Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@11:10:06 GMT

نتایج شوک مدیریتی به سایپا

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۵۱۲۱

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه خودروسازی سایپا با تولید ۶۴۸۴۰ دستگاه خودرو توانست بیشترین تولید خودرو را در بین خودروسازان داخلی در بهمن ماه ۹۶ به خود اختصاص داده و به عنوان بزرگترین خودروساز داخلی در این ماه معرفی شود.

به گزارش سایپا نیوز؛ گروه خودروسازی سایپا بر اساس استراتژی تعریف شده در سال ۹۶ همواره در جهت افزایش تولید گام برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گروه سایپا توانسته با افزایش تولید خود، بیشترین سهم بازار را در ماه بهمن از آن خود کند.

بر این اساس در این ماه گروه سایپا با تولید ۶۴۸۴۰ دستگاه خودرو و کسب ۴۴.۶۹ درصد سهم تولید داخل بهمن ماه، به عنوان بزرگترین خودروساز داخلی معرفی شده است.

بر اساس این گزارش در بهمن ماه سال جاری گروه سایپا توانسته ۶۱۱۶۸ دستگاه خودرو سواری، ۲۹۶۷ دستگاه وانت، ۳۳ دستگاه ون و ۶۷۲ دستگاه خودرو تجاری تولید و وارد بازار کند. همچنین تولید گروه خودروسازی سایپا در بهمن ماه از مرز ۶۰۰ هزار دستگاه عبور کرده و در این ۱۱ ماه با تولید ۶۰۱۲۰۷ دستگاه خودرو به رشد ۱۶.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دست یافته است که نشان از تلاش و همت تمامی کارکنان گروه در جهت نیل به اهداف از پیش تعیین شده دارد.

پیش از این هم با توجه به اولویت سایپا بر افزایش تعداد تولید محصولات، این گروه خودروساز توانسته رکورد‌های تولید خود را که در سال‌های گذشته به دست آورده بشکند؛ و بر این اساس گروه سایپا توانسته در ۱۰ ماه تولید خود در سال جاری با بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه تولید، رکورد جدیدی ثبت کند. همچنین در این ماه رکورد تولید بیشترین خودرو در دو شیفت با تولید ۳۱۲۲ دستگاه خودرو شکسته شده است.

در این مسیرحضور مهندس جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که از اواخر آبان ماه به این شرکت آمده و نگاه ویژه اش مبنی بر حمایت از قطعه سازان و اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال به شرکت‌های قطعه ساز و انجام حمایت از این شرکت‌ها جهت تسهیل در دریافت وام از بانک‌ها عواملی تاثیر گذار در هدایت صحیح این روند بوده و موجب افزایش تولید و رکورد شکنی‌های گروه سایپا در دوماه گذشته شده است.

علاوه براین توسعه سبد محصولات گروه سایپا و ورود محصولات جدید این گروه خودروساز در سال جاری و سال آینده نوید پیشرو بودن این گروه خودروساز در تولید محصولات داخلی را دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد

در سال جاری حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده که سهم سواری ها یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد خسروی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اظهار کرد: در سال جاری حدود یک میلیون و 340 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

وی افزود: همچنین از این میزان حدود یک میلیون و 132 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با یک میلیون و 71 هزار دستگاه تولید مدت مشابه پارسال، رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد.

خسروی بیان کرد: در مدت یاد شده 166 هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 32 درصد رشد برخوردار بوده است.

این مقام مسئول وزارت صمت گفت: تولید بیش از 40 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون-مینی بوس-اتوبوس-کامیونت-کامیون و کشنده) و رشد حدود 2 درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این، امسال حدود 307 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 194 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 58 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

خسروی تصریح کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 23 درصد بوده است، در حالی که این سهم در سال 98 حدود 5 درصد بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در خصوص روند رو به رشد تولید موتورسیکلت نیز گفت: امسال نزدیک به 600 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید 465 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 28 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) ماشین جدید سایپا با همکاری با سیتروئن
  • فاصله ۲۲ درصدی تولید خودرو با برنامه‌ها
  • (تصویر) ماشین جدید سایپا در همکاری با سیتروئن
  • ماشین جدید سایپا در همکاری با سیتروئن / عکس
  • تولید خودرو رشد کرد
  • گروه سایپا رکورد ۱۱ ساله تولید محصولات داخلی خود را شکست
  • رکوردشکنی سایپا در تولید محصولات داخلی
  • سایپا رکورد ۱۱ ساله تولید محصولات داخلی خود را شکست
  • امسال یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد
  • گروه سایپا رکورد 11 ساله تولید محصولات داخلی خود را شکست/ شكسته شدن ركورد تولید سال گذشته گروه سایپا