Web Analytics Made Easy - Statcounter

آران و بیدگل - رئیس هیات ورزش های بومی و محلی آران و بیدگل از برگزاری نخستین دوره المپیاد فرهنگی - ورزشی و بازی های بومی و محلی شهرستان از ۱۷ اسفند ماه جاری خبر داد.

مهدی رعایایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این دوره از المپیاد در هشت رشته ورزشی به مدت سه ماه در محل سالن شهدای ورزشکار شهرستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور ورزشکاران ۱۱ روستا و سه شهر تابعه شهرستان در این المپیاد ورزشی ابراز داشت: ۴۲۰ ورزشکار روستایی و شهری در بخش های مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رئیس هیات ورزش های بومی و محلی آران و بیدگل به کسب عنوان های مختلف استانی روستائیان آران و بیدگل در مسابقات مختلف هم اشاره کرد و گفت: لی لی، دویدن با گونی، دال پلان، هفت سنگ، طناب زنی، نشانه روی پا، دارت و تنیس روی میز از رشته هایی است که ورزشکاران در آن به رقابت خواهند پرداخت.

وی هدف از برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی را ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم به ویژه جوانان روستایی عنوان کرد.

رعایایی تاکید کرد: ورزش های سنتی و بازی های محلی هویت و گنجینه ای از باورهای فرهنگی اقوام ایرانی است که باید در برگزاری آنها کوشا بود.

وی افزود: شادابی، شور و نشاط، تقویت قوای روحی، همکاری و مشارکت جویی از هدف های برپایی جشنواره های سنتی و بومی است که در این  شهرستان به آن توجه جدی شده است.

آران و بیدگل با ۱۰۳ هزار نفر جمعیت، چهار شهر و ۱۱ روستا در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت معلمِ شهید مرتضی مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم، مسابقه علمی با شرکت طلاب مدارس علمیه پاکستان برگزار شد.

در این رویداد علمی بیش از ۲۵۰۰ طلبه در سطوح مقدماتی، متوسط و عالی به رقابت پرداختند.المپیاد علمی بصورت همزمان در ۵ ایالت پاکستان و در ۳۵ مرکز و با شرکت بیش از ۲۵۰۰ طلبه خواهر و برادر برگزار شد. لازم به ذکر است این المپیاد توسط معاونت آموزش نمایندگی جامعه المصطفی در پاکستان برنامه ریزی و اجرا شد.

به گفته معاون آموزش نمایندگی پاکستان این رقابت علمی با استقبال خوب مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان همراه بود و این نمایندگی در نظر دارد در سالهای آینده در سطح کمی و کیفی بالاتری این المپیاد را برگزار نماید.

در جلسه هماهنگی برگزاری این برنامه علمی، حجت الاسلام دادسرشت نماینده جامعة المصطفی در پاکستان تاکید کرد که هدف این نمایندگی تقویت حوزه‌های علمیه پاکستان و رشد علمی طلاب و ارتقای کیفیت آموزش آنهاست که یکی از راههای مؤثر آن برگزاری اینگونه مسابقات است.

مدیران و اساتید مدارس پاکستان نیز ضمن تاکید بر ادامه چنین برنامه‌هایی آن را باعث ایجاد فضای رقابت سالم علمی بین طلاب مدارس دانستند.

در روزهای پیش رو نتیجه المپیاد علمی اعلام و طی مراسمی در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان از طلاب برتر تجلیل بعمل خواهد آمد.

کد خبر 6096100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست