Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@08:06:07 GMT

می‌توان با نهال‌کاری بر ریزگردها غلبه کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۴۶۸۷

می‌توان با نهال‌کاری بر ریزگردها غلبه کرد

رئیس جمهور گفت: برای مقابله با ریزگردها می‌توان با نهال‌کاری بر آن غلبه کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از طرح ۱۲۰۰ هکتاری کمربند سبز پیرامون تهران همزمان با آغاز «هفته منابع طبیعی» و «روز درختکاری»، با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم در این ایام همه مردم در موضوع مهم درختکاری که برای نفس طبیعت و سلامت جامعه اهمیت دارد ، با همه توان و امکانات خود مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی گفت: امروز برای سلامت جامعه و نشاط مردم و ادامه حیات جامعه نیازمند محیط زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مسأله به درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگی دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته میلیون‌ها متر از جنگل‌ها و مراتع تخریب شده و از بین رفته است و در این زمینه سودجویان و یا بی‌احتیاطی‌ها، عاملی بوده که کمتر از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سرانه مردم ایران نسبت به جنگل و مراتع در مقیاس با میانگین جهانی کمتر است، گفت: باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا این کاستی‌ها را از بین ببریم.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش وزارت جهادکشاورزی، شهرداری‌ها و بویژه شهردار تهران برای ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر تهران، اظهارداشت: اجرای این پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است و برای محیط زیست و جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر تهران بسیار مؤثر است.

روحانی افزود: شهرداری تهران امسال موفق شده ۱۲۰۰ هکتار از اراضی را به پوشش جنگل‌کاری اختصاص دهد و امیدواریم در سال آینده سطح بالاتری را زیر کشت درختان قرار دهد و در سطح کشور نیز موفق شویم در گام اول از مراتع و جنگل‌ها حفاظت کنیم و در گام دوم آسیب‌هایی راکه در سال‌های گذشته به مراتع و جنگل‌ها وارد شده، جبران کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تخریب جنگل آسیب‌های زیادی برای محیط زیست به همراه دارد و عامل مهم آلودگی هوا و ریزگردها، تخریب جنگل و بیابان‌زایی‌هایی است که صورت گرفته است.

وی وزارت جهاد کشاورزی را به اهمیت زراعت چوب فرا خواند و گفت: تشویق کشاورزان و مردم به این گونه زراعت ضمن درآمدزایی می‌تواند در رفع مشکلات موجود در این زمینه نیز مؤثر باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: برای مقابله با ریزگردها می‌توان با نهال‌کاری بر آن غلبه کرد.

روحانی خاطر نشان کرد: از همه اقشار مردم و سمن‌هایی که در زمینه محیط زیست فعالیت دارند، دعوت می‌کنم که در زمینه درختکاری مشارکت کرده و از راه‌های مختلف و ابتکاری، مردم را به این کار مهم تشویق کنندچرا که با مشارکت عمومی مردم بهتر می‌توان در زمینه حیات و سلامت جامعه گام برداشت.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از مردم عزیز می‌خواهم که در ایام عید و در سفرها و گردشگریهای خود از محیط زیست حفاظت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران

به گزارش صدای ایران از ایسنا، اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آنها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

دیگر خبرها

  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • عکس/ دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه