Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برون مرزی صداوسیما در دیدار با هیات آلبانیایی از آمادگی کامل این معاونت برای تقویت تعامل با رسانه‌های آلبانیایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیمان جبلی در دیداری در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی «بررسی اندیشه‌های نعیم فراشری»، ضمن خیر مقدم به هیات آلبانیایی به ویژه «رجب میدانی» رییس جمهور پیشین این کشور با اشاره به جایگاه رفیع نعیم فراشری، بزرگترین شاعر پارسی‌گوی آلبانی در قرن نوزدهم تاکید کرد: این شاعر، نویسنده و مترجم مسلمان آلبانیایی قهرمان ملی آلبانی و خالق اثر منظوم و ماندگار «کربلا» است و ایرانیان وی را به واسطه دیوان اشعاری که به زبان فارسی سروده می‌شناسند و این شخصیت می‌تواند در تحکیم روابط دو کشور موثر باشد و ارتباطات فرهنگی را گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برون مرزی افزود: جمهوری اسلامی با براداران و خواهران در حوزه بالکان به ویژه عزیزانمان در کشور آلبانی احساس نزدیکی و قرابت فراوانی می‌کند و این فرهنگ و تمدن اسلامی پل بسیار ارزشمندی برای برقراری ارتباط تاریخی و تمدنی بین کشور ما و آلبانی است و حضور ارزشمند و شخصیت برجسته محمد نعیم فراشری از شاخص‌ترین چهره‌های فرهنگی بالکان در این امر بسیار تاثیرگذار است.

او تصریح کرد: در دوره‌ای که گروه‌های خشونت طلب به نام اسلام، دموکراسی و فرهنگ و تمدن کشورها اعم از کشورهای اسلامی و غربی را نشانه گرفته و به خطر انداخته‌اند، باید وجود اسوه‌هایی همچون محمد نعیم فراشری که منادی عقلانیت، اعتدال و رحمت اسلامی هستند، ارج نهیم.

جبلی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت این شخصیت فرهیخته آلبانیایی گفت: امیدواریم بیش از پیش با این اسوه‌ها که در تعمیق پیوند فرهنگی و تمدنی بین ملت‌های اسلامی نقش مهمی دارند، بیشتر آشنا شویم.

او در ادامه سخنان خود افزود: معاونت برون مرزی در سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ماموریت ارتباط با ملت‌ها، فرهنگ‌ها و جوامع غیرایرانی را بر عهده دارد و ارائه تصویر واقعی از ایران اسلامی و رساندن صدای ایران و پیام انقلاب به گوش جهانیان، ماموریت اصلی شبکه‌های ماست.

معاون برون مرزی همچنین با اشاره به بازدیدی که هیات آلبانیایی از حسینیه و بیت امام خمینی (ره) داشتند، تاکید کرد: ملت ایران، ملتی است که برای آزادی از یوغ ظلم وستم و استبداد حکومت‌های وابسته به غرب انقلاب کرده و با آنکه از ابتدای پیروزی انقلاب، تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است اما از روز اول شعار برادری، ارتباط با ملتهای اسلامی، تقویت وحدت امت اسلامی و .. را سرلوحه خود قرار داده است.

او تاکید کرد: در رسانه‌های جمهوری اسلامی به ویژه شبکه‌های برون مرزی اصل تقویت وحدت امت اسلامی دنبال می شود و امیدواریم این دیدارها به تقویت ارتباطات امت اسلامی کمک کند.

معاون برون مرزی با اشاره به اینکه یکی از موفق‌ترین و پرسابقه ترین رادیوهای این معاونت، رادیو آلبانی است، گفت: ما به عنوان رسانه ملی، ابزار فرهنگی ارتباطات تمدن ایرانی اسلامی باملت‌های مسلمان هستیم و ارتباطات فرهنگی و تمدنی هیچ حد و مرزی رسمی نمی‌شناسد و با همین نگاه، کانال بالکان شبکه سحر نیز تلاش می‌کند تمام جوامع حوزه بالکان را پوشش دهد و قرار است در آینده نزدیک از کشورهای مختلف منطقه بالکان به ویژه از آلبانی یک برنامه روزانه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تلویزیون شبکه‌های ۲۴ ساعته برون مرزی، برنامه‌هایی را به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، اسپانیولی، آذری، اردو، کردی و... درکانال های خود پخش می‌کنند، از آمادگی کامل معاونت برون مرزی برای تقویت رسانه‌ای با رسانه‌های آلبانیایی خبر داد.

رجب میدانی، رییس جمهور پیشین آلبانی نیز در این دیدار با تشکر از امکان بازدید از سازمان صداوسیما گفت: از اینکه رسانه ملی با رسانه‌های آلبانی همکاری خوبی دارند بسیار مفتخریم و امیدواریم همکاری صداوسیما تنها به رسانه‌های کشور آلبانی منتهی نشود و با کشورهای دیگر منطقه بالکان به خصوص کوزوو هم ارتباطات فرهنگی ورسانه‌ای فراهم شود.

وی افزود: صمیمانه آرزومندم نگاه صمیمانه‌تری به سرزمین‌های آلبانیایی نشین شود زیرا کوزوو کشوری است که امروز توسط ۱۱۵ کشور جهان به رسمیت شناخته شده است و در راهی قدم برمی‌دارد که به عنوان یک کشور جهانی شناخته شود و باور قلبی دارم اگر همکاری جمهوری اسلامی ایران با تمام کشورهای منطقه بالکان گسترش یابد شاهد ارتباطات فرهنگی بیشتری خواهیم بود چون هر دو ملت پیشنیه تاریخی خوبی دارند.

فلورشا دادو، معاون آکادمی علوم آلبانی نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از بازدید از معاونت برون مرزی، سطح برگزاری کنگره نعیم فراشری را بسیار بالا دانست و از عوامل برگزارکننده آن قدردانی کرد.

او ادامه داد: اینکه سالانه در جمهوری اسلامی بزرگداشت یکی مفاخیر جهانی برگزار می‌شود بسیار عالی است و این انتخاب و تقدیر از نعیم فراشری انتخابی بسیار شایسته است چون ایشان چهره فراگیری برای آلبانیایی ها است. فراشری استادانه توانست فلسفه غربی را با عرفان ایران یکسان کند و هدف ما از انتخاب چنین شخصیتی مصداق شعر سعدی یکی از شعرای بزرگ ایران است که شعر ایشان بر سر در دفتر سازمان ملل نیز آمده است. (بنی آدم اعضای یکدیگرند  که درآفرینش ز یک گوهرند) 

علی علیو، پروفسور و محقق از آکادمی علوم کوزوو نیز ضمن تشکر از امکان بازدید از معاونت برون مرزی رسانه ملی، دلیل اصلی آمدن به کشورمان را شرکت در کنگره بزرگداشت محمد نعیم فراشری و  تحقق آرزوی قدیمی برای دیدن سرزمین ایران و آشنایی با فرهنگ کشورمان عنوان کرد.

سید حسین طباطبایی، رییس اداره اروپای شرق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم با خوشامدگویی به فرهخیتگان کشور آلبانی، برگزاری همایش بین‌المللی «بررسی اندیشه‌های نعیم فراشری"» در چهاردهم اسفند در دانشگاه تربیت مدرس تهران را حاصل تلاش چندماهه سفارت جمهوری اسلامی در آلبانی و رایزنی فرهنگی کشورمان و نیز همدلی و همراهی دوستان عزیز آلبانیایی عنوان کرد که فصل جدیدی را در روابط بین دو کشور ایجاد خواهد کرد.

طباطبایی اظهار کرد: در عصر خشونت و جنگ و فضای تقابل بین ملت‌ها که از سوی قدرت‌های بزرگ جهانی  دامن زده می‌شود، بزرگداشت چهرهای که نماد فرهنگ و گفت و گو  هستند شخصیتی مثل فراشری که پیوند دهنده دوملت بزرگ و متمدن آلبانی وجمهوری اسلامی است از اهمیت خاصی برخورداراست.

رییس اداره اروپای شرق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: نعیم فراشری برای جامعه نخبه ما کمابیش چهره ای آشنایی است و بیش از ۲۰ مقاله از سوی محققان ایرانی در خصوص این چهره آماده شده است که در همایش بزرگداشت رونمایی خواهد شد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که همایش و بزرگداشت نعیم فراشری به شناخت بیشتر این چهره در ایران کمک کند و در این امر نقش رسانه ما بسیار موثر است. 

همچنین در این دیدار، محسن سوهانی مدیر کانال رادیو و تلویزیون سحر بالکان به نمایندگی از کلیه همکاران تندیس شبکه جهانی سحر را به آقای میدانی اهدا کرد.

پس از این نشست پرفسور رجب میدانی، فیزیکدان برجسته، نویسنده، استاد دانشگاه و رییس جمهور سابق کشور آلبانی به عنوان نفر اول هیات با حضور در استودیوی سحر بالکان در گفت‌وگوی زنده برنامه سلام آلبانی (بخش آلبانیایی زبان این کانال) شرکت کرد.

همایش بین‌المللی «بررسی اندیشه‌های نعیم فراشری»، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی آلبانیایی صبح دیروز  در دانشگاه تربیت مدرس تهران، برگزار شد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری دانشگاه تربیت مدرس، انجمن‌های علمی، رایزنی فرهنگی کشورمان در آلبانی و صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، این همایش را به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی کشور در مسیر گسترش مناسبات فرهنگی بین گروه‌های مرجع ایرانی و آلبانی، برگزار کرده است.

دیدار هیات آلبانیایی با معاون برون مرزی

دیدار هیات آلبانیایی با معاون برون مرزی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور

نشست خبری سالیانه دکتر روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075708 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد