Web Analytics Made Easy - Statcounter

والله العلی العظیم امام زمان لحظه ای از ما غافل نیست. همیشه در محضر حق هستیم و در محضر امام زمان والله العلی العظیم: اِنّا غیر مُهمِلینَ لِمُراعاتِکُم و لا ناسینَ لِذِکرِکُم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ناصری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن الویری استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) و خطیب معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی به ارائه سخن پرداخت که در ادامه متن آن از نظر شما می گذرد:

روایتی است از امیرالمومنین صلوات الله و سلامه علیه و از حضرت علی بن موسی الرضا هم به بیان دیگری .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرالمومنین علیه آلاف التحیة و الثناء می فرمایند: اصولُ العِلم اَربَعَة: حضرت علی بن موسی الرضا می فرمایند : اَرکانُ العِلمِ اَربَعَة. ارکان و اصول تقریبا یک معنا برایش شده است. اول " اَن تَعرِف رَبّک" در این محل است که انسان مراتب توحیدش را تقویت می‌کند. اینجا منزل چهارم ماست برادر من! منزل اول عالم ذر بود. همه ما معترف بودیم به ربوبیت حضرت احدیت. بعد سیر نزولی پیدا کردیم.

اینکه کجاها رفتیم و کجاها را دیدیم و اینها را در عالم برزخ و بعد از عالم برزخ یادمان می‌آورند. رسیدیم تا پشت پدر و مدتی هم آنجا بودیم. از آنجا منتقل شدیم به مادر و منزل سوم منزل مادر بوده. بعد هم از مادر جدا شدیم. همینطور نه سال یا چهارده و پانزده سال آزاد بودیم. به تمام معنی الکلمه آزاد بودیم. بعد که نه سال تمام شد یا چهارده سال که تمام شد قلم تشریع بر ما گذاشتند. این جا " اَن تَعرِفَ ما صَنع بک " این منزل چهارم است. مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبه. ببینیم ما چه کردیم؟ چی هستیم؟ کجا بودیم؟ رَحِم اللهُ اِمرءٍ عَلِمَ مِن اَین، وَ فی اَین و اِلی اَینَ. اَن تَعرِفَ ما صَنعَ بکَ: چقدر کارخانه در وجود ما هست؟ من که از خدا طلبکار نیستم. این همه نعمتها را به من داده است. 

نعمتهایی که لا تُعد و لا تُحصی است. سلامتی داده است الحمدلله. حیات داده است این کارخانه‌هایی که چشم من، گوش من، معده من. چه اعجاز بزرگی است این معده من! بالاتر از همه اینها عقل من! این چیست آقا؟ چه مدیریتی است؟ دستگاه تقسیم آن اعضا و جوارح من. منظور اینکه من که طلبکار خدا نبودم یک ناصری خلق کند! یک حیوان دیگر خلق می کرد کی به او می گفت چرا؟ اگر او را دیوانه خلق می کرد یا ناقص خلق می کرد، چه کسی می گفت چرا؟ شکایتش را کجا می کرد؟ این نعمتی که لا تُعَد و لا تُحصی است نعمتهایی است که حضرت احدیت به ناصری داده است. ان تَعرف ما صَنع بک. آیا فکر می کنم؟ تطبیق عالم کبیر. حضرت امیر می فرمایند: اَتَزعَمُ اَنکَ جِرم صَغیر و فیکَ انطَوی العالِم الاَکبَر. تطبیق عالم کبیر بر عالم صغیر.

آنچه در عالم هست در وجود ناصری نمونه‌اش هست. فکر کرده است ناصری؟ چه عظمتی است! آنچه در عالم هست؛ فرش و کرسی و لوح و قلم و کهکشانها و ماه و خورشید و .. همه اینها. نمونه‌اش در ناصری موجود است. بزرگان هم مرتب بیان کرده‌اند. تطبیق عالم کبیر بر عالم صغیر. انسان یک عالمی هست. چرا فکر نمی‌کنند؟ چرا به خود نمی‌آیند؟ "منی" نیست در این عالم. "من" مختص به حضرت احدیت است: انا رَبُ العَظیم.   انا .. انا... من...من . " اَنا " در قرآن چقدر ذکر شده است: انا الرَحمنُ الرَحیم  ذوالجَلالِ وَ الاِکرام." من" ی در عالم نیست. الحاصل می‌فرماید که ما صَنَع بکَ. 

سومی چیست؟ ما اَرادَ  مِنک تو را خلق کرده با این عظمت چه چیزی از تو می‌خواهد؟ ما اَرادَ مِنکَ : اینجا اتیان واجبات. مراتب توحید ولایت، خلوص در عمل. خلوص در عمل خیلی مهم است. این را از ما می-خواهند: اتیان واجبات، ترک محرمات، خلوص در عمل. مراتب توحید ولایت و خلوص در عمل را از ناصری می‌خواهند.

در " مَن اَخلصَ لِللّهِ اربعینَ صَباحاً " اشاره شده: خلوص در عمل. این را همین جا فرمودند. چهارمی چیست؟ َان تَعرف ما یُخرِجکَ عن دینه. آن چیزی را که برای دینش ضرر دارد، آن را هم یاد بگیرد. این چهارتا را فرمودند: اصول العلم اربعه ان تعرف ربک، ان تعرف ما صنع بک، ان تعرف ما اراد منک ان تعرف ما یخرجک عن دینه.

 ناصری چیزی نیست مانند مجسمه ای! و این ها را یاد نگرفته است. دعا کنید که خداوند قلب ناصری را مخزن اسرار قرار دهد یا عاقبت بخیرش گرداند. توفیق پیدا کند از اعمال گذشته‌اش توبه کند.

ان شاءالله در پناه امام زمان مصون و محفوظ باشید. خدا را فراموش نکنید. در مشکلات هم یا ابن الحسن را فراموش نکنید. والله العلی العظیم امام زمان لحظه ای از ما غافل نیست. همیشه در محضر حق هستیم و در محضر امام زمان والله العلی العظیم: اِنّا غیر مُهمِلینَ لِمُراعاتِکُم و لا ناسینَ لِذِکرِکُم فراموش نمی‌کنیم شما را. هر عملی که انجام بدهیم خدا می‌داند و می‌بیند. این صریح قرآن است. امام زمان و ائمه دیگر هم می‌دانند و می بینند اعمال و رفتار و گفتار و کردار و نیات ما را همه را می‌دانند و می‌بینند. خدا شاهد است.

ان شاءالله به نحوی باشیم که مرضی امام زمان علیه السلام باشیم. دعا کنید خداوند ما را از خواب غفلت بیدار کند و متنبه شویم و متوجه شویم. به سربازیمان درست عمل کنیم سرباز امام زمان باشیم. امام زمان راضی باشد از این سربازی ما. ان شاءالله خداوند طول عمر با صحت به شما بدهد و آبروی امام زمان باشید ان شاءالله امام زمان هم پاداش شما را در دنیا و آخرت به شما بدهد. اهلا و سهلا....    

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی محمودنژاد در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاوردهایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

وی ابراز کرد: از جمله پروژه‌هایی رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

محمودنژاد افزود: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

کد خبر 6093128

دیگر خبرها

  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)