Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مصطفی کاویانی روز سه شنبه در جلسه کمیته ایمنی استان قم افزود: از این تعداد حوادث کار، 61 مورد به علت نظارت نداشتن کارفرما، 11 مورد به علت آموزش ندیدن کارگر، پنج مورد به علت تحویل ندادن وسایل حفاظت فردی، 16 مورد به علت نقض فنی و ایمنی دستگاه ها، چهار مورد به علت استفاده نکردن از وسایل حفاظت فردی و 60 مورد مربوط به سایر موارد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به بازرسی های حفاظت فنی و ایمنی صورت گرفته توسط این اداره کل گفت: بازرسی های ادواری از واحدهای اقتصادی قم از ابتدا تا پایان بهمن ماه سال جاری، چهار درصد رشد یافته است به گونه ای که امسال پنج هزار و 656 مورد بازرسی صورت گرفت.
وی گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته، پنج هزار و 421 مورد بوده است که امسال شاهد افزایش بازرسی ها هستیم.
کاویانی به فعالیت کمیته تشخیص صلاحیت ایمنی امور پیمانکاری استان قم نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، این کمیته 24 جلسه برگزار کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 21 مورد بوده است با رشد 14 درصدی روبروست.
وی بیان داشت: امسال 119 مورد پرونده صلاحیت پیمانکاران در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه رشد 10 درصدی یافته است، همچنین 75 شرکت پیمانکاری در قم تایید صلاحیت شده است که نسبت به مدت مشابه رشد 13 درصدی را نشان می دهد.
وی با تاکید بر این که برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی از دیگر برنامه های صورت گرفته توسط اداره کل تعاون قم می باشد، گفت: در 11 ماهه امسال، هشت هزار و 976 نفرساعت دوره های آموزشی ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران و کارفرمایان ارائه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد رشد یافته است.
وی افزود: طی این مدت، 23 جلسه کمیته تعیین صلاحیت مسئولان ایمنی برگزار شده است که در آن صلاحیت 278 تن از مسئولانی که توسط واحدهای اقتصادی معرفی شده اند، تایید شده است.
کاویانی بر تشکیل کمیته بازرسی مشترک با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی نیز تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از رخداد حوادث احتمالی بر اساس رعایت نکردن نکات ایمنی و استاندارد باید دستگاه های متولی از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان، انجمن صنفی کارگران ساختمانی و شهرداری زیر نظر معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم فعال شود تا به موارد رسیدگی شود.
وی گفت: بحث ایمنی، تفکیک ناپذیر از کار است، از این رو در مرحله اول در آغاز فعالیت های عمرانی و کارگاهی، باید نکات ایمنی رعایت شود و مورد بازرسی قرار گیرد تا در اجرای کار مشکلی ایجاد نشود.
وی با اشاره به مشکلات فنی و ایمنی در نصب آسانسورها گفت: نباید آسانسوری بدون مجوز استاندارد فعال شود، این در حالی است که در برخی از طرح های عمرانی از بالابرهایی استفاده می شود که استانداردهای لازم را ندارد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم همچنین به فعالیت غیر مجاز واحدهای توزیع کپسول گاز مایع در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در قم شاهد فعالیت این واحدهای غیرمجاز هستیم که حوادثی را ایجاد کرده اند، از این رو باید وضعیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.
/8138/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال گزارش تمام حوادث و درگیری های رخ داده در بازی استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دیدار شب گذشته تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن با حوادثی همراه بود که مهم‌ترین آنها درگیری فیزیکی امید حامدی‌فر با مهرداد رضایی هافبک ذوب‌آهن بود که فیلم آن در تمامی رسانه‌ها منتشر شد و همچنین درگیری لفظی مهدی هاشمی‌نسب با یکی از اعضای نیمکت تیم ذوب‌آهن بود که تصاویر آن منتشر شد.

در همین رابطه امیرحسین روشنک ناظر ویژه این دیدار به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: تصاویر برخی اتفاقات به وضوح موجود است. گزارش را به صورت آنلاین صبح امروز به کمیته انضباطی ارسال کردیم. در مورد برخی صحنه‌ها آن قدر مشخص است که چیزی دور از چشم کسی نمانده است. تمامی مواردی که لازم بوده تا به کمیته انضباطی داده شود در اختیار این کمیته قرار گرفت. از قبل مسابقه تا بعد از آن، هر اتفاقی افتاده به کمیته ارسال شده و از اینجا به بعد تصمیم‌گیری در مورد اتفاقات این دیدار با اعضای کمیته  انضباطی است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال گزارش تمام حوادث و درگیری های رخ داده در بازی استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران