Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد کوبا روز دوشنبه تصمیم واشنگتن را برای کاهش 60 درصدی دائم کارکنان سفارت آمریکا، در واکنش به بیماری‌ای که به ادعای واشنگتن دیپلمات‌های این کشور را دچار مسمومیتکرده است ، محکوم کرد.

کارلوس فرناندز دی کوسیو، مدیر جدید مسائل آمریکا در وزارت خارجه کوبا گفت: تصمیم آمریکا برای کاهش کارکنان سفارت، تصمیمی سیاسی است و ارتباطی با امنیت دیپلمات‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به خبرنگاران گفت: کاهش کارکنان سفارت به ارائه خدمات کنسولی لطمه می‌زند و سفر را برای شهروندان عادی مشکل می‌کند. وی افزود که این اقدام همکاری طولانی مدت دو کشور در مسئله مهاجرت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته خروج کارکنانش را از سفارت این کشور در هاوانا دائم اعلام کرد. در ابتدا وزارت خارجه آمریکا در ماه اکتبر در واکنش به اتفاقاتی که دست کم 24 شهروند آمریکایی را دچار مشکلات شنوایی کرد، تعدادی از کارکنان خود را از هاوانا خارج کرد. بازرسان آمریکایی تاکنون نتوانستند علت این مشکلات را بیابند و دولت هاوانا هم اتهامات در این باره را رد کرده است.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شکایت کوبا را در این زمینه را مضحک خواند.

او گفت: کوبا بر اساس کنوانسیون وین موظف به محافظت از دیپلمات‌های ما است. بروز مشکلات سلامتی برای 24 تن از کارکنان دولت آمریکا در سفارت ما در هاوانا، که برخی از آنها همچنان با علائم جدی مواجه هستند، یک مسئله کاملا جدی است. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا مجبور به محافظت از کارکنان خود از طریق محدود کردن تعداد نیروهای آمریکایی و ارائه خدمات فوری است.

نائورت در ادامه گفت: در حالی که همچنان تحقیقات ما در این باره ادامه دارد، کوبایی‌ها بهتر است به جای ارائه بهانه‌، به ما در یافتن علت و عامل آسیب به سلامت شهروندان آمریکایی کمک کنند.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد و در اقدامی انقلابی از دانشجویان و نخبگان دانشگاه‌های کلمبیا و آمریکا و اروپا که در خیزشی آزادانه نسل‌کشی در غزه را محکوم و خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی شده بودند، اعلام حمایت کردند و با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بیزاری خود را از استکبار جهانی فریاد زدند. 

دانشجویان دانشگاه کلمبیا که روز ۱۷ آوریل با تجمع اعتراضی خود خواستار قطع روابط دولت خود با رژیم صهیونیستی شدند آغازگر جنبشی در آمریکا و اروپا شدند و تمام دنیا را همگام با خود به چالشی بزرگ دعوت نمودند که در آن آزادی خواهی و حق طلبی و عدالت گستری را در دنیای پر از دموکراسی و روشنفکرانه خود طلب کردند. 

تاریخ گواه می‌دهد دموکراسی و آزادی بیان و روشنفکری در آمریکا و اروپا جز یک نقاب زیبا بر چهره دولت‌های مستکبر چیزی نیست.

دراین تجمع اعضای هیئت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، موضع شجاعانه و بشردوستانه‌ی دانشگاهیان آمریکا را در دفاع از مردم مظلوم غزه را تحسین و برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان واستادان دانشگاه‌ها را که همگی فریاد حق طلبی و نابودی اسرائیل را سرمیدادند، محکوم نمودند و از قیام ضد صهیونیستی دانشگاهیان آمریکا حمایت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی