Web Analytics Made Easy - Statcounter


یک نویسنده گفت: در سیستم آموزشی ما آزادی عمل برای انتخاب کتاب وجود ندارد.

به گزارش امتداد نیوز، جعفر ابراهیمی نویسنده کتب ادبیات کودک و نوجوان با بیان اینکه در سیستم آموزشی ما آزادی عمل برای انتخاب کتاب وجود ندارد، گفت: در مدارس اینطور نیست که خیلی کتاب‌ها به سلیقه دانش آموزان خوانده شود بیشتر کتاب‌های کتابخانه‌ها هم مذهبی و تاریخی است و از کتب ادبیات و شعر و داستان و علوم انسانی کمتر سراغی می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی یادآور شد: مربیان تربیتی نمی‌بایست سلیقه‌های خود را در تربیت بچه‌ها لحاظ کنند و تنها بچه‌ها را به سمت کتب درسی سوق دهند، بچه‌ها باید برای انتخاب کتاب آزادی عمل داشته باشند تا آثاری را مطالعه کنند که از آنها هم لذت برده و هم بار دانششان بالا رود. من اعتقاد دارم که نخست خود مربیان و مسئولان مدراس می‌بایست کتابخوان باشند تا به بچه‌ها برسد در سایر بخش‌های فرهنگی نیز چنین چیزی حاکم است.

وی درباره طرح نهاد کتابخانه‌های عمومی مبنی بر کتابخانه گردی مسئولین و شخصیت‌ها در کتابخانه‌ها در گفت‌وگویی عنوان کرد: هر اقدامی در کوتاه و بلند مدت در عرصه کتاب می‌تواند مثمر ثمر باشد به شرطی که مسئولان فرهنگی به دنبال این برنامه‌ها باشند نه اینکه تنها حالت نمایشی داشته باشد و شعارگونه باشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح اگر با حساب و کتاب جلو برود می‌تواند در عرصه کتابخوانی تأثیرگذار شود، گفت: دست اندرکاران فرهنگ و ادبیات در این عرصه نیاز به مشورت دارند تا یک برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد دراین صورت طبیعی است که تأثیرگذار خواهد بود.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما درعرصه کتابخوانی این است که تمام برنامه‌ها را برای کتابخوان‌ها می‌گذاریم، توضیح داد: باید برنامه داشته باشیم تا کسانی را جذب کتابخوانی کنیم که کتابخوان نیستند این برنامه‌ها حالت تشویقی داشته باشند اینها را با جوایز و مسابقاتی به این مراسم‌ها دعوت کنیم و به آنها هدایایی هم ارائه کنیم.

وی در ادامه افزود: وظیفه اصلی ما بر همین کسانی است که کتاب نمی‌خوانند اگر این افراد را جذب کنیم کار بزرگی کرده‌ایم تا انیکه صد نفر اهل کتاب را بیاوریم و برایشان سخنرانی کنیم و عکس بگیریم، اینها خود به خود اهل کتاب هستند حتی اگر ما جلویشان هم کتابخوانی کنیم باز هم خودشان کتابخوان هستند.

وی درباره طرح کتابخانه گردی گفت: به نظرم در زمینه کتاب هر کاری انجام شود حتی اگر معمولی و تشریفاتی هم باشد باز هم خوب است به شرطی که مداوم باشد یک بار برای همیشه نباشد بلکه ماهی یک بار انجام می‌شود کسانی که در محل هستند و از مناطق خبر دارند می‌بایست در مناطق اطلاع رسانی کنند و مردم را به سمت و سوی کتاب و کتابخانه سوق دهند چون ارزش کتابخوانی این روزها کم شده و مردم خیلی اشتیاقی ندارند و خانواده‌ها هم با سوق دادن بچه‌ها به سمت کتب درسی این آزادی عمل را از بچه‌ها می گیرند.

این داستان نویس ادبیات کودک با اشاره به نگاه اقتصادی و مادی جامعه گفت: قیمت کتاب بالا رفته است و شمارگان کتاب‌ها در ده‌های قبل اینطور نبوده و خیلی بیشتر از الانی بوده که جمعیت به این زیادی در ایران وجود دارد مسئولان با همین طرحها تلاش کنند مردم را به سمت و سوی کتابخوانی سوق دهند تا در سال های بعد شرایط بدتر از الان نشود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند