طور منسجم فعالیت‌های خود را ادامه داده‌ایم.

گلی با اشاره به ضرورت سازگاری درختان کاشته شده با شرایط اقلیمی هر منطقه اظهار کرد: در این زمینه یک کار تحقیقاتی انجام شده است تا درختانی که در هر منطقه از ایران کاشته می‌شود متناسب با شرایط اقلیمی آن منطقه باشد.

دبیر طرح نهضت درختکاری با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های عملیاتی با سازمان‌های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و شهرداری‌ها همکاری داریم، گفت: در سال ۱۳۹۴ مهمترین اقدام ما با کاشت ۱۲ هزار اصله درخت در پردیس نوین در پارک پردیسان انجام شد. در این پارک تلاش شد با یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و با حفظ فاصله مناسب برای درختان و توجه به نوع آبیاری قطره‌ای، کاشت درختان حتما به ثمر بنشیند.

گلی در ادامه اظهار کرد: بالغ بر ۹۲ درصد نهال‌های کاشته شده در سال ۹۴ در حال حاضر به ثمر نشسته و هشت درصد باقی‌مانده نیز مورد واکاوی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به بحران خوزستان از لحاظ حجم ریزگردها طی دو مرحله کاشت درخت در این استان صورت گرفت. در اولین مرحله در کوت نواصر در جنوب غربی اهواز یک پردیس افتتاح و درختانی در این منطقه کاشته شد. در مرحله بعدی نیز در شیرین شهر پردیس دیگری با کاشت ۱۵ هزار اصله درخت افتتاح شد.

دبیر نهضت درختکاری تصریح کرد: تمام اقدامات مراقبتی اعم از آبیاری، کوددهی و سمپاشی به‌طور جامع انجام می‌شود چون به رشد مناسب نهال‌ها در نهالستان و انتقال آن برای کاشت سپس نگهداری از آن‌ها اصرار داریم.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به حجم آلایندگی هوا در تهران و نیاز مبرم به تولید اکسیژن بیشتر، ۲۰ هزار اصله درخت در پارک چیتگر تحت عنوان پردیس گردشگری در حال کاشت است که تعداد بیشتر این درختان تاکنون کاشته شده‌ است. این نهضت از ۳۰ دی ماه همزمان با هفته هوای پاک شروع شده است.

گلی در مورد گونه‌های درختان کاشته شده در تهران گفت: درختان پهن برگ و سوزنی‌ برگ غالب گونه‌های کاشته شده را تشکیل می‌دهند و با شرایط اقلیمی منطقه چیتگر تطابق دارند علاوه بر این چنار، سرو خمره‌ای و سرو نقره‌ای از درختانی هستند که ضمن تولید اکسیژن بالا نیاز آبی کمی نیز دارند.

دبیر نهضت درختکاری با اشاره به ضرورت توجه به آبیاری درختان کاشته شده اظهارکرد: تلاش کردیم برای آبیاری این درختان از آب تصفیه شده استفاده کنیم./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱

رئیس مرکز مدیریت راههای کشور گفت: در اسفند ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۳ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۷۲۴ تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ برقرار شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  منصور فخاران با بررسی وضعیت عملکرد سامانه جامع اطلاع‌رسانی 141 در اسفند ماه 1402، اظهار کرد: در این ماه مجموعأ 3 میلیون و 625 هزار و 724 تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است.

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی تماس‌ها با سامانه 141 در اسفند 1402 در مقایسه با ماه پیش از آن، عنوان کرد: مجموع تماس‌های برقرار شده با این سامانه در اسفند 1402 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از افزایش 143 درصدی حکایت دارد. بیشترین سهم تماس‌ها با سامانه 141 به ترتیب برای استان‌های تهران با 35 درصد، مازندران با 20 درصد و خراسان رضوی با 6 درصد ثبت شده است.

به گفته فخاران، تماس‌های تلفنی بخش پاسخگویی (ستادی و استانی) سامانه 141 در اسفند 1402، مجموعأ 248 هزار و 967 تماس بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشد 113 درصدی را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: از این مجموع سهم بخش پاسخگویی استانی با 62 درصد مجموعأ 155 هزار و 84 تماس و سهم بخش پاسخگویی ستادی به تماس‌های سامانه 141، با 38 درصد در مجموع 93 هزار و 883 تماس بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راههای کشور ادامه داد: مجموع درخواست‌های کاربران وب سایت 141 در اسفند 1402، 421 میلیون و 599 هزار و 658 با افزایش 500 درصدی همراه بوده است.

فخاران، مجموع درخواست‌های کاربران اپلیکیشن 141 در اسفند 1402 را 152 میلیون و 5 هزار و 319 درخواست خواند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 532 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: همچنین مجموع پیامک‌های ارسالی به سامانه پیام کوتاه 1000141 در اسفند 1402 نیز 77 هزار و 336 پیامک بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • نظریه محبوب؛ چپ‌پا‌ها کاشته‌زن‌ های بهتری هستند! / فیلم
  • لزوم مشارکت شهروندان و مسئولان برای حفظ سبزینگی شهر اصفهان
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت
  • حکایت همنشینی زباله‌ها پای درختان منطقه جنگلی کومان سپیددشت + فیلم
  • فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید
  • برقراری ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱
  • خرید نهال گردو با تخفیف ۸۰ درصدی و قیمت ۴۰ هزار تومان