Web Analytics Made Easy - Statcounter

به موجب آماری که از سوی هیات یاری‌رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) ثبت شده، در جریان عملیات تروریستی، خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه در ماه فوریه ۲۰۱۸ در عراق، ۹۱ غیرنظامی عراقی کشته و ۲۰۸ نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این ارقام شامل غیرنظامیان عادی و سایر افرادی – از قبیل ماموران پلیس در حال ماموریت غیر رزمی، اعضای دفاع غیرنظامی، ماموران حفاظت شخصی، ماموران پلیس حفاظت از تاسیسات، و کارکنان آتش‌نشانی– می‌شود که در زمان فوت یا جراحت غیرنظامی محسوب می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع آمار مربوط به ماه فوریه، تعداد تلفات غیرنظامیان (بدون احتساب ماموران پلیس) ۸۶ نفر بوده است، و در عین حال ۲۰۲ غیرنظامی (بدون در نظر گرفتن ماموران پلیس) مجروح شده‌اند.

بیشترین میزان در استان بغداد با مجموع ۱۹۵ نفر (۴۹ کشته و ۱۴۶ زخمی) گزارش شده است. در رده‌های بعدی از نظر میزان تلفات، استان انبار با ۱۴ کشته و ۳۷ زخمی، و استان دیاله با ۱۲ کشته و ۱۱ زخمی قرار دارند.

سازمان ملل اعلام کرده که توانایی یونامی در احراز دقیق تلفات در برخی مناطق محدود است؛ در برخی موارد یونامی صرفا توانسته است وقوع بعضی حوادث را به طور ناقص احراز کند. بنا به این دلایل ارقام گزارش شده را باید حداقل آمار ممکن قلمداد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۳ زخمی بر اثر نزاع مسلحانه در زاهدان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصادف در محور فارس به یاسوج با ۶ کشته و زخمی
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • یک کشته و ۳ زخمی بر اثر نزاع مسلحانه در زاهدان (فیلم)
  • تصادف تارا و پراید در بویین میاندشت 4 کشته و 3 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس