Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، انتقال واقعيت، پاسخگويي به نياز مردم، استفاده از تکنولوژي هاي نوين و نقش پذيري کاربران در بستر يک ارتباط دوسويه را از جمله شروط رسانه اي شدن تبليغات عنوان کرد.
محمد سلطاني‌فر در سومين جشنواره تبليغات ايران که عصر دوشنبه با حضور سخنگوي دولت در دانشگاه تربيت مدرس تهران برگزار شد، تبليغات را يک «رسانه» دانست و تصريح کرد: اگر رسانه را به عنوان يک واقعيت يا انتقال‌دهنده واقعيت در نظر بگيريم بايد بپذيريم تبليغات هم بايد واقعيت را منتقل کند، در غير اين صورت آن رسانه، رسانه درستي نيست يا مسير غلطي را مي‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي دومين شرط رسانه‌اي شدن تبليغات را پاسخگويي به نياز مردم دانست و بيان کرد: بايد از طريق تبليغات بتوانيم نياز مردم را پوشش دهيم و به‌گونه‌اي در اين فضا حرکت کنيم که بتوانيم از دل مردم سخن بگوييم نه اينکه صرفاً نگاه توليدکنندگان کالا را يکطرفه بيان کنيم.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: رسانه بايد به ما کمک کند که هم افکار عمومي و هم مسئولين بتوانند به واسطه آنها پيام‌هاي خود را به عنوان يک پل منتقل کنند. همچنين اگر تبليغات را به عنوان رسانه قبول کرديم بايد از بستر تکنولوژي‌هاي نوين هم استفاده کنيم در غير اين صورت تبليغات از رسانه‌ها عقب مي‌ماند.
سلطاني‌فر ضمن اشاره به تعاملي بودن رسانه‌ها گفت: بايد قبول کنيم مخاطب که اکنون کاربر شناخته مي‌شود در بستر تبليغات رسانه‌اي‌شده تکنولوژي‌هاي نوين بايد نقش داشته باشد در غير اين صورت تبليغات ما به سمت سنتي، کهنه‌شدن و ويرانه‌شدن مي‌رود. اين تکنولوژي يک تکنولوژي رسانه‌اي مبتني بر تکنولوژي‌هاي نوين است و بايد ابزار اين نوين بودن تکنولوژي‌ها شامل تعاملي بودن، سرعت، صحت و روابط بي‌واسطه مخاطب با توليدکنندگان را در تبليغات خودمان شکل دهيم.
وي افزود: اين تکنولوژي ديگر تکنولوژي درون‌مرزي نيست بلکه فرامرزي و جهاني است و بايد به اين باور برسيم که تبليغات ما در آن واحد در دنياي 7 ميلياردي قابل مشاهده است پس بايد نگاهمان را از نگاه محلي خارج کنيم و به فضاي جهاني برسيم.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با مقايسه تبليغات در سه کشور ايران، ترکيه و عربستان بيان کرد: ما در حوزه تبليغات در دنيا خيلي عقب هستيم و بايد بتوانيم در اين زمينه کار و تلاش کنيم.
سلطاني‌فر ضرورت اساسي در حوزه تبليغات را ايجاد اتحاديه منسجم صنوف تبليغاتي دانست و گفت: ما يک اتحاديه منسجم صنوف تبليغاتي نداريم. قطعا تا زماني که باشم اين نياز را مرتفع خواهم کرد که اين مساله ضرورت اساسي ماست. ما مي‌خواهيم تمام اختياراتمان را در حوزه تبليغات به اين صنوف واگذار کنيم. حتي در حد مجوز هم نمي‌خواهيم دخالت کنيم بلکه قصد داريم آن را به اين اتحاديه واگذار کنيم.
محمد حيدري، مديرکل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در اين جشنواره به خلاءهاي موجود در عرصه تبليغات اشاره و اظهار کرد: خلاء اول اين است که جاي يک همايش علمي که بتواند ادبيات تبليغات را در کشور تبيين کند و گفتمان تبليغات را در عرصه‌هاي اجتماعي، اقتصادي و رسانه مورد بررسي، واکاوي و موشکافي قرار دهد، خالي است.
وي خلاء دوم را آموزش دانست و گفت: ما نيازمند آموزش‌هاي بسيار پيشرفته علمي و تکنيکي هستيم اما در نظام دانشگاهي از چنين موضوعي رنج مي‌بريم که بايد در قالب آموزش‌هاي کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت در سطوح مختلف آن را برطرف کنيم.
حيدري خاطرنشان کرد: در حوزه تبليغات کشور داراي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي مختلفي هستيم و در کنار استفاده از ايده‌هاي خلاقانه بايد به دنبال تجديدنظر در قوانين کشور باشيم و اين مشروط به همکاري جامعه تبليغاتي کشور است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند

کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محور‌های این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محور‌های این همایش است.

اکبری عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالش‌های دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنر‌های رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محور‌های این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته و برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جنجال تبلیغاتی کاندیداها در اینستاگرام /آقای کاندیدا از سرود انتخاباتی خود رونمایی کرد /کاندیدای لنجان: ادب را رعایت کنید
  • اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / اعلام زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات درباره زمان پایان تبلیغات
  • ۸ صبح فردا زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پایان می‌یابد
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند