Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف انواع کالای قاچاق با ارزش ریالی ۲۲ میلیارد تومان خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در حاشیه طرح جمع آوری اراذل و اوباش در جمع خبرنگاران گفت: شما شاهد تلاش و فعالیت توفنده و رعدآسای همکاران با همت و غیرت ما در تمام بخش ها هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه این اقدامات موجب شده در یک ماه گذشته وقوع سرقت در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه کشفیات ما نیز پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است در عملیات جدید پلیس آگاهی تهران بزرگ و پایگاه های تابع در مجموع 138 سارق تجاوز به عنف، کیف قاپ، محموله، منزل و اماکن خصوصی، خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو طی 24 ساعت گذشته دستگیر شدند.

 

سردار رحیمی در ادامه افزود: همچنین 138 نفر در قالب 30 باند محکومان متواری دارای احکام قطعی که از زندان فرار کردند و یا به بهانه مرخصی رفتن متواری شده بودند، دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این افراد اغلب در تهران و شهرستان های اطراف تهران دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که یکی از این باندها باند پنج نفره زورگیر است که بر اساس رصدهای مستمر پلیس متوجه شد این افراد در حال تهیه سلاح بوده و قصد مسلحانه سرقت از یک صرافی یا طلافروش را داشتند که خوشبختانه با اشراف خوب پلیس و در یک اقدام پیشرفتانه این باند دستگیر شدند.

 

وی با اشاره به انهدام 4 باند کالای قاچاق نیز اظهار کرد: انتقال کالاهای قاچاق به سمت تهران افزایش یافته بود که طی عملیاتی این 4 باند کالای قاچاق توسط پلیس منهدم شد و تا این لحظه بیش از 22 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق شامل لوازم صوتی و تصویری تلویزیون با ارزش ریالی پنج میلیارد و 600 میلیون تومان و 400 تن خشکبار کشف شده است.

 

سردار رحیمی در ادامه افزود: بنا بر اعلام خود قاچاقچیان بخشی از این خشکبار که شامل بادام و گردو بوده، آمریکایی می باشد.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: همچنین از این قاچاقچیان سه هزار باطری و بیش از 300 کارتن کفش کالای قاچاق کشف شده است.

 

سردار رحیمی بیان کرد: این قاچاقچیان 52 نفر بودند که اغلب از جنوب و غرب کشور کالاهای قاچاق را وارد تهران می کردند.

 

وی بیان کرد: در اجرای طرح قبلی 142 نفر در قالب 23 باند دستگیر شدند که این افراد دو هزار و 440 فقره سرقت، جرم و جنایت مرتکب شده بودند.

 

وی با اشاره به برنامه های پلیس در ایام نوروز خاطرنشان کرد: پلیس در آماده باش کامل برای تعطیلات ایام نوروز است به گونه ای که ما حتی در کوچه ها نیز نیروهای خود را مستقر خواهیم کرد تا مشکلی به وجود نیاید.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: قطعا با رعایت ایمنی و همکاری توسط خانواده ها فضا برای سارقانی که در این ایام فعال می شوند، ناایمن خواهد شد.

 

وی ادامه داد: توصیه می کنیم خانواده ها اموال و اشیای قیمتی خود را در داخل منازل نگهداری نکنند و تاکید می کنیم منزل خود را به افراد مورد وثوق و اعتماد بسپارند.

 

سردار رحیمی اظهار کرد: از 29 اسفند تا 5 فروردین 97 هرگونه اسباب کشی در ایام نوروز ممنوع است مگر با مجوز کلانتری صورت بگیرد.

 

سردار رحیمی تصریح کرد: کلیه واحدهای صنفی به جز طلافروشی ها می توانند تا ساعت یک بامداد فعالیت داشته باشند ضمن اینکه به ساعت فعالیت طلافروشی ها نیز یک ساعت افزوده شده است.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری از شناسایی و انهدام باند سارقان سیم برق و دستگیری چهار سارق و کشف تعداد ۴۵ فقره سرقت سیم برق در شهرکرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی پلیس، منوچهر امان اللهی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان بروجن موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی بروجن قرار گرفت.


وی گفت: با بررسی و احتمال این‌که سرقت توسط سارق یا سارقان حرفه‌ای صورت گرفته است، تلاش های میدانی و تحقیقات لازم در این زمینه آغاز شد.

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی در این راستا باند سارقان انهدام و تعداد چهار سارق شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی و پیگیری موضوع و اعتراف به بزه ارتکابی، شناسایی و پس از هماهنگی های لازم پیرامون موضوع دستگیر و به یگان هدایت شد.

امان‌اللهی با بیان این‌که ارزش ریالی اموال کشف شده بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط کارشناسان برآورد شده است، گفت: سارقان پس از بازجویی‌های اولیه به ۴۵ فقره سرقت معترف که پس از تکمیل پرونده مراتب به همراه پرونده متشکله جهت پیگیری قضائی به دادسرا اعزام و معرفی شدند.

کد خبر 749474

دیگر خبرها

  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران