Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان پدافند غیرعامل دلار را بزرگترین سلاح آمریکا در حوزه اقتصادی دانست و گفت: بیشترین تمرکز وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا بر کنترل نظام بانکی کشورهاست. آنها نقطه قوت خود را رسما دلار می دانند و آن را به اسلحه تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل در همایش پدافند غیرعامل در نظام بانکی و مالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با تشکر از کمیته پدافند غیرعامل بانک ها گفت: این احساس مشترک و درک تحول و تغییرات در بانک ها ما را به فهم مشترک در این حوزه رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: ما نگاهمان بر حوزه پدافند غیرعامل بر اساس سخت افزاری و مهندسی است یعنی دفاع مسلحانه با رویکردی سخت افزاری تغییر کرده و به سمت مهندسی و نرم افزاری سوق پیدا کرده است و این مفهوم شاید به نظر برسد که ربطی به نظام پولی و بانکی ندارد ما باید بگوییم از سال 1990 تهدیدات آغاز شده است و شاهد تحولات در حدود 30 سال گذشته هستیم. این تهدیدات با هدایت به سمت سایبری و فناوری های ترکیبی سوق یافته است.

 

وی با بیان اینکه باید بدانیم تهدیدات در چه زمانی اتفاق می افتد و بر اساس چه مدلی در چه حوزه ای روی می دهند، اظهار کرد: بر اساس این تعاریف استحکام‌سازی ما در ساختارها نیز باید تغییر کند و باید بدانیم آسیب پذیری ها در ساختارهای گوناگون فرودگاه تهدیدات هستند و رهبر معظم انقلاب بارها بر مصون سازی از درون تاکید کردند. ما باید بدانیم اگر تهدیدی اتفاق افتاد چه اثری بر جای می گذارد و چگونه باید با آن برخورد کنیم.

 

سردار جلالی با تاکید بر پیامدهای آسیب ها و تبعات آن با اشاره به مدل وابستگی میان اجزا در سیستم تهدیدات گفت: ما باید بدانیم با چه رویکردی با آسیب ها برخورد کنیم و بتوانیم این آسیب ها را به سمت صفر رسانده و یا بتوانیم آنها را مدیریت کنیم. مدیریت یعنی برخوردی ایجاد نشود و به سمت صفر حرکت کردن یعنی بتوانیم پاسخ آنها را به درستی بدهیم.

 

وی با اشاره به حوزه تهدیدات در عرصه بانکداری گفت: ما در حدود 5 یا 7 سال گذشته در دولت گذشته پیش بینی جنگ اقتصادی را اعلام کردیم و نگاه پیشرفتانه به تهدیدات را گفتیم که در مقابل آن ما با یک نگاه خوشبینانه و سهل انگارانه روبرو بودیم و از طرف دیگر می توانیم با آینده نگری نسبت به تهدیدات اقدام کنیم.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به روابط اقتصادی میان کشورها و تهدیدات اقتصادی جدی در این روابط خاطرنشان کرد: متاسفانه در طی 6-7 سال گذشته هنوز در جامعه نخبگان نتوانستیم به نتیجه برسیم و در برابر تهدیدات با نوعی محدود بودن در حوزه فناوری مواجه هستیم. ما به عنوان مولفه تهدید درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی در تمام حوزه ها هستیم و در این حوزه آمریکایی ها ساختارها و استراتژی ها را شکل دادند و وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا رسما مرکز جنگ اقتصادی اند و می خواهند نظام پولی و مالی جهان را به اسلحه تبدیل کنند. آنها استراتژی پیتوسی را طراحی کردند که در آن شاهد افزایش فشار برای تحمیل اراده خود با تاکید بر حوزه پولی و مالی هستیم.

 

وی ادامه داد: دارای استراتژی نظام مالی و توافقات بانکی تعریف شده است که در آن با شناسایی نظام تراکنش، اشراف بر چهارچوب های پولی و مالی به عنوان اهداف اصلی شناخته شده اند.

 

سردار جلالی با بیان اینکه رهبر انقلاب به صراحت بارها بر یک جنگ تمام عیار اقتصادی تاکید کردند، اظهار کرد: مطابق اصل 10 قانون اساسی تعیین مصادیق جنگ بر عهده رهبر انقلاب است و ایشان بارها در سخنان خود اشاره کردند که امروز ما با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم. در جنگ اقتصادی اهداف و تهدیدات متفاوت است و حمله به مولفه های اقتصادی با هدف از کار انداختن نظام اقتصادی شکل می گیرد که در آن توپ و تانک وجود ندارد و تمام ابزار آن مالی و اقتصادی است.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: در حوزه جنگ اقتصادی، صادرات، واردات و تکنولوژی و دانش حوزه اصلی هستند و بانک، پول و ارز مولفه اصلی در این جنگ محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به سخنرانی کری برای تصویب برجام در کنگره آمریکا یادآور شد: کری در سخنرانی خود در کنگره آمریکا اعلام کرد در صورتی که برجام را نپذیریم بزرگترین سلاح ما که دلار است از بین می رود. آمریکایی ها قصد دارند نظام معاهدات را در نظام پولی و مالی دلار قرار داده و با تمرکز دلار در سوییس بر اراده ملت ها مسلط شوند.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: آمریکایی ها تلاش می کنند تا دلار را محور اصلی معادلات بانکی قرار دهند اما من نمی دانم بانک مرکزی ما چرا بر دلار متمرکز است. بزرگترین سلاح آمریکا در حوزه اقتصاد دلار است. آنها قصد دارند با تمرکز دلار در سوییس هر جایی که معامله ای انعقاد می شود از دروازه دلار بگذرند و در واقع نگاه آنها به نظام بانکی خط مقدم جنگ اقتصادی است و بیشترین تمرکز وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا بر کنترل نظام بانکی کشورهاست. آنها نقطه قوت خود را رسما دلار می دانند و آن را به اسلحه تبدیل کردند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فناوری امروز پول کاغذی به پول اینترنتی تبدیل شده است، گفت: امروز نظام بانکداری از شیوه سنتی به فضای سایبر با استفاده از ICC‌ متمرکز شده است و ماهیت پول و ارز از کاغذ به صفر و یک تبدیل شده که دارای قابلیت تسهیل در جابجایی است و در کنار این امر خیلی از تهدیدات نیز در سیستم الکترونیکی بانک ها وجود دارد.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: نفوذ در شبکه های الکترونیکی، سرقت پول، دسترسی آسان، تهدید هکرها از جمله تهدیدات حوزه سایبری بانکی است اما باید بدانیم که چه کنیم از پول مان در فضای سایبری حفاظت کنیم.

 

سردار جلالی با اشاره به بیانیه اقدام از سوی تلگرام در شبکه اجتماعی گفت: در این بیانیه آنها اعلام کردند که ماهیت پول را به ارز اینترنتی (گرام) در آینده تغییر خواهند داد و با توجه به جمعیتی که در حوزه های فرهنگی و سیاسی در تلگرام حضور دارند آنها در شبکه های اجتماعی به کاربران خود در ایجاد شغل و امکان جابجایی پول نیز امکاناتی را فراهم می کنند. در حقیقت کنترل دولت ها در شبکه اجتماعی کاهش می یابد تا هیچ دخالتی در این شبکه ها صورت نگیرد.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در واقع یک دولت یا حکومت دیگری در درون حکومت ما شکل می گیرد که می تواند روابط شغلی، پولی، بانکی، سیاسی و فرهنگی را خارج از کنترل و سیاستگذاری دولت شکل دهد.

 

وی با اشاره به بیت کویین یا پول مجازی در فضای سایبر خاطرنشان کرد: پول مجازی تحول اساسی در نظام بانکی ایجاد می کند. تحولات بیت کویین می تواند رویدادهایی را در صحنه پولی و بانکی ایجاد کند. این نظام کاملا سایبری و اینترنتی است و بر روی آن بر پرداخت نقطه به نقطه تمرکززدایی شده است و هر کس در هر جایی که بخواهد می تواند جنسی را خریداری و پول آن را بدون کنترل پرداخت کند.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به پولشویی، شکل گیری جرایم مالی، فروش مواد مخدر، قاچاق، فرار مالیاتی و عدم کنترل در شبکه سایبری مالی خاطرنشان کرد: موارد ذکر شده به عنوان نقاط ضعف و چالش های نظام سایبری بانکی شناسایی شده اند که می تواند نظام پولی و بانکی کشورها را تحت تاثیر قرار دهد و شامل نوسانات سینوسی است که بر نظام اقتصادی کشورها اثرگذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به طرح آمریکایی ها برای تسلط بر تعهدات پولی و مالی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به طور مثال در sats‌ با پوشش کنترل مالی تروریسم قصد شناسایی نظام تراکنش پولی و مالی را دارند و با این هدف نظام پولی و بانکی کشورها را هدف قرار داده اند در حالی که اسراییل و عربستان به عنوان بازرس در این مرکز حضور دارند پس باید ببینیم و هوشیار باشیم که هدف آنها چیز دیگری است.

 

سردار جلالی با بیان اینکه با توجه به تهدیدات سایبری در فضای الکترونیک باید نوعی بانک مرکزی در این فضا طراحی کنیم، گفت: ما باید تلاش کنیم تولید و ارز ملی خاص برای خودمان داشته باشیم تا قابل جایگزینی با پول کاغذی باشد و در این مسیر از فرصت های فضای سایبر نظام مالی استفاده کنیم و نسبت به تهدیدات آن هوشیار باشیم به همین منظور باید به یک اجمال ملی منهای سیاسی کاری در حوزه بانکی الکترونیک برسیم.

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود

امتداد - اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته جاری در نشست مشترکی با رئیس کل بانک مرکزی، عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنند.    

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلسات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برگزار می‌شود. دستور جلسات این کمیسیون به شرح زیر است:

 

یکشنبه

بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

الف: ارائه گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در ارتباط با آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص اجرای حکم قانونی موضوع بند الف ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

ب: بررسی گزارش لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اعاده شده از شورای محترم نگهبان

گزارش مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

دوشنبه

نشست کمیسیون با سازمان توسعه تجارت و نیز بازدید از نمایشگاه اکسپو

سه‌شنبه

بررسی گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ و برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به همراه بررسی گزارش آثار سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی

چهارشنبه

جلسه هیئت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی./

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است